Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
CGP109 | ÇOCUK EDEBİYATI VE MEDYA | 1 | 2 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MERVE MERCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. EMEK UÇARMAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı öğrencilere çocuk edebiyatını öğretmek ve çocukların dil gelişimi dikkate alınarak yetiştirilmeleri konusunda öğrencileri bilinçlendirmektir. |
İçerik: | Bu ders okul öncesi çocukların dil becerisini kazanıp geliştirebileceği edebiyat türlerinin öğrencilere öğretilmesi konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Çocuklar için hazırlanan yayınlardan faydalı olanları seçebilir. |
Okul öncesi çocuklar için hazırlanan yayınları kullanabilir. |
Çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarını değerlendirebilir. |
Okul öncesi çocuklarına uygun hikaye oluşturabilir. |
Okul öncesi çocuklarına uygun ikaye kitabı tasarlayabilir. |
Okul öncesi çocuklarına hitap edecek yayınları karşılaştırabilir. |
Okul öncesi çocuklarına uygun dergi planlayabilir. |
Okul öncesinde medyanın etkilerini değerlendirebilir. |
Medya okuryazarlığı eğitimi planlayabilir. |
Televizyon, dergi ve gazetelerde çocuk örneklerini değerlendirebilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Yazılı Kaynaklar | Çocuk Kavramı ve Edebiyat | Anlatım |
2 | Yazılı Kaynaklar | Çocuk Edebiyatı, Önemi, Niteliği ve Amacı | Anlatım |
3 | Yazılı Kaynaklar | Çocuk Yayınları | Anlatım |
4 | Yazılı Kaynaklar | Çocuk Edebiyatı Türleri | Anlatım |
5 | Yazılı Kaynaklar | Çocuk Edebiyatı Türleri 2 | Anlatım |
6 | Yazılı Kaynaklar | Çocuk Edebiyatının Tarihi Gelişimi | Anlatım, uygulama |
7 | Yazılı Kaynaklar | Çocuk Kitaplarını İnceleme ve Değerlendirme Planı | Anlatım, uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Yazılı Kaynaklar | Çocuk ve Medya | Anlatım |
10 | Görsel Kaynaklar, Uygulamalar | Elektronik Bakıcı; Televizyon | Anlatım, Uygulama |
11 | Görsel Kaynaklar, Uygulamalar | Kurumsal Alanda Çocuk Hakları ve Haber Değeri | Anlatım, Uygulama |
12 | Yazılı Kaynaklar | Gazetelerde Çocuk Haberleri | Anlatım |
13 | Yazılı Kaynaklar | Çocuk Temsilleri ve Medya Okuryazarlığı Eğitimi | Anlatım |
14 | Görsel ve Yazılı Kaynaklar | Televizyon Reklamlarında Çocuk | Anlatım, uygulama |
15 | Görsel ve Yazılı Kaynaklar | Televizyon: Çocuklara «Gerçek Hayatı» Şiddetle Öğreten Çağdaş Masal Anlatıcısı | Anlatım, Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Turla, A.(Ed.). (2018). Okul Öncesi Dönemde Çocuk Edebiyatı. Ankara: Hedef Yayıncılık |
Temizyürek,F.,Şahbaz, N.M.,Gürel,Z.(2016). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık |
İ.Akçalı, S., (Ed). (2020). Çocuk ve Medya.Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık |
Alp,D., Kardaş,C. (2016). Çocuk Edebiyatı ve Medya. Ankara: Eğiten Kitap |
Gönen, M. (Ed). (2019). Erken Çocukluk Döneminde Çocuk Edebiyatı. Ankara: Eğiten Kitap |
Alisinanoğlu, F. (2021). Çocuk Edebiyatı ve Medya. Ankara: İzge Yayıncılık |
Gamble, N., Yates, S. (2002). Exploring Children's Literature: Teaching the Language and Reading of Fiction. Hindistan: SAGE Publications. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çocuk gelişimi ile ilgili alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda da bilgi sahibi olur.
|
||||||
2 |
Okul öncesi eğitim ve özel eğitim konularına ilişkin kavramları açıklar.
|
||||||
3 |
Normal gelişim gösteren ve özel gereksinimli çocukların gelişimsel dönemleri, psikolojik, bilişsel ve sosyal gelişim süreçlerini açıklar.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çocuk Gelişimi ve eğitimi konusunda mesleğinin profesyonel gerekliliklerinin farkına varır.
|
||||||
2 |
Çocuk gelişimi ve eğitimi konusunda öğrenme yöntem ve tekniklerini açıklar.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çocuk gelişimi ile ilgili potansiyel sorunları belirler ve bunlar için gerekli araştırmaları planlar.
|
||||||
2 |
Okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan programları eleştirel olarak değerlendirir.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ailelerle ve toplumla etkili iletişim kurar ve işbirliği yapar.
|
||||||
2 |
Okul öncesi eğitim ve özel eğitimdeki 0-6 yaş çocukların gelişim özelliklerini dikkate alarak çocuğa uygun eğitim programını planlar ve uygular.
|
||||||
3 |
Çocukluk dönemi hastalıklarını bilir, acil müdahale gerektiren durumlarda ilk yardım yapar.
|
||||||
4 |
Çocuklarla etkili iletişim kurma becerisine sahip olur.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çocuk Gelişimi ile ilgili disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar alır.
|
||||||
2 |
Çocuk gelişimi alanındaki bilgi, beceri ve yetkinliklerini profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında yasal çerçevelere uygun olarak kullanır.
|
||||||
3 |
Çocuk gelişimi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu kişisel ve mesleki gelişimi ile ilgili öğrenmeye açık bir tutum ve tavır geliştirir.
|
||||||
2 |
Çocuk gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
|
||||||
2 |
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
|
||||||
3 |
Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir.
|
||||||
2 |
Diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışabilme deneyimine sahiptir.
|
||||||
3 |
Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 3 | 6 | 18 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 4 | 8 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 36 | 0 | 71 |
Genel Toplam | 71 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 2,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |