| Kodu | 
            Dersin Adı | 
            Yarıyıl | 
            Süresi(T+U) | 
            Kredisi | 
            AKTS Kredisi | 
        
    
    
        
            | GSF122 | 
            TEMEL SANAT EĞİTİMİ II | 
            2 | 
            4 | 
            2 | 
            6 | 
        
    
                
                
                    
                        
                            DERS BİLGİLERİ | 
                        
                    
                    
                        
                            | Dersin Öğretim Dili : | 
                            Türkçe | 
                        
                        
                            | Dersin Düzeyi | 
                            LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey | 
                        
                        
                            | Dersin Türü | 
                            Zorunlu | 
                            
                        
                        
                            | Dersin Veriliş Şekli | 
                            - | 
                        
                        
                            | Dersin Koordinatörü | 
                            Dr.Öğr.Üyesi EMRE DOĞAN | 
                        
                        
                            | Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | 
                             | 
                        
                        
                            | Ders Ön Koşulu | 
                                Yok | 
                        
                    
                
                
                
                    
                        
                            AMAÇ VE İÇERİK | 
                        
                    
                    
                        
                            | Amaç: | 
                            Görsel algılamanın, görsel düşünmenin temel yapısal öğelerini kavratmak ve bu kavrayışı çeşitli çizim, renk, tasarlanmış ve/veya hazır malzemelerle uygulayabilme ve görülebilir hale getirme becerisi kazandırma. | 
                        
                        
                            | İçerik: | 
                            Görsel tasarımı düzenleyen elemanları (nokta, çizgi, leke, form, hacim vb) ve ilkeleri (ritm, hareket, denge, birlik, bütünlük, kontrast, renk, doku, vb.) konulara yönelik uygulamalarla etüt etmeyi içerir. | 
                        
                    
                
                
                
                    
                        
                            DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) | 
                        
                    
                    
                            
                                |  Öğrenci renkle ilişkili temel görsel ifade elemanlarını uygular. | 
                            
                            
                                |  Görme, kavrama, görsel düşünme ve düşünceyi görselleştirme sürecini renkle ve üç boyutlu malzemeyle(asamblaj)uygulama becerisi geliştirir. | 
                            
                            
                                |  Organik ve inorganik formları iki boyutlu yüzey üzerinde, iki boyutlu ve üç boyutlu olarak renk ve boya teknikleriyle uygulayarak, gösterir. | 
                            
                            
                                |  Temel çizim ve uygulama elemanlarına renk unsurunu da katarak tasarım süreçlerinde kullanır. | 
                            
                    
                
                
                
                
                    
                        
                            HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI | 
                        
                        
                            | Hafta | 
                            Ön Hazırlık | 
                            Konular | 
                            Yöntem | 
                        
                    
                    
                            
                                | 1 | 
                                Araştırma | 
                                Temel Renk Bilgisi | 
                                Sunum/Anlatım | 
                            
                            
                                | 2 | 
                                Araştırma | 
                                Renk Bilgisi ve Görsel Uygulamalar | 
                                Anlatım-Uygulama | 
                            
                            
                                | 3 | 
                                Uygulama | 
                                Renk Bilgisi ve Görsel Uygulamalar (renk çemberi, ana renk, ara renk, uygulamaları) | 
                                Anlatım-Uygulama | 
                            
                            
                                | 4 | 
                                Uygulama | 
                                Renk Değerleri ve Armoniler ( soğuk renk armonileri) | 
                                Anlatım-Uygulama | 
                            
                            
                                | 5 | 
                                Uygulama | 
                                Renk Değerleri ve Armoniler(sıcak renk armonileri) | 
                                Anlatım-Uygulama | 
                            
                            
                                | 6 | 
                                Uygulama | 
                                Renk Değerleri ve Armoniler(sıcak/soğuk armoniler) | 
                                Anlatım-Uygulama | 
                            
                            
                                | 7 | 
                                Uygulama | 
                                Negatif – Pozitif Biçim Oluşumları | 
                                Anlatım-Uygulama | 
                            
                            
                                | 8 | 
                                Uygulama | 
                                Negatif – Pozitif Biçim Oluşumları | 
                                Anlatım-Uygulama | 
                            
                            
                                | 9 | 
                                Uygulama | 
                                ‘Üç boyutlu tasarlanmış birim’ tekrarlarıyla oluşturulmuş rölyef uygulama. | 
                                Anlatım-Uygulama | 
                            
                            
                                | 10 | 
                                - | 
                                ARA SINAV | 
                                - | 
                            
                            
                                | 11 | 
                                Uygulama | 
                                ‘Üç boyutlu tasarlanmış birim’ tekrarlarıyla oluşturulmuş rölyef uygulama. | 
                                Anlatım-Uygulama | 
                            
                            
                                | 12 | 
                                Uygulama | 
                                Kolaj Çalışması | 
                                Anlatım-Uygulama | 
                            
                            
                                | 13 | 
                                Uygulama | 
                                Asamblaj Çalışması | 
                                Anlatım-Uygulama | 
                            
                            
                                | 14 | 
                                Uygulama | 
                                Yüzey üzerinde ya da mekanda hacimsel olmak üzere çeşitli hazır malzemelerle oluşturulan strüktürel çalışmalar. | 
                                Anlatım-Uygulama | 
                            
                            
                                | 15 | 
                                Uygulama | 
                                Genel Tekrar ve Uygulamaların Eksiklerinin Tamamlanması | 
                                Anlatım-Uygulama | 
                            
                            
                                | 16 | 
                                - | 
                                FİNAL | 
                                - | 
                            
                            
                                | 17 | 
                                - | 
                                FİNAL | 
                                - | 
                            
                    
                
                
                
                    
                        
                            KAYNAKLAR | 
                        
                    
                    
                            
                                | Özol, Ahmet, Sanat Eğitimi ve TasarımdaTemel Değerler (Pastel Yayıncılık, İstanbul, 2012) | 
                            
                            
                                | Otto G.Ocvirk, Robert E.Stinson, Philip R. Wigg, Robert O. Bone, David L. Cayton. Sanatın Temelleri-Teori ve Uygulama (Çeviri: Nur Balkır Kuru, Ali Kuru) | 
                            
                            
                                | Güngör, İ.Hulusi, Temel Tasar (Basic Design), Çeltüt Matbaacılık Koll. Şti. İstanbul, 1972 | 
                            
                            
                                | Atalayer, Faruk, Temel Sanat Öğeleri, Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları, Eskişehir, 1994 | 
                            
                            
                                | Gökaydın, Nevide, Temel Sanat Eğitimi , Moss Yayınları – Eğitim Kitapları. İstanbul,2010 | 
                            
                            
                                | Sausmarez, Maurice de , Basic Design : The Dynamics of Visual Form. A&C Black. London | 
                            
                    
                
                
                
                    
                        
                            ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | 
                        
                        
                            | Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | 
                            Etkinlik Sayısı | 
                            Katkı Yüzdesi | 
                            Açıklama | 
                            Sınav Yapılma Şekli | 
                        
                    
                    
                    
                
                
                
                    
                        
                            | (0) Etkisiz | 
                            (1) En Düşük | 
                            (2) Düşük | 
                            (3) Orta | 
                            (4) İyi | 
                            (5) Çok İyi | 
                        
                    
                    
                        
                            | 0 | 
                            1 | 
                            2 | 
                            3 | 
                            4 | 
                            5 | 
                        
                    
                
                
                    
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
                
                        
                            
                                
                                    | BİLGİ | 
                                
                                
                                    | Kuramsal | 
                                
                            
                            
                                
                                     | 
                                    Program Yeterlilikleri/Çıktıları | 
                                    Katkı Düzeyi | 
                                
                                
                                    | 0 | 
                                    1 | 
                                    2 | 
                                    3 | 
                                    4 | 
                                    5 | 
                                
                                    
                                        | 1 | 
                                        
                                             
                                                Radyo, televizyon ve sinema sektörleri ile alakalı kavramları tanımlar.
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                    2 | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                    
                            
                            
                            
                        
                        
                            
                                
                                    | BİLGİ | 
                                
                                
                                    | Olgusal | 
                                
                            
                            
                                
                                     | 
                                    Program Yeterlilikleri/Çıktıları | 
                                    Katkı Düzeyi | 
                                
                                
                                    | 0 | 
                                    1 | 
                                    2 | 
                                    3 | 
                                    4 | 
                                    5 | 
                                
                                    
                                        | 1 | 
                                        
                                             
                                                Radyo, televizyon ve sinema alanlarındaki hem temel hem de yeni kuramsal yönelimlere ve kavramlara hâkim olarak bu bilgilerin uygulama alanlarındaki yansımasını tartışır.
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                     | 
                                            3 | 
                                             | 
                                             | 
                                    
                                    
                                        | 2 | 
                                        
                                             
                                                Radyo, televizyon ve sinema, medya ve iletişim alanlarının tarihsel sürecini kavrayarak günümüzün sektör yönelimleri ile karşılaştırır.
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                    1 | 
                                                                                     | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                    
                            
                            
                            
                        
                        
                            
                                
                                    | BECERİLER | 
                                
                                
                                    | Bilişsel | 
                                
                            
                            
                                
                                     | 
                                    Program Yeterlilikleri/Çıktıları | 
                                    Katkı Düzeyi | 
                                
                                
                                    | 0 | 
                                    1 | 
                                    2 | 
                                    3 | 
                                    4 | 
                                    5 | 
                                
                                    
                                        | 1 | 
                                        
                                             
                                                Alanında kullanılan teknik malzemelerin yapısına ve çalışma prensibine dair bilgiye sahip olur, yeni yönelimler doğrultusunda geliştirilen güncel malzemeyi takip eder ve bu bilgisini kendi çalışmalarına yansıtarak uygular.
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                    2 | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                    
                                    
                                        | 2 | 
                                        
                                             
                                                Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak çalışmaları sırasında elde ettiği verileri analiz edebilir ve araştırmalara, kanıtlara dayalı çözüm üretebilir.
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                    2 | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                    
                            
                            
                            
                        
                        
                            
                                
                                    | BECERİLER | 
                                
                                
                                    | Uygulamalı | 
                                
                            
                            
                                
                                     | 
                                    Program Yeterlilikleri/Çıktıları | 
                                    Katkı Düzeyi | 
                                
                                
                                    | 0 | 
                                    1 | 
                                    2 | 
                                    3 | 
                                    4 | 
                                    5 | 
                                
                                    
                                        | 1 | 
                                        
                                             
                                                Radyo, televizyon ve sinema sektörlerinin meslek alanlarına yönelik edindiği teorik bilgisini uygulama yöntemleri ile bir araya getirir.
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                    2 | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                    
                                    
                                        | 2 | 
                                        
                                             
                                                Radyo, televizyon ve sinema alanındaki çalışmalarında, olası sorunları hesaplayarak bunlara uygun çözümler geliştirir.
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                    1 | 
                                                                                     | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                    
                                    
                                        | 3 | 
                                        
                                             
                                                Radyo, televizyon ve sinema alanlarının diğer disiplinler ile olan ilişkisi arasında bağ kurarak ortak çalışmalar geliştirir.
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                     | 
                                             | 
                                            4 | 
                                             | 
                                    
                            
                            
                            
                        
                        
                            
                                
                                    | YETKİNLİKLER | 
                                
                                
                                    | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 
                                
                            
                            
                                
                                     | 
                                    Program Yeterlilikleri/Çıktıları | 
                                    Katkı Düzeyi | 
                                
                                
                                    | 0 | 
                                    1 | 
                                    2 | 
                                    3 | 
                                    4 | 
                                    5 | 
                                
                                    
                                        | 1 | 
                                        
                                             
                                                Proje, sosyal etkinlik, sanatsal faaliyet gibi grup çalışmalarında bireysel ve ortak çalışmaları yönetir.
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                     | 
                                             | 
                                            4 | 
                                             | 
                                    
                            
                            
                            
                        
                        
                            
                                
                                    | YETKİNLİKLER | 
                                
                                
                                    | Öğrenme Yetkinliği | 
                                
                            
                            
                                
                                     | 
                                    Program Yeterlilikleri/Çıktıları | 
                                    Katkı Düzeyi | 
                                
                                
                                    | 0 | 
                                    1 | 
                                    2 | 
                                    3 | 
                                    4 | 
                                    5 | 
                                
                                    
                                        | 1 | 
                                        
                                             
                                                Her derse, işlenecek konu ile alakalı ortaya konmuş olan araştırmaları inceleyerek gelir, böylece alanındaki gelişimleri yaşam boyu keşfetme davranışı geliştirir.
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                     | 
                                            3 | 
                                             | 
                                             | 
                                    
                                    
                                        | 2 | 
                                        
                                             
                                                Takip ettiği yenilikleri sorgulayarak radyo, televizyon ve sinema alanlarında kendi yönelimini keşfeder.
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                    2 | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                    
                                    
                                        | 3 | 
                                        
                                             
                                                Alanında mesleki öğrenme becerileri geliştirir, bunları kendi çalışmalarına yansıtarak birlikte çalıştığı bireylerin de bu becerileri kazanmasına katkı sağlar.
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                    1 | 
                                                                                     | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                    
                            
                            
                            
                        
                        
                            
                                
                                    | YETKİNLİKLER | 
                                
                                
                                    | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 
                                
                            
                            
                                
                                     | 
                                    Program Yeterlilikleri/Çıktıları | 
                                    Katkı Düzeyi | 
                                
                                
                                    | 0 | 
                                    1 | 
                                    2 | 
                                    3 | 
                                    4 | 
                                    5 | 
                                
                                    
                                        | 1 | 
                                        
                                             
                                                Alanı ile ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır.
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                    2 | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                    
                                    
                                        | 2 | 
                                        
                                             
                                                Ulusal ve uluslararası sinema gösterimlerine, festivallere, yarışmalara ve benzer organizasyonlara katılarak bilgilerini, becerilerini etkin kullanma ve paylaşma imkânı yaratır.
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                    2 | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                    
                            
                            
                            
                        
                        
                            
                                
                                    | YETKİNLİKLER | 
                                
                                
                                    | Alana Özgü Yetkinlik | 
                                
                            
                            
                                
                                     | 
                                    Program Yeterlilikleri/Çıktıları | 
                                    Katkı Düzeyi | 
                                
                                
                                    | 0 | 
                                    1 | 
                                    2 | 
                                    3 | 
                                    4 | 
                                    5 | 
                                
                                    
                                        | 1 | 
                                        
                                             
                                                Radyo, televizyon ve sinema alanlarındaki etik değerleri anlar ve bunları çalışma ortamında uygular.
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                    2 | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                    
                                    
                                        | 2 | 
                                        
                                             
                                                Radyo, televizyon ve sinema alanında çalışan bireyleri bir araya getiren organizasyonlar düzenler ve sahip olduğu birikimi yansıtma-tartışma ortamı oluşturur.
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                     | 
                                            3 | 
                                             | 
                                             | 
                                    
                            
                            
                            
                        
                
                
                    
                        
                            DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ | 
                        
                        
                            | Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | 
                        
                        
                            | Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | 
                            Etkinlik(hafta sayısı) | 
                            Süresi(saat sayısı) | 
                            Toplam İş Yükü | 
                        
                    
                    
                            
                                | Ders | 
                                14 | 
                                4 | 
                                56 | 
                            
                            
                                | Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 
                                12 | 
                                4 | 
                                48 | 
                            
                            
                                | Arazi Çalışması | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Grup Çalışması / Ödevi | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Laboratuvar | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Okuma | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Ödev | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Proje Hazırlama | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Seminer | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Staj | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Teknik Gezi | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Web Tab. Öğrenme | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Uygulama | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Yerinde Uygulama | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Mesleki Faaliyet | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Sosyal Faaliyet | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Tez Hazırlama | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Alan Çalışması | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Rapor Yazma | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Final Sınavı | 
                                1 | 
                                4 | 
                                4 | 
                            
                            
                                | Final Sınavı Hazırlığı | 
                                12 | 
                                3 | 
                                36 | 
                            
                            
                                | Ara Sınav | 
                                1 | 
                                4 | 
                                4 | 
                            
                            
                                | Ara Sınav Hazırlığı | 
                                1 | 
                                4 | 
                                4 | 
                            
                            
                                | Kısa Sınav | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Kısa Sınav Hazırlığı | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | TOPLAM | 
                                41 | 
                                0 | 
                                152 | 
                            
                    
                
                
                    
                        
                        
                        
                            
                                 | 
                                Genel Toplam | 
                                152 | 
                                 | 
                            
                            
                                 | 
                                Toplam İş Yükü / 25.5 | 
                                6 | 
                                 | 
                            
                            
                                 | 
                                Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 
                                6,0 | 
                                 |