Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SIP105 | İLETİŞİME GİRİŞ | 1 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. EBRU CENGİZ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. GÜLŞEN KILINÇER |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Günümüzün globalleşen dünyasında iletişim olgusu çok önemli bir noktada yer almaktadır. Bu çerçevede iletişim sürecine ve toplumsal etkilerini analiz eder. |
İçerik: | İletişim kavramını tanımlamak ve tanımdan yola çıkarak iletişim türlerini uygular.. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İletişim kavramını açıklar. |
İletişimin diğer disiplinlerle olan ilişkisini açıklar. |
İletişimin öğelerini kavrar. |
İletişim türlerini açıklar. |
İletişimin toplum içindeki işlevlerini ortaya koyar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür okuma | Ders içeriği ve konusunun anlatılması, Dersin tanıtılması, İletişim tanımı | Slayt sunum |
2 | Literatür okuma | İletişim diğer disiplinlerle olan ilişkisi | Slayt sunum |
3 | Literatür okuma | İletişin diğer disiplinlerle olan ilişkisi | Slayt sunum |
4 | Literatür okuma | İletişim türleri | Slayt sunum |
5 | Literatür okuma | Sözlü iletişim | Slayt sunum |
6 | Literatür okuma | Sözsüz iletişim | Slayt sunum |
7 | Literatür okuma | Yazılı iletişim | Slayt sunum |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür okuma | Kişilerarası iletişim | Slayt sunum |
10 | Literatür okuma | İletişim ve kitle iletişimi | Slayt sunum |
11 | Literatür okuma | İletişim ve kitle iletişim araçları | Slayt sunum |
12 | Literatür okuma | Gazeteler | Slayt sunum |
13 | Literatür okuma | Sinema | Slayt sunum |
14 | Literatür okuma | Radyo | Slayt sunum |
15 | Literatür okuma | Televizyon | Slayt sunum |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink Yayınları, 2016. |
John Fiske, İletişim Çalışmalarına Giriş, Ark Yayınevi, İstanbul, 1996. |
Nazife Güngör, İletişime Giriş, Siyasal Kitabevi, Ankara, 2011. |
Ünsal Oskay, İletişimin ABC’si, İnkılâp Kitapevi Yayın, İstanbul, 2014. |
J.C. Pearson and P.E. Nelson, An Introduction to Human Communication. United States of America: McGraw-Hill Companies, 1997. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık ve Sağlık hizmetleri ile ilgili konularda bilgileri kullanır.
|
||||||
2 |
Sağlık muhasebesi ve sağlık maliyet yönetimi uygulaması yapar.
|
||||||
3 |
Sağlık mevzuatı, sağlık yönetimi, tıbbi terminoloji, sağlık kurumlarında kaynak planlaması sağlık hizmetleri pazarlaması, tıbbi terminoloji ve sağlık mevzuatı bilgileri kullanır.
|
||||||
4 |
Hastane otomasyon yöntemlerini kullanır.
|
||||||
5 |
Sağlık sektörü ile ilgili bilgileri geliştirir.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık sektöründe karşılaşılan sorunlar hakkında bilgileri adlandırır.
|
||||||
2 |
Sağlık sektöründe karşılaşılan sorunlara çözümler yaratır.
|
||||||
3 |
Sağlık kurallarını bilir ve sağlık kurallarına göre hazırlar.
|
||||||
4 |
Hastane yönetimi ile ilgili karar alabilecek bilgileri kullanır.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık muhasebesi ve maliyeti hesaplarını yapar.
|
||||||
2 |
Sağlık hizmetlerinde görev ve mesuliyetleri uygular.
|
||||||
3 |
Hastane otomasyon yöntemlerini kullanır.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık sistemlerinin sorunlarını bilir sorunlara yönelik çözümler geliştirir.
|
||||||
2 |
Sağlık kurumlarında, hasta kabul, , randevu, vezne, insan kaynakları, kalite birim,danışma faaliyetlerini yapar.
|
||||||
3 |
Sağlık hizmeti üreten, sunan işletmelerde görev yürütür.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Takım çalışması olan birimlerde etkin biçimde çalışır.
|
||||||
2 |
Yüklendiği sorumluluğu başarılı ve hızlı biçimde yürütür.
|
||||||
3 |
Sağlık alanını ve alanın risklerini bilerek bağımsız kararlar hazırlar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık kurumlarının bağlı olduğu resmi kurumları tanır.
|
||||||
2 |
Sağlık kurumları ile ilgili güncel olayları takip eder.
|
||||||
3 |
Sağlık kurumları işletmeciliği ile ilgili eğitim programlarını takip eder.
|
||||||
4 |
Sağlık kurumları ile ilgili gerekli olan bilgi kaynaklarını takip eder.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hasta ve hekim arasında iletişim yürütür.
|
||||||
2 |
Hasta gizliliğini uygular.
|
||||||
3 |
Hasta ve hasta yakınları ile iletişim uygular.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık sektörüne has terminoloji bilgisini uygular.
|
||||||
2 |
Sağlık kurumları yönetimi konularında yetkin bilgiye sahip olması gerektiğini gösterir.
|
||||||
3 |
Sağlık sektörünü iyi bilerek stratejik kararlar hazırlar.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 20 | 3 | 60 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 1 | 10 | 10 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 127 |
Genel Toplam | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |