Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ILT384 | KİŞİLER ARASI İLETİŞİM | 5 | 4 | 4 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ASLI ALBAYRAK |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersle öğrencilerin kişilerarası iletişim sürecinin genel işleyişini, özelliklerini, sözlü iletişim tarzlarını, sözsüz iletişim becerileri ve başarılı bir kişilerarası iletişim süreci için sahip olunması gereken özellikleri ve ders sonunda kişilerarası iletişim ile ilgili temel konuları öğrenerek etkili iletişim kurabilen bireyler olmaları amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bu ders kapsamında kişilerarası iletişim kavramının tanımı, özellikleri, fonksiyonları sözlü ve sözsüz iletişim, empati, konuları ele alınacaktır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kişilerarası İletişim kavramını ve özelliklerini tanımlar. |
Kişilerarası İletişim sürecinin fonksiyonlarını açıklar. |
Sözlü İletişim tarzlarının kullanımını gösterir |
Sözsüz İletişim sürecini açıklar. |
Kişilerarası İletişimin diğer disiplinlerle olan ilişkisini kurar. |
Empati kavramının kullanımını anlatır |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Kişilerarası İletişim Kavramı | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
2 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Kişilerarası İletişim Özellikleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
3 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Kişilerarası İletişimin Fonksiyonları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
4 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Gürültü/Ortam/Bağlam Kavramları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
5 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Sözlü İletişimde Dil ve Dil Ötesi İletişim | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
6 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Sözlü İletişim Biçimleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
7 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Sözlü İletişimde Etkinliği Etkileyen Faktörler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Sözsüz İletişim | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
10 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Beden Dili | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
11 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Mekan İletişimi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
12 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Empati | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
13 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Sempati | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
14 | - | Final Değerlendirmesi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
15 | - | Final | Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Demet Gürüz, Ayşen Temel Eğinli, Kişilerarası İletişim, 1. Baskı, Ankara: Nobel Kitabevi, 2008. |
Joseph A. DeVito, The Interpersonal Communication, DeVito, 13/E." New York, NY: United (2013). |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yiyecek ve içecek sektöründe çalışan tüm personelin çalışma alanlarını, sorumluluklarını iş güvenliği kurallarına dikkat ederek tanımlar.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Pişirmenin ardında yatan bilimsel gerçekleri bilir.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Pişirme işlemi sırasındaki kimyasal reaksiyonları anlayarak uyguladığı tekniklerin gıdanın yapısında, duyusal özelliklerinde, görünüşünde ve kimyasında ne gibi değişiklikler olabileceğinin farkında olarak sağlıklı, doğal, katkısız ve özgün yemek formülleri geliştirir.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Türk ve Dünya mutfağını kültürel altyapısıyla birlikte değerlendirerek sahip olduğu bilgi ve becerileri sektörde kullanır.
|
||||||
2 |
Sağlıklı beslenme tabağı prensibini kullanarak kişiye özgü menüler oluşturur.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gastronomi disipliniyle ilişkili uluslararası gelişmeleri takip ederek etik değerler çerçevesinde projeler hazırlar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İş hayatında veya akademik yaşamda yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelere kolayca adapte olur.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Disiplinler arası çalışmalarda veya iş hayatında farklı yaklaşımları karşılaştırıp yorumlar.
|
||||||
2 |
Farklı kültürel, sosyal, insani, sanatsal ve politik bakış açılarına göre karar ve eylemlerinin etik sonuçlarını açıkça belirtir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bir konaklama tesisinin finansal planını oluşturarak, maliyetini hesaplar.
|
||||||
2 |
Moleküler gastronomi bilgilerini kullanarak yemeğin kimyasını açıklar.
|
||||||
3 |
Sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda mesleki yaşamlarında küresel çevre sorunlarına karşı sorumlu davranış gösterir.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 2 | 7 | 14 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 18 | 18 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 127 |
Genel Toplam | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |