TR EN

KİŞİLER ARASI İLETİŞİM DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ILT384 KİŞİLER ARASI İLETİŞİM 5 4 4 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ASLI ALBAYRAK
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersle öğrencilerin kişilerarası iletişim sürecinin genel işleyişini, özelliklerini, sözlü iletişim tarzlarını, sözsüz iletişim becerileri ve başarılı bir kişilerarası iletişim süreci için sahip olunması gereken özellikleri ve ders sonunda kişilerarası iletişim ile ilgili temel konuları öğrenerek etkili iletişim kurabilen bireyler olmaları amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu ders kapsamında kişilerarası iletişim kavramının tanımı, özellikleri, fonksiyonları sözlü ve sözsüz iletişim, empati, konuları ele alınacaktır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kişilerarası İletişim kavramını ve özelliklerini tanımlar.
Kişilerarası İletişim sürecinin fonksiyonlarını açıklar.
Sözlü İletişim tarzlarının kullanımını gösterir
Sözsüz İletişim sürecini açıklar.
Kişilerarası İletişimin diğer disiplinlerle olan ilişkisini kurar.
Empati kavramının kullanımını anlatır

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Kişilerarası İletişim Kavramı Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
2 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Kişilerarası İletişim Özellikleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
3 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Kişilerarası İletişimin Fonksiyonları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
4 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Gürültü/Ortam/Bağlam Kavramları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
5 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Sözlü İletişimde Dil ve Dil Ötesi İletişim Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
6 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Sözlü İletişim Biçimleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
7 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Sözlü İletişimde Etkinliği Etkileyen Faktörler Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Sözsüz İletişim Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
10 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Beden Dili Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
11 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Mekan İletişimi Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
12 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Empati Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
13 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Sempati Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
14 - Final Değerlendirmesi Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
15 - Final Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Demet Gürüz, Ayşen Temel Eğinli, Kişilerarası İletişim, 1. Baskı, Ankara: Nobel Kitabevi, 2008.
Joseph A. DeVito, The Interpersonal Communication, DeVito, 13/E." New York, NY: United (2013).

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yiyecek ve içecek sektöründe çalışan tüm personelin çalışma alanlarını, sorumluluklarını iş güvenliği kurallarına dikkat ederek tanımlar.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Pişirmenin ardında yatan bilimsel gerçekleri bilir.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Pişirme işlemi sırasındaki kimyasal reaksiyonları anlayarak uyguladığı tekniklerin gıdanın yapısında, duyusal özelliklerinde, görünüşünde ve kimyasında ne gibi değişiklikler olabileceğinin farkında olarak sağlıklı, doğal, katkısız ve özgün yemek formülleri geliştirir.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türk ve Dünya mutfağını kültürel altyapısıyla birlikte değerlendirerek sahip olduğu bilgi ve becerileri sektörde kullanır.
2
Sağlıklı beslenme tabağı prensibini kullanarak kişiye özgü menüler oluşturur.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gastronomi disipliniyle ilişkili uluslararası gelişmeleri takip ederek etik değerler çerçevesinde projeler hazırlar.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İş hayatında veya akademik yaşamda yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelere kolayca adapte olur.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Disiplinler arası çalışmalarda veya iş hayatında farklı yaklaşımları karşılaştırıp yorumlar.
2
Farklı kültürel, sosyal, insani, sanatsal ve politik bakış açılarına göre karar ve eylemlerinin etik sonuçlarını açıkça belirtir.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir konaklama tesisinin finansal planını oluşturarak, maliyetini hesaplar.
2
Moleküler gastronomi bilgilerini kullanarak yemeğin kimyasını açıklar.
3
Sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda mesleki yaşamlarında küresel çevre sorunlarına karşı sorumlu davranış gösterir.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 2 7 14
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 25 25
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 18 18
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 32 0 127
Genel Toplam 127
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0