TR EN

YAPI VE KONSTRÜKSİYON I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
IMI225 YAPI VE KONSTRÜKSİYON I 3 4 4 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÖKHAN BALCIOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi AMİL FARUK GEZEN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Yapıları tanıtmak, ders içeriği hakkında bilgi vermek, tüm bu bilgilerin yapı, tasarım ve uygulamaları sentezinde kullanımını kapsamaktadır.
İçerik: Yapı teknolojisi kavramları, yapı ve yapım sistemlerinin sunulması, kullanıcı-çevre-yapı sistemi etkileşimi ve bu bağlamda çevresel etmenler ve yapıdan beklenilen performans özelliklerinin analizi, yapı zemin ilişkisi, yapı alt sistemlerine giriş, yapıda taşıyıcı sistemler, sistem bileşenleri ve yapıları taşıyan strüktürel sistemler, İşlevsel yapı elemanları, alt-yapı, yapı zemin ilişkisi, yapının temel, duvar ve döşeme elemanlarının tasarım prensipleri, uygulama teknikleri ve malzemeleri ile ilgili konuları kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bir yapının strüktürel sistemini tanımlar.
Yapıların strüktürel sistemlerini sınıflandırır.
Yapıların strüktürel yapı elemanlarını tanımlar.
Yapıların sistem elemanları ile ilgili uygulama çizimleri yaparak uygulama aşamaları hakkında fikir edinir
Yapıda kullanılan ve geliştirilen malzemeler ile bilgi edinilmesi, malzeme özellik ve davranışları ile ilgili bilgi edinir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi Dersin içeriğinde anlatılacak konular, yapı ve konstrüksiyon hakkında genel bilgiler ve yapıma hazırlık aşamaları. Ppt sunum
2 Ders kaynaklarının incelenmesi güncel yapısal gelişmelerin takip edilmesi Yapıların sınıflandırılması, yapı türleri ve davranışları. Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
3 Ders kaynaklarının incelenmesi güncel yapısal gelişmelerin takip edilmesi Zemin ve aplikasyon çalışmaları, kazı işleri ve drenaj. Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
4 Ders kaynaklarının incelenmesi güncel yapısal gelişmelerin takip edilmesi Yapı elemanlarına giriş. Temeller, yığma ve betonarme yapı temelleri. Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
5 Ders kaynaklarının incelenmesi güncel yapısal gelişmelerin takip edilmesi Betonarme taşıyıcı sistem elemanları. Kolonlar, kirişler, perde betonlar. Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
6 Ders kaynaklarının incelenmesi güncel yapısal gelişmelerin takip edilmesi Döşemeler ve döşeme tipleri. Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
7 Ders kaynaklarının incelenmesi güncel yapısal gelişmelerin takip edilmesi Genel konu tekrarı. Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Ders kaynaklarının incelenmesi güncel yapısal gelişmelerin takip edilmesi Duvarlar ve duvar tipleri. Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
10 Ders kaynaklarının incelenmesi güncel yapısal gelişmelerin takip edilmesi Merdivenler ve merdiven tipleri. Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
11 Ders kaynaklarının incelenmesi güncel yapısal gelişmelerin takip edilmesi Çatılar ve çatı tipleri. Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
12 Ders kaynaklarının incelenmesi güncel yapısal gelişmelerin takip edilmesi Bacalar ve şömineler. Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
13 Ders kaynaklarının incelenmesi güncel yapısal gelişmelerin takip edilmesi Yapı koruma ve izolasyon yöntemleri. Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
14 Ders kaynaklarının incelenmesi güncel yapısal gelişmelerin takip edilmesi Yapım teknikleri, kalıplar ve iskeleler. Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
15 Ders kaynaklarının incelenmesi güncel yapısal gelişmelerin takip edilmesi Genel tekrar. Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Eldem, S.H. (1973), Yapı, İstanbul: Birsen Yayınevi
Çelebi, M.R. (1982 ve 1984), Yapı Bilgisi I-II, İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları
Ching, F.D.K. (2006), Çizimlerle Bina Yapım Rehberi, İstanbul: YEM Yayın
Erten, E. (2012), Mimarlıkta Yapı-Yapım, İstanbul: Birsen Yayınevi
Hasol, D. (2017), Mimarlık Ve Yapı Sözlügü / 2 Dilde, İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayın
Neufert, E. (2018), Yapı Tasarımı, İstanbul :Beta Yayıncılık
Yapım + malzeme /Farrelly, Lorraine. - Literatür, İstanbul: - 176 p. : 23 cm. Original title : Construction + materiality, 2012
Berköz, S. (1975), Yapım'da Sistemler Yaklaşımı, İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi
Plunkett, D. (2014), Construction and detailing for interior design, London: Laurence King,
Keyder, E. (2013), Çelik Yapı Elemanları, Ankara: Seçkin Yayıncılık
Toydemir, N., Gürdal, E. & Tanaçan, L., (2002), Yapı Elemanları Tasarımında Malzeme, İstanbul: Literatür Yayıncılık
Brooker, G. & Stone, S. (2012), İç Mimarlıkta; Biçim + Yapı (Neslihan Şık, Çev.), İstanbul: Literatür Yayıncılık
Ersoy, H.Y. (2001), Kompozit Malzeme, İstanbul: Literatür Yayınevi
Llyod-Thomas, K. (2017), Malzeme Konuları (Mehmedi Vehbi Gökçe, Çev.), Ankara:Nobel Akademik Yayıncılık
Lorraine, F. & Brown, R. (2012), Materials and Interior Design, London: Laurence King Publishing.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to use the knowledge about subjects like art, design, culture and furniture history in their professional life and daily life.
0
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to define the basic concepts of design principles in interior architecture.
1
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to analyze national and international project management and processes in interdisciplinary work with internal and external labor market (public private sector and voluntary organizations)
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to apply interior design principles and skills by taking responsibility within an individual or group.
1
2
Students will be able to use drawing methods and techniques (CAD, 3D max and visual expression programs and freehand drawing) in their design work.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to organize interior architecture, application and technical equipment projects in interdisciplinary cooperation with other professional fields
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Adopting the principle of lifelong learning, students will be able to analyze possible problems and different regulations in interior design and planning areas with innovative, original and sustainable solutions.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The Interior Architecture program graduates will be able to organize unique, sustainable projects and activities in their field studies.
3
2
Students will be able to explain himself/herself in writing and speaking in Turkish and at least one foreign language in order to cooperate with related persons and institutions.
1
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Interior Architecture program graduates; will be able to develop solutions to issues such as interior application details, furniture design and building cost management using occupational standards and legal frameworks.
5
2
Interior Architecture program graduates will be able to design sustainable, original and innovative projects for interior architecture such as conceptual design, application detail projects and furniture design in their professional fields
5
3
Students will be able to organize interior design, application details and furniture design studies with local, regional, national and cultural sensitivity and ethical values interdisciplinary studies in cooperation.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 6 78
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 1 3 3
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 4 4
Final Sınavı Hazırlığı 1 6 6
Ara Sınav 1 4 4
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 32 0 157
Genel Toplam 157
Toplam İş Yükü / 25.5 6,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0