TR EN

SİNEMA VE MİTOLOJİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
STV366 SİNEMA VE MİTOLOJİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ASLI ALBAYRAK
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, sinemayla mitoloji arasındaki bu karşılıklı ilişkiler ağının çerçevesini çizmek, ilhamını mitolojiden alan filmleri incelemek ve film çekerek mitolojiden nasıl yararlanılabileceğini göstermektir.
İçerik: Sinema ve mitoloji arasındaki ilişkiyi incelemek. Mitoloji ve sinema ilişkisini açıklamak amacıyla filmler çözümlemek.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Filmlerdeki mitolojik imge ve temaları tespit edebilmek
Filmlerdeki mitolojik imge ve temaları yorumlayabilmek
Filmlerdeki mitolojik yapıyı tespit edebilmek
Filmleri mitolojik paradigmalara göre analiz edebilmek
Film yaparken mitolojik imge ve temalardan yararlanabilmek.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Mitlerin tarihsel yolculuğu Anlatma ve Tartışma Yöntemi
2 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Çağdaş mitlerin incelenmesi Anlatma ve Tartışma Yöntemi
3 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Sinema ve mitoloji ilişkisi Anlatma ve Tartışma Yöntemi
4 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Kahramanın Yolculuğu motifi Anlatma ve Tartışma Yöntemi
5 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Sinemada kahraman yaratma ve Joseph Campbell Anlatma ve Tartışma Yöntemi
6 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Sinemada kahraman yaratma ve Joseph Campbell Anlatma ve Tartışma Yöntemi
7 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Sinema ve mitolojik figürler Anlatma ve Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Sinemada Mitolojik figürlerin örnek filmleri Anlatma ve Tartışma Yöntemi
10 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Sinemada Mitolojik figürlerin örnek filmleri Anlatma ve Tartışma Yöntemi
11 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Sinemanın yarattığı yeni mitolojik figürler Anlatma ve Tartışma Yöntemi
12 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Sinemanın yarattığı yeni mitolojik figürler Anlatma ve Tartışma Yöntemi
13 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Örnek filmler ve mitolojik figürlerin kullanımı Anlatma ve Tartışma Yöntemi
14 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Örnek filmler ve mitolojik figürlerin kullanımı Anlatma ve Tartışma Yöntemi
15 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Örnek filmler ve mitolojik figürlerin kullanımı Anlatma ve Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Tecimer, Ö. (2005). Sinema Modern Mitoloji. İstanbul: Planb Yayıncılık.
Ferrell, W, K. (2000). Literature and Film as Modern Mythology. Westport: Greenwood Publishing.
Atayman, V. Çetinkaya, T. (2016). Popüler Sinema'nın Mitolojisi. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Vogler, C. (2009). Yazarın Yolculuğu. İstanbul: Okuyan Us Yayınları.
Indick, W. (2011). Senaryo Yazarları İçin Psikoloji. İstanbul: Agora Kitaplığı.
Rank, O. (2014). Doğum Travması. İstanbul: Metis Yayınları.
Campbell, J. (2010). Kahramanın Sonsuz Yolculuğu. İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
March, J. (2018). Klasik Mitler. İstanbul: İletişim Yayınları.
Campbell, J. Moyers, B. (2007). Mitolojinin Gücü. İstanbul: MediaCat.
Voytilla, S. (2020). Sinema ve Mit. İstanbul: Hil Yayınvevi.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yiyecek ve içecek sektöründe çalışan tüm personelin çalışma alanlarını, sorumluluklarını iş güvenliği kurallarına dikkat ederek tanımlar.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Pişirmenin ardında yatan bilimsel gerçekleri bilir.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Pişirme işlemi sırasındaki kimyasal reaksiyonları anlayarak uyguladığı tekniklerin gıdanın yapısında, duyusal özelliklerinde, görünüşünde ve kimyasında ne gibi değişiklikler olabileceğinin farkında olarak sağlıklı, doğal, katkısız ve özgün yemek formülleri geliştirir.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türk ve Dünya mutfağını kültürel altyapısıyla birlikte değerlendirerek sahip olduğu bilgi ve becerileri sektörde kullanır.
2
Sağlıklı beslenme tabağı prensibini kullanarak kişiye özgü menüler oluşturur.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gastronomi disipliniyle ilişkili uluslararası gelişmeleri takip ederek etik değerler çerçevesinde projeler hazırlar.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İş hayatında veya akademik yaşamda yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelere kolayca adapte olur.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Disiplinler arası çalışmalarda veya iş hayatında farklı yaklaşımları karşılaştırıp yorumlar.
2
Farklı kültürel, sosyal, insani, sanatsal ve politik bakış açılarına göre karar ve eylemlerinin etik sonuçlarını açıkça belirtir.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir konaklama tesisinin finansal planını oluşturarak, maliyetini hesaplar.
2
Moleküler gastronomi bilgilerini kullanarak yemeğin kimyasını açıklar.
3
Sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda mesleki yaşamlarında küresel çevre sorunlarına karşı sorumlu davranış gösterir.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 10 2 20
Ödev 5 2 10
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 3 3 9
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 7 2 14
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 55 0 127
Genel Toplam 127
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0