| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi | 
|---|---|---|---|---|---|
| STV234 | KARAKTER TASARIMI | 4 | 4 | 2 | 6 | 
DERS BİLGİLERİ | 
                        |
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe | 
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Veriliş Şekli | - | 
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EMRE DOĞAN | 
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok | 
AMAÇ VE İÇERİK | 
                        |
|---|---|
| Amaç: | Televizyon ve Sinemada oyuncuların ve görevlilerin fiziksel görünümlerinin tasarlanıp uygulanmasını amaçlar. | 
| İçerik: | Televizyon ve sinemadaki her tür karakter yaratımında temel makyaj, plastik makyaj ve ona uygun kostüm tasarımı ve uygulanmasını içerir. | 
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) | 
                        
|---|
| Kimlik, kişilik ve karakter gelişimini öğrenir. | 
| Oyuncuyu veya sunucuyu fiziksel görünümü açısından makyaj ve kostümü ile bir bütün olarak tasarımlayıp uygulamayı öğrenir. | 
| Standart, Plastik, Dönem ve Ülkeler Makyaj Tekniklerini öğrenir. | 
| Kostümün karakter yaratımındaki önemini kavrar. | 
| Makyaj ve kostümlerin kullanıldığı sahnelerin devamlılığını karşılaştırır. | 
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI | 
                        |||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem | 
| 1 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları | Karakter yaratımının tanımı | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi | 
| 2 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Standart Makyaj | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi | 
| 3 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Yaşlandırma Makyajı | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi | 
| 4 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Yanık Makyajı | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi | 
| 5 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Dönem Makyajları | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi | 
| 6 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Ülke Makyajları | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi | 
| 7 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Yara Makyajları | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi | 
| 8 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Fantazi Makyaj Uygulamaları | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi | 
| 9 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Kostümün tanımı | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi | 
| 10 | - | ARA SINAV | - | 
| 11 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Dönem Kostümleri | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi | 
| 12 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Ülke kostümleri | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi | 
| 13 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Karaktere özel kostüm tasarımı | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi | 
| 14 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Karakter Tasarım Uygulamaları | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi | 
| 15 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Karakter Tasarım Uygulamaları | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi | 
| 16 | - | FİNAL | - | 
| 17 | - | FİNAL | - | 
KAYNAKLAR | 
                        
|---|
| Aytuğ, M. S. (2011). Profesyonel Makyaj – Karakter Yaratmak. İstanbul: Mitos Boyut Yayıncılık. | 
| Buchman, H. (1990). Film and Television Makeup. London: Back Stage Books. | 
| Stanislavski , (1981) Bir Karakter Yaratmak, çev: Suat Taşer, İst., Yazko, | 
| Gürol, E.,(1978) Freud, ist. Cem Yayınevi | 
| Burhanoğlu, S., Mizaç Karakter ve Kişilik Kavramları , https://www.sabriburhanoglu.com/mizac-karakter-ve-kisilik-kavramlari | 
| Adasal, R., (1980) Normal ve Anormal Açıdan Psikosoyal Yönleriyle Kişilik ve Karakter Portreleri, İst. Minnetoğlu Yay. | 
| Cüceloğlu, D., (2004) İnsan ve Davranışı, İst. Remzi kit. | 
| ALBERTS, D., (1997) The Expressive Body, Washigton, Heinemann, | 
| CADDEN, J., (1988) Drama Apprecıation For A-Level, London, Hodder&Stoughton, | 
| MİNTON, C.S.,(1989) Body & Se1f, illinois, Human Kinetics Books, | 
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | 
                        ||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli | 
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi | 
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Radyo, televizyon ve sinema sektörleri ile alakalı kavramları tanımlar.
                                             
                                         | 
                                            3 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Radyo, televizyon ve sinema alanlarındaki hem temel hem de yeni kuramsal yönelimlere ve kavramlara hâkim olarak bu bilgilerin uygulama alanlarındaki yansımasını tartışır.
                                             
                                         | 
                                            3 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Radyo, televizyon ve sinema, medya ve iletişim alanlarının tarihsel sürecini kavrayarak günümüzün sektör yönelimleri ile karşılaştırır.
                                             
                                         | 
                                            3 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Alanında kullanılan teknik malzemelerin yapısına ve çalışma prensibine dair bilgiye sahip olur, yeni yönelimler doğrultusunda geliştirilen güncel malzemeyi takip eder ve bu bilgisini kendi çalışmalarına yansıtarak uygular.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak çalışmaları sırasında elde ettiği verileri analiz edebilir ve araştırmalara, kanıtlara dayalı çözüm üretebilir.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Radyo, televizyon ve sinema sektörlerinin meslek alanlarına yönelik edindiği teorik bilgisini uygulama yöntemleri ile bir araya getirir.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Radyo, televizyon ve sinema alanındaki çalışmalarında, olası sorunları hesaplayarak bunlara uygun çözümler geliştirir.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| 3 | 
                                             
                                                Radyo, televizyon ve sinema alanlarının diğer disiplinler ile olan ilişkisi arasında bağ kurarak ortak çalışmalar geliştirir.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Proje, sosyal etkinlik, sanatsal faaliyet gibi grup çalışmalarında bireysel ve ortak çalışmaları yönetir.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Her derse, işlenecek konu ile alakalı ortaya konmuş olan araştırmaları inceleyerek gelir, böylece alanındaki gelişimleri yaşam boyu keşfetme davranışı geliştirir.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Takip ettiği yenilikleri sorgulayarak radyo, televizyon ve sinema alanlarında kendi yönelimini keşfeder.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| 3 | 
                                             
                                                Alanında mesleki öğrenme becerileri geliştirir, bunları kendi çalışmalarına yansıtarak birlikte çalıştığı bireylerin de bu becerileri kazanmasına katkı sağlar.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Alanı ile ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Ulusal ve uluslararası sinema gösterimlerine, festivallere, yarışmalara ve benzer organizasyonlara katılarak bilgilerini, becerilerini etkin kullanma ve paylaşma imkânı yaratır.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Radyo, televizyon ve sinema alanlarındaki etik değerleri anlar ve bunları çalışma ortamında uygular.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Radyo, televizyon ve sinema alanında çalışan bireyleri bir araya getiren organizasyonlar düzenler ve sahip olduğu birikimi yansıtma-tartışma ortamı oluşturur.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ | 
                        |||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü | 
| Ders | 14 | 4 | 56 | 
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 | 
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 | 
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 | 
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | 
| Okuma | 7 | 1 | 7 | 
| Ödev | 7 | 1 | 7 | 
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 | 
| Seminer | 0 | 0 | 0 | 
| Staj | 0 | 0 | 0 | 
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 | 
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 | 
| Uygulama | 7 | 4 | 28 | 
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 | 
| Mesleki Faaliyet | 3 | 3 | 9 | 
| Sosyal Faaliyet | 3 | 3 | 9 | 
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 | 
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 | 
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 | 
| Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | 
| Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 4 | 8 | 
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | 
| Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 4 | 8 | 
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 | 
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | 
| TOPLAM | 61 | 0 | 152 | 
| Genel Toplam | 152 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |