Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
STV121 | FOTOĞRAF I | 1 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EMRE DOĞAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi ALİ KEMAL ÇİPE |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersle öğrencilerin fotoğraf, fotoğrafçılık, fotoğraf tarihi ile ilgili temel bilgilere hâkim olmaları amaçlanmaktadır. Bu dersle ayrıca öğrencilerin fotoğraf anlatısı için gerekli estetik ve teknik bilgilere aşina olması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bu ders kapsamında fotoğrafın tarihi, gelişmesi gibi temel konuların yanı sıra bir fotoğrafın oluşması için gerekli temel estetik bilgisi, fotoğraf makinesi ayarları ve temel düzeyde ışık, renk konuları ele alınacaktır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Fotoğrafın tarihini anlatır. |
Estetik fotoğraf ile estetik olmayan fotoğraf arasındaki farkları açıklar. |
Doğru ışık ve çerçeve kullanımının etkilerini karşılaştırır. |
Fotoğrafın tekniğine ilişkin bilgiler söyler. |
Fotoğraf ile fotoğrafı çeken arasındaki ilişkiyi kurar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Fotoğrafın tarihçesi. | Anlatma ve tartışma yöntemi |
2 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları | Fotoğraf makineleri. | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama yöntemi |
3 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları | Pozlama sistemleri. | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama yöntemi |
4 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları | Işık. | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama yöntemi |
5 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları | Objektifler. | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama yöntemi |
6 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları | Diyafram. | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama yöntemi |
7 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları | Örtücü hızı ve netleme. | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları | ISO. | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama yöntemi |
10 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları | Fotoğrafta kullanılan filtreler. | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama yöntemi |
11 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları | Görüntü estetiği ve fotoğrafta kompozisyon. | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama yöntemi |
12 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları | Ufuk çizgisi. | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama yöntemi |
13 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları | Net alan derinliği. | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama yöntemi |
14 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları | Manzara, portre, makro çekimler ve ödev. | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama yöntemi |
15 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları | Ödev teslimi ve ödevlerin yorumlanması. | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Sontag, S. (2008). Fotoğraf Üzerine. İstanbul: Agora Kitaplığı. |
Kanburoğlu, Ö. (2005). A’dan Z’ye Fotoğraf. İstanbul: Say Yayınları. |
Ang, T. (2006). Dijital Fotoğrafçılık. İstanbul: İnkılap Kitapevi. |
Benjamin, W. (2012), Fotoğrafın Kısa Tarihçesi. İstanbul: Agora Kitaplığı. |
Eryılmaz, S. (1983). Genel Fotoğrafçılık. İstanbul: İnkılâp ve Aka Kitabevleri |
Clarke, G. (2017). Güzel Sanatların Bir Dalı Olarak Fotoğraf. Maide Meltem Aydıner, (Çev.) Hayalperest Yayınevi: İstanbul. |
Açıkkol, Ö. (2001). Sevgili Dostum Ara’ya. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları |
Berger, J. (2017). Bir Fotoğrafı Anlamak. Beril Eyüboğlu (Çev.) İstanbul: Metis Yayınları. |
Sontag, S. (1993). Fotoğraf Üzerine (Çev. R. Akçakaya). İstanbul: Altıkırkbeş Yayınları. |
Freeman, M. (2011). Fotoğrafçının Gözü. Deniz Güzelgülgen (Çev.) İstanbul: Remzi Kitapevi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Radyo, televizyon ve sinema sektörleri ile alakalı kavramları tanımlar.
|
3 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Radyo, televizyon ve sinema alanlarındaki hem temel hem de yeni kuramsal yönelimlere ve kavramlara hâkim olarak bu bilgilerin uygulama alanlarındaki yansımasını tartışır.
|
3 | |||||
2 |
Radyo, televizyon ve sinema, medya ve iletişim alanlarının tarihsel sürecini kavrayarak günümüzün sektör yönelimleri ile karşılaştırır.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında kullanılan teknik malzemelerin yapısına ve çalışma prensibine dair bilgiye sahip olur, yeni yönelimler doğrultusunda geliştirilen güncel malzemeyi takip eder ve bu bilgisini kendi çalışmalarına yansıtarak uygular.
|
4 | |||||
2 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak çalışmaları sırasında elde ettiği verileri analiz edebilir ve araştırmalara, kanıtlara dayalı çözüm üretebilir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Radyo, televizyon ve sinema sektörlerinin meslek alanlarına yönelik edindiği teorik bilgisini uygulama yöntemleri ile bir araya getirir.
|
4 | |||||
2 |
Radyo, televizyon ve sinema alanındaki çalışmalarında, olası sorunları hesaplayarak bunlara uygun çözümler geliştirir.
|
4 | |||||
3 |
Radyo, televizyon ve sinema alanlarının diğer disiplinler ile olan ilişkisi arasında bağ kurarak ortak çalışmalar geliştirir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Proje, sosyal etkinlik, sanatsal faaliyet gibi grup çalışmalarında bireysel ve ortak çalışmaları yönetir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Her derse, işlenecek konu ile alakalı ortaya konmuş olan araştırmaları inceleyerek gelir, böylece alanındaki gelişimleri yaşam boyu keşfetme davranışı geliştirir.
|
3 | |||||
2 |
Takip ettiği yenilikleri sorgulayarak radyo, televizyon ve sinema alanlarında kendi yönelimini keşfeder.
|
4 | |||||
3 |
Alanında mesleki öğrenme becerileri geliştirir, bunları kendi çalışmalarına yansıtarak birlikte çalıştığı bireylerin de bu becerileri kazanmasına katkı sağlar.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır.
|
3 | |||||
2 |
Ulusal ve uluslararası sinema gösterimlerine, festivallere, yarışmalara ve benzer organizasyonlara katılarak bilgilerini, becerilerini etkin kullanma ve paylaşma imkânı yaratır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Radyo, televizyon ve sinema alanlarındaki etik değerleri anlar ve bunları çalışma ortamında uygular.
|
5 | |||||
2 |
Radyo, televizyon ve sinema alanında çalışan bireyleri bir araya getiren organizasyonlar düzenler ve sahip olduğu birikimi yansıtma-tartışma ortamı oluşturur.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 12 | 4 | 48 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 1 | 12 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 4 | 3 | 12 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 3 | 3 | 9 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 6 | 2 | 12 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 2 | 3 | 6 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 3 | 3 | 9 |
Sosyal Faaliyet | 3 | 3 | 9 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 2 | 3 | 6 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 49 | 0 | 127 |
Genel Toplam | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |