TR EN

İÇ MİMARLIK STÜDYOSU IV DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
IMI322 İÇ MİMARLIK STÜDYOSU IV 6 8 4 10

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÖKHAN BALCIOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilere, genel müdürlük ofis mekanı işlevini konsept geliştirerek tasarlama ve sunma becerisini kazandırmaktır
İçerik: Dersin içeriği, genel müdürlük ofisinin mekânsal fonksiyonlarının çözümünü, mevcut yapısal şartların analizini ve tasarıma aktarımını, mesleki sunum standartlarına uygun özgün proje tasarımını ve jüri karşısında sunumunu kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Genel müdürlük ofisinin mekansal fonksiyon şemasını listeler
Tasarım Konseptini görselleştirerek anlatır.
Genel müdürlük ofisinin tasarımını konseptine bağlı olarak fonksiyonlara göre çözümler
Mevcut mekanın yapısal şartlarını belirler.
Genel müdürlük ofisi projesini tasarlar.
Genel müdürlük ofisi projesi tasarım ve sunum çalışmasını jüri karşısında savunur

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Dönem içi çalışılacak olan mevcut projenin tanıtımı, genel müdürlük ofisinin işleyişinin anlatımı, iç mekan fonksiyon şeması örnek gösterimi Ppt. Sunum ile görsel gösterimi
2 Genel müdürlük ofisinin örneklerinden oluşan araştırma dosyası hazırlama Araştırma dosyalarının incelenmesi, tasarımda konseptin oluşturulması üzerine konu anlatımı, işleyiş şemalarının oluşturulması Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile dosya ve eskizlerin incelenmesi
3 Örnekleri ile konsept araştırma ve eskiz konsept paftası hazırlanması Grup çalışması ile konseptin netleştirilmesi ve 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz çalışmaları Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile pafta ve eskizlerin incelenmesi
4 Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları, iç mekan tefriş elemanları araştırması Genel müdürlük ofisinin; iç mekan tefriş elemanları konu anlatımı, 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz çalışmaları (grup çalışması ile iç mekan tefriş elemanları görselleriye paftalar hazırlanması) Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile eskizlerin ve 3 boyutlu modellemelerin incelenmesi, grup çalışması
5 Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları Genel müdürlük ofisinin; 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları Yüz yüze değerlendirme ile eskizlerin ve 3 boyutlu modellemelerin incelenmesi
6 Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları Genel müdürlük ofisinin, 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları Yüz yüze değerlendirme ile eskizlerin ve 3 boyutlu modellemelerin incelenmesi
7 Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları Genel müdürlük ofisinin; 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları Yüz yüze değerlendirme ile eskizlerin ve 3 boyutlu modellemelerin incelenmesi
8 - ARA SINAV -
9 Jüri hazırlığı Ara jüri: 1/50 projelerin değerlendirilmesi Yüz yüze değerlendirme
10 1/20 çizim tekniği üzerine hazırlanma Ara sınavların değerlendirilmesi. 1/50 olarak yürütülen çalışmaların 1/20 ye aktarımı Yüz yüze değerlendirme
11 Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları Genel müdürlük ofisinin, 1/20 ölçekte mevcut proje üstünde çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları Yüz yüze değerlendirme ile çizimlerin ve 3 boyutlu modellemelerin incelenmesi
12 Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları Genel müdürlük ofisinin; 1/20 ölçekte mevcut proje üstünde çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları Yüz yüze değerlendirme ile çizimlerin ve 3 boyutlu modellemelerin incelenmesi
13 1/10 çizim tekniği üzerine hazırlanma Genel müdürlük ofisinin 1/10 ölçekte seçilen mobilyalarının detay çizimi Yüz yüze değerlendirme ile çizimlerin ve 3 boyutlu modellemelerin incelenmesi
14 Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları, Sunum dosyası hazırlama araştırması Sunum dosyası hazırlama konu anlatımı, 1/50,1/20, 1/10 ölçekte mevcut proje üstünde çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları Yüz yüze değerlendirme ile çizimlerin ve 3 boyutlu modellemelerin incelenmesi
15 Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları Sunum dosyası hazırlıkların incelenmesi, 1/50,1/20, 1/10 ölçekte mevcut proje üstünde çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları Yüz yüze değerlendirme ile çizimlerin ve 3 boyutlu modellemelerin incelenmesi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ching, D.K. (1995). İç mekan tasarımı. İstanbul: Yapı Yayın.
Neufert, E. (2000). Yapı tasarımı. İstanbul: Beta Basın Yayım.
Sleeper, R. (2000). Architectural graphic standards, USA: John Wiley&Sons Ltd.
Pile, J. (1997). Color in interior design. USA: Mc Graw-Hill.
White, E.T. (1986). Space adjacency analysis. London: Architectural Media
Angel, H. (2004). Strüktür sistemleri. İstanbul: Tasarım Yayın Grubu.
Palmer, J. & Dodson, M. (1996). Design and aesthetics. London: Routledge.
Ching, D.K.F. (2004). Mimarlık: biçim, mekan ve düzen. İstanbul: Yapı Yayın.
Gössel, P. & Leuthäuser, G. (2001). Architecture in 20th century. Köln: Taschen.
Bell, S. (2008). Design for outdoor recreation. London: Taylor and Francis.
Vidiella, A. (2008). Atlas of office interiors. USA: Rockport Publishers.
Silver, P. & Mc Lean, W. (2009). Architekturtechnologie. München: DVA.
Smith, P. (2010). Planning office spaces: a practical guide for managers and designers. London: Laurence King Publishers.
Coles, J.Naomi House, (2012). İç mimarlığın Temelleri: Naomi House, U.K, Literatür Yayıncılık)
Ching, F. D., ve Elçioğlu, B. (2008). İç mekan tasarımı: Resimli. İstanbul: Yem Yayınları

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sanat, tasarım, kültür ve mobilya tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mimaride tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda, proje yönetimi ve süreçleri analiz eder.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekân tasarım ilke ve becerilerini bireysel veya grup içinde sorumluluk alarak uygular.
5
2
Çizim yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve görsel anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekânda diğer mesleki alanlar ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde, iç mimari, uygulama ve teknik donatım projelerini organize eder.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; iç mekanların tasarım ve planlama alanlarında olası problemleri ve farklı düzenlemeleri yenilikçi, özgün ve sürdürülebilir çözümlerle analiz eder.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda sürdürülebilir, özgün proje ve etkinlikler organize eder.
3
2
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık programı mezunları; mesleki ölçütler, standartlar ve yasal çerçeveleri kullanarak iç mekân uygulama detayları, mobilya tasarımı ve bina maliyeti yönetimi gibi konularda çözümler geliştirir.
4
2
İç Mimarlık programı mezunları, profesyonel alanlarında; kavramsal tasarım, uygulama detay projeleri ve mobilya tasarımı gibi iç mimarlığa yönelik sürdürülebilir, özgün ve yenilikçi projeler tasarlar.
4
3
İç mimari tasarım, uygulama detayları ve mobilya tasarımı odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 8 112
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 10 130
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 8 8
Final Sınavı Hazırlığı 1 8 8
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 29 0 258
Genel Toplam 258
Toplam İş Yükü / 25.5 10,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 10,0