TR EN

MODA YÖNETİMİ VE PAZARLAMA DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MTT477 MODA YÖNETİMİ VE PAZARLAMA 5 4 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ASLI ALBAYRAK
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersle öğrencilere, 20. yüzyılın sonları ve 21. yüzyılın başlarında öne çıkan pazarlama kavramı stratejilerinin moda tasarım alanı üzerindeki etkilerini kavrama becerisi kazandırma amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu dersin içeriği; Moda ve Pazarlama kavramları, tarihsel sürecinin analizi, Tüketim kavramının 20. yüzyıldaki konumunu, küreselleşme kavramı çerçevesinde moda, pazarlama ve tasarım konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Moda ve tasarım alanında pazarlama kavramlarını tanımlar.
Tüketim kavramının 20. yüzyıldaki konumunu anlatır.
Pazarlama yönetimi faaliyetlerini alansal olarak çözümler.
Pazarlama stratejileri üzerinden moda markalarını eleştirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, kullanılacak kaynakların, izlenecek yöntemlerin, konuların ve dersin genel tanımı -
2 - Moda kuramı ve Stratejileri Anlatma Yöntemi
3 - Pazarlamanın tanımı, tarihçesi Anlatma Yöntemi
4 - Moda, Tasarım ve pazarlama ilişkisi Anlatma Yöntemi
5 - Moda, Tasarım ve pazarlama ilişkisi Anlatma Yöntemi
6 - Moda pazarlamasında hedef kitle analizi Anlatma Yöntemi
7 - Moda pazarlamasında hedef kitle analizi Anlatma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 - Teknik Gezi Örnek Olay Yöntemi
10 - Pazarlama süreçleri Örnek Olay Yöntemi, Bireysel Çalışma
11 - Pazarlama süreçleri ve moda uygulamaları analizleri Örnek Olay Yöntemi, Bireysel Çalışma
12 - Moda Pazarlama stratejileri ve Örnek olay analizi Örnek Olay Yöntemi, Bireysel Çalışma
13 - Moda Pazarlama stratejileri ve Örnek olay analizi Örnek Olay Yöntemi, Bireysel Çalışma
14 - Türk hazır giyim sektörüde moda pazarlama Anlatma Yöntemi
15 - Türk hazır giyim sektörüde moda pazarlama Anlatma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Easey, M. (2009). Fashion Marketing. 3rd Ed. Singapore: A John Wiley & Sons, Ltd., Publication.
Hopkins, J. (2012). Fashion design the complate guide. Switzerland: AVA Publishing SA.
Keller, K., L. (2013). Strategic brand management building, measuring, and managing brand equity. 4th Ed. New Jersey: Pearson Education, Inc., Publishing as Prentice Hall.
Kapferer, J., N. (2008). The new strategic brand management: creating and sustaining brand equity long term. 4th Ed. Philadelphia: Kogan Page.
Kotler, P., Keller, K. L. (2018). Pazarlama yönetimi. İstanbul: Beta Yayıncılık.
Kotler, P. (2018). A’dan z’ye pazarlama. İstanbul: Mediacat Yayıncılık.
Kotler, P., Kartajaya, H., Setiawan, I. (2018). Pazarlama 4.0. İstanbul: Optimist Kitap.
Kotler, P. (2017). Pazarlamayı anlamak. İstanbul: Optimist Kitap.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yiyecek ve içecek sektöründe çalışan tüm personelin çalışma alanlarını, sorumluluklarını iş güvenliği kurallarına dikkat ederek tanımlar.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Pişirmenin ardında yatan bilimsel gerçekleri bilir.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Pişirme işlemi sırasındaki kimyasal reaksiyonları anlayarak uyguladığı tekniklerin gıdanın yapısında, duyusal özelliklerinde, görünüşünde ve kimyasında ne gibi değişiklikler olabileceğinin farkında olarak sağlıklı, doğal, katkısız ve özgün yemek formülleri geliştirir.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türk ve Dünya mutfağını kültürel altyapısıyla birlikte değerlendirerek sahip olduğu bilgi ve becerileri sektörde kullanır.
2
Sağlıklı beslenme tabağı prensibini kullanarak kişiye özgü menüler oluşturur.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gastronomi disipliniyle ilişkili uluslararası gelişmeleri takip ederek etik değerler çerçevesinde projeler hazırlar.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İş hayatında veya akademik yaşamda yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelere kolayca adapte olur.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Disiplinler arası çalışmalarda veya iş hayatında farklı yaklaşımları karşılaştırıp yorumlar.
2
Farklı kültürel, sosyal, insani, sanatsal ve politik bakış açılarına göre karar ve eylemlerinin etik sonuçlarını açıkça belirtir.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir konaklama tesisinin finansal planını oluşturarak, maliyetini hesaplar.
2
Moleküler gastronomi bilgilerini kullanarak yemeğin kimyasını açıklar.
3
Sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda mesleki yaşamlarında küresel çevre sorunlarına karşı sorumlu davranış gösterir.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 3 36
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 5 3 15
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 4 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 38 0 130
Genel Toplam 130
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0