| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| STV292 | SİNEMA VE TELEVİZYONDA YARATIM II | 4 | 4 | 2 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EMRE DOĞAN |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Bu dersin amacı, nitelikli bir reklam filmi ve müzik videosu alanlarında yapım, yönetim ve yaratıcı üretim için öğrencilerin alan ve işleyiş deneyimi kazanmalarıdır. |
| İçerik: | Bu derste öğrenci yönetmenin iş tanımını kavrar. Yapım, Senaryo, Sanat Yönetmenliği, Oyuncu gibi ögelerin işbirliğini uygulama içinde deneyimler. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Sinema ve televizyon sektöründe yer alan görevleri tanımlar. |
| Sanatsal bir faaliyet için gereken ön hazırlıkları üretir. |
| Türlerine göre müzik klipleri arasındaki farkları karşılaştırır. |
| Reklam filmlerinin aşamalarını kavrar. |
| Ekipteki farklı görevler arasında iletişim kurarak, çalışmanın işleyişini denetler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Reklamcılık sektörü hakkında genel bilgiler ve Reklam filminin aşamaları ve yönetmenin konumu | Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma |
| 2 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Yönetmenin Yapım ile işbirliği | Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma |
| 3 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Yönetmenin Senarist ve Metin Yazarları ile işbirliği | Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma |
| 4 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Yönetmenin Görüntü yönetmeniyle işbirliği | Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma |
| 5 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Yönetmenin Sanat Yönetmeniyle işbirliği | Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma |
| 6 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Oyuncu seçimi - mekân seçimi - iş planı | Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma |
| 7 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Her bir öğrencinin grup çalışması ile yönetmenliği deneyimlemesi | Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma |
| 8 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Her bir öğrencinin grup çalışması ile yönetmenliği deneyimlemesi | Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma |
| 9 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Müzik videoları hakkında genel bilgiler ve Müzik videosunun aşamaları ve yönetmenin konumu | Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Yönetmenin Yapım – Senaryo – Görüntü – Sanat Ekibiyle iş birliği | Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma |
| 12 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Oyuncu seçimi - mekân seçimi - iş planı | Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma |
| 13 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Her bir öğrencinin grup çalışması ile yönetmenliği deneyimlemesi | Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma |
| 14 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Her bir öğrencinin grup çalışması ile yönetmenliği deneyimlemesi | Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma |
| 15 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Her bir öğrencinin grup çalışması ile yönetmenliği deneyimlemesi | Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Büker, S. (2012). Sinemada Anlam Yaratma. İstanbul: Hayalbaz Yayınevi. |
| Eisenstein, S. (2006). Sinema Dersleri. İstanbul: Agora Kitaplığı. |
| Chion, M., (2003) Bir Senaryo Yazmak, çev: Nedret Tanyolaç,İst. Agora Kitaplığı |
| Asiltürk,C.T., (2009) Sinemada Kadrajın Evreni ve Çekim, Beykent Üni Yayınları |
| Monaco, J., (2013) Bir Film Nasıl Okunur? Çev: Ertan Yılmaz, İst. Oglak Yay. |
| Literaturakademia, DSLR Kameralar ile Kısa Film ve Belgesel Yapımı, Editör Nazım Ankaralıgil, 2015 |
| Asiltürk, C.T., (2014) Sinemada Yaratıcı Yönetmen, İst., Kalkedon yay. |
| Berger, G. (1986) Görme Biçimleri, Çev: Yurdanur Salman, İst.Metis yay. |
| Wollen, P., (1989) Sinemada Göstergeler ve Anlam, Çev: Zafer Aracagök, İst. Metis yay. |
| Pudovkin, V.I., (1966) Sinemanın Temel İlkeleri, Çev: Nijat Özon, Ankara Bilgi yay. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Radyo, televizyon ve sinema sektörleri ile alakalı kavramları tanımlar.
|
3 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Radyo, televizyon ve sinema alanlarındaki hem temel hem de yeni kuramsal yönelimlere ve kavramlara hâkim olarak bu bilgilerin uygulama alanlarındaki yansımasını tartışır.
|
3 | |||||
| 2 |
Radyo, televizyon ve sinema, medya ve iletişim alanlarının tarihsel sürecini kavrayarak günümüzün sektör yönelimleri ile karşılaştırır.
|
3 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanında kullanılan teknik malzemelerin yapısına ve çalışma prensibine dair bilgiye sahip olur, yeni yönelimler doğrultusunda geliştirilen güncel malzemeyi takip eder ve bu bilgisini kendi çalışmalarına yansıtarak uygular.
|
3 | |||||
| 2 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak çalışmaları sırasında elde ettiği verileri analiz edebilir ve araştırmalara, kanıtlara dayalı çözüm üretebilir.
|
0 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Radyo, televizyon ve sinema sektörlerinin meslek alanlarına yönelik edindiği teorik bilgisini uygulama yöntemleri ile bir araya getirir.
|
5 | |||||
| 2 |
Radyo, televizyon ve sinema alanındaki çalışmalarında, olası sorunları hesaplayarak bunlara uygun çözümler geliştirir.
|
5 | |||||
| 3 |
Radyo, televizyon ve sinema alanlarının diğer disiplinler ile olan ilişkisi arasında bağ kurarak ortak çalışmalar geliştirir.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Proje, sosyal etkinlik, sanatsal faaliyet gibi grup çalışmalarında bireysel ve ortak çalışmaları yönetir.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Her derse, işlenecek konu ile alakalı ortaya konmuş olan araştırmaları inceleyerek gelir, böylece alanındaki gelişimleri yaşam boyu keşfetme davranışı geliştirir.
|
5 | |||||
| 2 |
Takip ettiği yenilikleri sorgulayarak radyo, televizyon ve sinema alanlarında kendi yönelimini keşfeder.
|
5 | |||||
| 3 |
Alanında mesleki öğrenme becerileri geliştirir, bunları kendi çalışmalarına yansıtarak birlikte çalıştığı bireylerin de bu becerileri kazanmasına katkı sağlar.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanı ile ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır.
|
5 | |||||
| 2 |
Ulusal ve uluslararası sinema gösterimlerine, festivallere, yarışmalara ve benzer organizasyonlara katılarak bilgilerini, becerilerini etkin kullanma ve paylaşma imkânı yaratır.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Radyo, televizyon ve sinema alanlarındaki etik değerleri anlar ve bunları çalışma ortamında uygular.
|
5 | |||||
| 2 |
Radyo, televizyon ve sinema alanında çalışan bireyleri bir araya getiren organizasyonlar düzenler ve sahip olduğu birikimi yansıtma-tartışma ortamı oluşturur.
|
5 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 4 | 56 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 3 | 3 | 9 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 7 | 3 | 21 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 2 | 3 | 6 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 6 | 3 | 18 |
| Sosyal Faaliyet | 6 | 3 | 18 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 2 | 3 | 6 |
| Rapor Yazma | 2 | 3 | 6 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 58 | 0 | 158 |
| Genel Toplam | 158 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,2 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |