TR EN

KARİYER PLANLAMA DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SMP238 KARİYER PLANLAMA 3 2 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MERVE MERCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Kariyer Planlama dersinin amacı; öğrencilerin mezuniyet sonrası iş hayatının beklentileri konusunda farkındalığa sahip olmaları, öğrencilik süreci boyunca kendilerini en iyi şekilde geliştirerek, çalışma hayatları için gerekli olacak bilgi, beceri ve yetkinlikleri planlamaları, sahip oldukları bu bilgi, beceri ve yetkinliklere uygun niteliklerine uygun alanlarda doğru iş ve mesleği seçebilmelerini ve bu doğrultuda kariyerlerini planlamalarını sağlamaktır.
İçerik: Bu dersin içeriği; Kariyer Planlama ve Kariyer Gelişimi Modelleri, Ulusal ve Uluslararası Değişim Programları, Temel İletişim Becerileri, Diksiyon ve Beden Dili Mevcut İş Piyasası Koşulları (kamu), Mevcut İş Piyasası Koşulları (özel), Mülakat Teknikleri, Etkileyici bir iş görüşmesinin nitelikleri, Özgeçmiş, Kapak yazısı ve teşekkür mektubu hazırlama yöntemleri, Akademik Kariyer, İş başvurularında kullanmak üzere CV hazırlama konularından oluşmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kariyer planlama ve kariyer geliştirme modellerini tanımlar (Bilişsel - Bilgi)
Mezuniyet sonrasında yakın geleceğini planlar (Psikomotor - Yaratma)
Kendisi için etkili bir CV oluşturur. (Yaratma - Oluşturma)
Etkili iletişim ve beden dili becerilerini kullanır. ( Bilişsel - Uygulama)

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ön Hazırlık Yok Ders Tanıtım ve Bilgilendirme Sunumu Sunum
2 Ön Hazırlık Yok Kariyer Planlama ve Kariyer Gelişimi Modelleri Sunum
3 Araştırma Ulusal ve Uluslararası Değişim Programları Verilen Araştırma Konusunun Sınıfta Paylaşılması ve Tartışılması
4 Case Study Temel İletişim Becerileri Verilen Case Study uygulamasının Sınıfta Paylaşılması ve Tartışılması
5 Case Study Diksiyon ve Beden Dili Verilen Case Study uygulamasının Sınıfta Paylaşılması ve Tartışılması
6 Ön Hazırlık Yok Mevcut İş Piyasası Koşulları (kamu) Sunum
7 Ön Hazırlık Yok Mevcut İş Piyasası Koşulları (özel) Sunum
8 - ARA SINAV -
9 Case Study, Araştırma Girişimcilik Verilen Case Study uygulamasının Sınıfta Paylaşılması ve Tartışılması
10 Rol Play Mülakat Teknikleri Rol Play
11 Rol Play Etkileyici Bir İş Görüşmesi ve Yapılması Gerekenler Rol Play
12 Sınıfta Uygulama Özgeçmiş, Kapak Yazısı ve Teşekkür Mektubu Hazırlama Yöntemleri Sınıfta Uygulama
13 Ön Hazırlık Yok Akademik Kariyer Sunum
14 Sınıfta Uygulama İş başvurularında kullanmak üzere CV hazırlama Sınıfta Uygulama
15 Sınıfta Uygulama İş Başvurusu İçin Kullanılacak Platformlar ve Kullanımı Sınıfta Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

https://www.cbiko.gov.tr/projeler/kariyer-planlama-dersi
https://karmer.gop.edu.tr
http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/isletme_au / YÖK Açık Erişim
Akdoğan, A. ve Acar A.C. (2020). Tüm Yönleriyle Kariyer Yönetimi. Nobel Akademik Yayıncılık

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk gelişimi ile ilgili alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda da bilgi sahibi olur.
2
Okul öncesi eğitim ve özel eğitim konularına ilişkin kavramları açıklar.
3
Normal gelişim gösteren ve özel gereksinimli çocukların gelişimsel dönemleri, psikolojik, bilişsel ve sosyal gelişim süreçlerini açıklar.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk Gelişimi ve eğitimi konusunda mesleğinin profesyonel gerekliliklerinin farkına varır.
2
Çocuk gelişimi ve eğitimi konusunda öğrenme yöntem ve tekniklerini açıklar.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk gelişimi ile ilgili potansiyel sorunları belirler ve bunlar için gerekli araştırmaları planlar.
2
Okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan programları eleştirel olarak değerlendirir.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ailelerle ve toplumla etkili iletişim kurar ve işbirliği yapar.
2
Okul öncesi eğitim ve özel eğitimdeki 0-6 yaş çocukların gelişim özelliklerini dikkate alarak çocuğa uygun eğitim programını planlar ve uygular.
3
Çocukluk dönemi hastalıklarını bilir, acil müdahale gerektiren durumlarda ilk yardım yapar.
4
Çocuklarla etkili iletişim kurma becerisine sahip olur.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk Gelişimi ile ilgili disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar alır.
2
Çocuk gelişimi alanındaki bilgi, beceri ve yetkinliklerini profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında yasal çerçevelere uygun olarak kullanır.
3
Çocuk gelişimi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu kişisel ve mesleki gelişimi ile ilgili öğrenmeye açık bir tutum ve tavır geliştirir.
2
Çocuk gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
2
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
3
Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir.
2
Diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışabilme deneyimine sahiptir.
3
Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 2 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 2 14
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 51 0 100
Genel Toplam 100
Toplam İş Yükü / 25.5 3,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0