TR EN

DEFİLE ORGANİZASYONU VE MODA KOREOGRAFİSİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MTT479 DEFİLE ORGANİZASYONU VE MODA KOREOGRAFİSİ 5 4 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ADEM ÖZER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersle öğrencilerin moda organizasyonunun ne olduğunu anlaması, defilelerin moda tasarımcısının kimliğini oluşturmaktaki önemini kavraması ve başarılı bir organizasyon hazırlıkları için gerekli ihtiyaçların farkına varması amaçlamaktadır.
İçerik: Bu dersin içeriği; başarılı bir defile için gerekli ihtiyaçların giderilmesi ve organize edilmesi tekniklerini, koreografi, müzik, ışık, ses, poz verme ve podyumda yürüyüş eğitimlerini kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Farklı moda defilelerinde marka kimliğini ayırt eder.
Bir defilenin bütçesi, planı ve organizasyonunu iyi planlar.
Modellerin yürüyüşünü ve giysi sunumunu anlayabilmek için koreografik sanatlar ve moda tasarımı arasında bağlantı kurar.
Ses, ışık, podyum, görsel malzeme konusunda sahip olduğu teknik bilgilerle gerçek bir moda defilesini organize eder.
Aldığı podyum yürüyüşü eğitimini uygulamalarla geliştirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, kullanılacak kaynakların, izlenecek yöntemlerin, konuların ve dersin genel tanımı Beyin Fırtınası, Anlatma ve Yöntemi
2 Kaynak Tarama Defile organizasyonu kapsamında yapılması gerekenlerin anlatımı, yeteneklerine göre, görev dağılımı Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
3 Kaynak Tarama Defile tarihi, defile ve türleri, defilelerde giysi sıralaması Örnek Olay Yöntemi, Bireysel Çalışma
4 Yazılı ve Görsel Araştırma Defile trafiği, bölümler, tablolar ve gruplar. Defile çıkış listesi hazırlanması. Örnek Olay Yöntemi, Bireysel Çalışma
5 Yazılı ve Görsel Araştırma Uygulama için hazır giyim firmalarından seçim yapılması, giysi sıralaması kombinasyonu ve defile çıkış listelerinin hazırlanması Örnek Olay Yöntemi, Bireysel Çalışma
6 Kaynak Tarama Manken giydirme teknikleri, defile trafik ve süreleri. Bütçe için gereken kalemler Bireysel Çalışma
7 Dekor hazırlama Seçilen konsepte uygun giysileri, hazırladıkları dekorun önünde sunma hazırlıkları Bireysel Çalışma
8 - ARA SINAV -
9 Koleksiyon temini Defileye çıkacak koleksiyonu temin edip çıkış listesinin hazırlanması Bireysel Çalışma
10 Araştırma Teknik Gezi Örnek Olay Yöntemi
11 Araştırma ve eskiz Defilenin yerinin saptanıp, ölçülerinin alınması, defile konseptine uygun dekor ve müzik seçimleri, afiş ve davetiye hazırlıkları Bireysel Çalışma
12 Işık sistem hazırlığı Kulis düzeni ve yönetimi, ışık sistemleri ile ilgili bilgileri uygulama Bireysel Çalışma
13 Müzik ve koreografi hazırlığı Defile koreografisi, müzik seçimi, mankenlik yürüyüş tarz ve çeşitleri Bireysel Çalışma
14 Prova hazırlığı Yürüyüş çalışmaları ve seçilen mankenlerin üstüne prova yapılması Bireysel Çalışma
15 Genel prova hazırlığı Defile mekânının düzenlenmesi ve koreografi provaları. Bireysel Çalışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Moda merkezi ülkelerin defile görselleri olan internet kaynakları.
Vogue, Elle vb. moda dergileri.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sanat, tasarım, kültür ve mobilya tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mimaride tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda, proje yönetimi ve süreçleri analiz eder.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekân tasarım ilke ve becerilerini bireysel veya grup içinde sorumluluk alarak uygular.
2
Çizim yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve görsel anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekânda diğer mesleki alanlar ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde, iç mimari, uygulama ve teknik donatım projelerini organize eder.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; iç mekanların tasarım ve planlama alanlarında olası problemleri ve farklı düzenlemeleri yenilikçi, özgün ve sürdürülebilir çözümlerle analiz eder.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda sürdürülebilir, özgün proje ve etkinlikler organize eder.
2
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık programı mezunları; mesleki ölçütler, standartlar ve yasal çerçeveleri kullanarak iç mekân uygulama detayları, mobilya tasarımı ve bina maliyeti yönetimi gibi konularda çözümler geliştirir.
2
İç Mimarlık programı mezunları, profesyonel alanlarında; kavramsal tasarım, uygulama detay projeleri ve mobilya tasarımı gibi iç mimarlığa yönelik sürdürülebilir, özgün ve yenilikçi projeler tasarlar.
3
İç mimari tasarım, uygulama detayları ve mobilya tasarımı odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 5 3 15
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 4 4 16
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 38 0 129
Genel Toplam 129
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0