Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SMP238 | KARİYER PLANLAMA | 3 | 2 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MERVE MERCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Kariyer Planlama dersinin amacı; öğrencilerin mezuniyet sonrası iş hayatının beklentileri konusunda farkındalığa sahip olmaları, öğrencilik süreci boyunca kendilerini en iyi şekilde geliştirerek, çalışma hayatları için gerekli olacak bilgi, beceri ve yetkinlikleri planlamaları, sahip oldukları bu bilgi, beceri ve yetkinliklere uygun niteliklerine uygun alanlarda doğru iş ve mesleği seçebilmelerini ve bu doğrultuda kariyerlerini planlamalarını sağlamaktır. |
İçerik: | Bu dersin içeriği; Kariyer Planlama ve Kariyer Gelişimi Modelleri, Ulusal ve Uluslararası Değişim Programları, Temel İletişim Becerileri, Diksiyon ve Beden Dili Mevcut İş Piyasası Koşulları (kamu), Mevcut İş Piyasası Koşulları (özel), Mülakat Teknikleri, Etkileyici bir iş görüşmesinin nitelikleri, Özgeçmiş, Kapak yazısı ve teşekkür mektubu hazırlama yöntemleri, Akademik Kariyer, İş başvurularında kullanmak üzere CV hazırlama konularından oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kariyer planlama ve kariyer geliştirme modellerini tanımlar (Bilişsel - Bilgi) |
Mezuniyet sonrasında yakın geleceğini planlar (Psikomotor - Yaratma) |
Kendisi için etkili bir CV oluşturur. (Yaratma - Oluşturma) |
Etkili iletişim ve beden dili becerilerini kullanır. ( Bilişsel - Uygulama) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ön Hazırlık Yok | Ders Tanıtım ve Bilgilendirme Sunumu | Sunum |
2 | Ön Hazırlık Yok | Kariyer Planlama ve Kariyer Gelişimi Modelleri | Sunum |
3 | Araştırma | Ulusal ve Uluslararası Değişim Programları | Verilen Araştırma Konusunun Sınıfta Paylaşılması ve Tartışılması |
4 | Case Study | Temel İletişim Becerileri | Verilen Case Study uygulamasının Sınıfta Paylaşılması ve Tartışılması |
5 | Case Study | Diksiyon ve Beden Dili | Verilen Case Study uygulamasının Sınıfta Paylaşılması ve Tartışılması |
6 | Ön Hazırlık Yok | Mevcut İş Piyasası Koşulları (kamu) | Sunum |
7 | Ön Hazırlık Yok | Mevcut İş Piyasası Koşulları (özel) | Sunum |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Case Study, Araştırma | Girişimcilik | Verilen Case Study uygulamasının Sınıfta Paylaşılması ve Tartışılması |
10 | Rol Play | Mülakat Teknikleri | Rol Play |
11 | Rol Play | Etkileyici Bir İş Görüşmesi ve Yapılması Gerekenler | Rol Play |
12 | Sınıfta Uygulama | Özgeçmiş, Kapak Yazısı ve Teşekkür Mektubu Hazırlama Yöntemleri | Sınıfta Uygulama |
13 | Ön Hazırlık Yok | Akademik Kariyer | Sunum |
14 | Sınıfta Uygulama | İş başvurularında kullanmak üzere CV hazırlama | Sınıfta Uygulama |
15 | Sınıfta Uygulama | İş Başvurusu İçin Kullanılacak Platformlar ve Kullanımı | Sınıfta Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
https://www.cbiko.gov.tr/projeler/kariyer-planlama-dersi |
https://karmer.gop.edu.tr |
http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/isletme_au / YÖK Açık Erişim |
Akdoğan, A. ve Acar A.C. (2020). Tüm Yönleriyle Kariyer Yönetimi. Nobel Akademik Yayıncılık |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çocuk gelişimi ile ilgili alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda da bilgi sahibi olur.
|
||||||
2 |
Okul öncesi eğitim ve özel eğitim konularına ilişkin kavramları açıklar.
|
||||||
3 |
Normal gelişim gösteren ve özel gereksinimli çocukların gelişimsel dönemleri, psikolojik, bilişsel ve sosyal gelişim süreçlerini açıklar.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çocuk Gelişimi ve eğitimi konusunda mesleğinin profesyonel gerekliliklerinin farkına varır.
|
||||||
2 |
Çocuk gelişimi ve eğitimi konusunda öğrenme yöntem ve tekniklerini açıklar.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çocuk gelişimi ile ilgili potansiyel sorunları belirler ve bunlar için gerekli araştırmaları planlar.
|
||||||
2 |
Okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan programları eleştirel olarak değerlendirir.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ailelerle ve toplumla etkili iletişim kurar ve işbirliği yapar.
|
||||||
2 |
Okul öncesi eğitim ve özel eğitimdeki 0-6 yaş çocukların gelişim özelliklerini dikkate alarak çocuğa uygun eğitim programını planlar ve uygular.
|
||||||
3 |
Çocukluk dönemi hastalıklarını bilir, acil müdahale gerektiren durumlarda ilk yardım yapar.
|
||||||
4 |
Çocuklarla etkili iletişim kurma becerisine sahip olur.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çocuk Gelişimi ile ilgili disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar alır.
|
||||||
2 |
Çocuk gelişimi alanındaki bilgi, beceri ve yetkinliklerini profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında yasal çerçevelere uygun olarak kullanır.
|
||||||
3 |
Çocuk gelişimi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu kişisel ve mesleki gelişimi ile ilgili öğrenmeye açık bir tutum ve tavır geliştirir.
|
||||||
2 |
Çocuk gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
|
||||||
2 |
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
|
||||||
3 |
Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir.
|
||||||
2 |
Diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışabilme deneyimine sahiptir.
|
||||||
3 |
Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 51 | 0 | 100 |
Genel Toplam | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |