TR EN

VİTRİN TASARIMI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MTT472 VİTRİN TASARIMI 5 4 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi EMRE DOĞAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersle öğrencilerin, işletme mantığı ile görsel olarak düzenlenen vitrin ve fuar stantlarını, tasarım ilkeleri prensiplerine göre, yenilikçi, çağdaş sergileme elemanları ve moda estetiği ile hayata geçirebilme yetisine sahip olması amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu dersin içeriği; marka imajına yönelik uygun malzeme kullanılarak, görsel düzenlemenin perakende pazarlamadaki önemi, zaman ve maliyet sınırları düşünülerek, özgün ve sürdürülebilir vitrin sergileme tasarlama prensipleri konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Marka vitrinlerinin mekânsal özelliklerini tasarım ilkeleri prensiplerine göre tasarlar.
Görsel mağazacılığın temel prensiplerini kullanır.
Vitrin tasarımında malzeme, zaman ve maliyet ilişkilerini hesaplar.
Styling ve manken giydirme teknikleri ile mağaza içi reyon ve vitrinlerini düzenler.
Vitrin tasarımına yönelik maket atölye çalışması yaparak uygulama becerini geliştirir

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, kullanılacak kaynakların, izlenecek yöntemlerin, konuların ve dersin genel tanımı Beyin Fırtınası, Anlatma ve Yöntemi
2 Kaynak Tarama Görsel mağazacılık temelleri (Müşteri Davranışları-Renk Ana Hatları -Aydınlatmanın Önemi -Sergileme Teknikleri) Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
3 Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi Firma kimliğinin ve markanın tasarıma etkisi. Proje üzerinde çalışmalar Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
4 Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi Görsel tasarımın marka imajına olan etkisi ve iletişimdeki rolü. Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma
5 Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi Kullanılacak malzemenin, renk ve dokunun tasarıma etkisi. Proje üzerinde çalışmalar Örnek Olay Yöntemi, Bireysel Çalışma
6 Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi Maliyetlerin tasarıma etkisi. Proje üzerinde çalışmalar Örnek Olay Yöntemi, Bireysel Çalışma
7 Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi Aydınlatmanın tasarıma etkisi. Proje üzerinde çalışmalar Örnek Olay Yöntemi, Bireysel Çalışma
8 - ARA SINAV -
9 Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi Vitrini tasarlanacak markanın belirlenmesi Örnek Olay Yöntemi, Bireysel Çalışma
10 Araştırma Teknik Gezi Örnek Olay Yöntemi
11 Tasarım eskiz çalışmaları Marka kimliğine yönelik tasarım oluşturulması Bireysel Çalışma
12 Tasarım eskiz çalışmaları Alan yönetimi, ışıklandırma dikkate alınarak şablon çalışması Bireysel Çalışma
13 Tasarım eskiz çalışmaları Mağaza içi ve vitrin düzenleme teknikleri Bireysel Çalışma
14 Tasarım eskiz çalışmaları Görsel düzenlemeye yönelik styling uygulamaları Bireysel Çalışma
15 Tasarım eskiz çalışmaları Farklı kategorilere ve özel günlere yönelik teşhir teknikleri Bireysel Çalışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Radyo, televizyon ve sinema sektörleri ile alakalı kavramları tanımlar.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Radyo, televizyon ve sinema alanlarındaki hem temel hem de yeni kuramsal yönelimlere ve kavramlara hâkim olarak bu bilgilerin uygulama alanlarındaki yansımasını tartışır.
2
Radyo, televizyon ve sinema, medya ve iletişim alanlarının tarihsel sürecini kavrayarak günümüzün sektör yönelimleri ile karşılaştırır.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında kullanılan teknik malzemelerin yapısına ve çalışma prensibine dair bilgiye sahip olur, yeni yönelimler doğrultusunda geliştirilen güncel malzemeyi takip eder ve bu bilgisini kendi çalışmalarına yansıtarak uygular.
2
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak çalışmaları sırasında elde ettiği verileri analiz edebilir ve araştırmalara, kanıtlara dayalı çözüm üretebilir.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Radyo, televizyon ve sinema sektörlerinin meslek alanlarına yönelik edindiği teorik bilgisini uygulama yöntemleri ile bir araya getirir.
2
Radyo, televizyon ve sinema alanındaki çalışmalarında, olası sorunları hesaplayarak bunlara uygun çözümler geliştirir.
3
Radyo, televizyon ve sinema alanlarının diğer disiplinler ile olan ilişkisi arasında bağ kurarak ortak çalışmalar geliştirir.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Proje, sosyal etkinlik, sanatsal faaliyet gibi grup çalışmalarında bireysel ve ortak çalışmaları yönetir.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Her derse, işlenecek konu ile alakalı ortaya konmuş olan araştırmaları inceleyerek gelir, böylece alanındaki gelişimleri yaşam boyu keşfetme davranışı geliştirir.
2
Takip ettiği yenilikleri sorgulayarak radyo, televizyon ve sinema alanlarında kendi yönelimini keşfeder.
3
Alanında mesleki öğrenme becerileri geliştirir, bunları kendi çalışmalarına yansıtarak birlikte çalıştığı bireylerin de bu becerileri kazanmasına katkı sağlar.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır.
2
Ulusal ve uluslararası sinema gösterimlerine, festivallere, yarışmalara ve benzer organizasyonlara katılarak bilgilerini, becerilerini etkin kullanma ve paylaşma imkânı yaratır.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Radyo, televizyon ve sinema alanlarındaki etik değerleri anlar ve bunları çalışma ortamında uygular.
2
Radyo, televizyon ve sinema alanında çalışan bireyleri bir araya getiren organizasyonlar düzenler ve sahip olduğu birikimi yansıtma-tartışma ortamı oluşturur.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 5 3 15
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 4 4 16
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 38 0 129
Genel Toplam 129
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0