TR EN

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGP203 OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME 3 2 2 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MERVE MERCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. ÖZGE ÜNSEVER
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Ülkemizde uygulanan OÖE Programının özelliklerini kavrayabilme, Alınan teorik bilgiler doğrultusunda aylık ve günlük plan ve etkinlik örneği hazırlayabilme, Okul öncesi eğitimde aile katılımı ve kaynaştırma eğitimin önemini ve uygulama esaslarını kavrayabilme, Farklı eğitim programları arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları ayırt edebilme
İçerik: OÖE 2013 Programının özellikleri ve bu programa göre aylık ve günlük planlar, etkinlik örnekleri hazırlama, OÖE programının değerlendirilmesi, OÖE Programı ile bütünleştirilmiş Aile Destek Programı, 0-36 Aylık Çocuklar İçin Eğitim Programı 2013, Erken çocukluk döneminde dünyada yaygın kullanılan eğitim programları.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

1- OÖE Programı 2013’ü tanımak, 2- Aylık ve günlük plan, etkinlik örneği hazırlamak, 3- OÖE Programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Programını tanımak, 4- 0-36 Aylık Çocuklar İçin Eğitim Programı 2013’ü tanımak, 5- Erken çocukluk döneminde dünyada yaygın kullanılan eğitim programlarını tanımak

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Okuma Dersin amacı ve içeriği, Ders işleyişi hakkında bilgilendirme, Program geliştirmede temel kavramlar Anlatım, Soru-cevap
2 Literatür Okuma Okul Öncesi Eğitim Programının Ögeleri Anlatım, Soru-cevap
3 Literatür Okuma MEB Okul Öncesi Eğitim Programı Anlatım, Soru-cevap
4 Literatür Okuma Okul Öncesi Eğitim Programında Eğitim Ortamı-Öğrenme Merkezleri Anlatım, Soru-cevap, Örnek inceleme
5 Literatür Okuma,Örnek Plan İnceleme Okul Öncesi Eğitim Programında Yer Alan Etkinlik Çeşitleri Anlatım, Soru-cevap, Örnek inceleme
6 Literatür Okuma,Örnek Plan İnceleme Okul Öncesi Eğitim Programında Değerlendirme Anlatım, Soru-cevap
7 Literatür Okuma,Örnek Plan İnceleme Okul Öncesi Eğitimde Etkinlik Planlama Anlatım, Soru-cevap
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Okuma Okul Öncesi Eğitimde Aile Eğitimi ve Aile Katılımı Anlatım, Soru-cevap
10 Literatür Okuma Okul öncesi eğitimde kullanılan yöntem ve teknikler, Okul öncesi eğitim programında değerlendirme Anlatım, Soru-cevap
11 Literatür Okuma Okul Öncesi Eğitimde Materyal Kullanımı Araştırma, Grup çalışması
12 Araştırma Yapma Okul Öncesi Eğitimde Etkinlik Örnekleri Araştırma, Grup çalışması
13 Araştırma Yapma Okul Öncesi Eğitimde Etkinlik Örnekleri Araştırma, Grup çalışması
14 Yazılı Araştırma Yapma Okul Öncesi Eğitimde Etkinlik Örnekleri Araştırma, Grup çalışması
15 Literatür Okuma Genel tekrar ve değerlendirme Anlatım, Soru-cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Rengin Zembat, Hilal İlknur Tunçeli, Ezgi Akşin Yavuz (2019). Erken Çocuklukta Eğitim Programları Ve Uygulamalar. Anı Yayıncılık.
Hasan Şeker (2019). Eğitimde Program Geliştirme Kavramlar Yaklaşımlar. Anı Yayıncılık.
MEB, (2013). Okul Öncesi Eğitim Programı. Ankara: Meb Basımevi.
MEB Okul Öncesi Eğitim Programı 2013 ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Programı ve Milli Eğitim Bakanlığı, Okul Öncesi Eğitim Programı, 2013
File, N., Mueller, J., & Wisneski, D. B. (2012). Curriculum in early childhood education. Routledge.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türk Dili kullanım bilgisine sahip olup Türkçe yazılı ve sözlü anlatımda doğru ve güzel bir şekilde kullanıp gerektiğinde Türkçe metin hazırlar, En temel düzeyde İngilizce, dinleme, anlama, okuma ve yazma becerilerine sahiptir, Türk gençliğini, Türk Cumhuriyetinin yakın tarihi ve Atatürkçü Düşünce hakkında bilgi sahibidir, Temel bilgisayar kullanım bilgisine sahiptir. Yazışmaları yazabilecek temel tabloları hazırlayabilecek ve mesleki sunumları gerçekleşebilecek düzeyde ofis programlarını kullanabilir, Küme, sayılar, sayılarla ilgili işlemleri, oran ve orantı uygulamalarını,bilir
2
2
Çocuk Gelişimi ile ilgili alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda da bilgi sahibi olabilmek.
5
3
Okulöncesi eğitim ve Özel eğitim konularına ilişkin gerekli kavram becerilerini kazanmak .
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk Gelişimi ve eğitimi konusunda mesleğinin profesyonel gerekliliklerinin farkına varabilir.
5
2
Çocuk gelişimi ve eğitimi konusunda öğrenme yöntem ve tekniklerini açıklayabilir.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Okulöncesi eğitim ve özel eğitim alnında güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alan içi ve alan dışı gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır .
2
2
Okulöncesi eğitim ve özel eğitim süreçlerinde olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak karar verebilmek için gerekli temeli oluşturacak verileri toplar, değerlendirir ve yorumlar
2
3
Çocuk Gelişimi ile ilgili ( sokak çocukları, üstün zekalı çocuklar, Görme ve İşitme engelli çocuklar, dil ve konuşma problemi olan çocuklar, zihinsel ve fiziksel engelli çocuklar, hasta çocuklar) araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüveni ve yetkinliği kazanmak.
3
4
Çocuk gelişimi ile ilgili potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğini kazanmak.
3
5
Okulöncesi eğitim kurumlarında uygulanan programların güvenilirliği ile ilgili eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilme ve olumlu yönde gelişim sağlayabilecek çözümler sunmak.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Okulöncesi dönem çocuklarının eğitim programlarını ve gelişimini destekleyecek oyun, müzik, drama etkinliklerini uygulamak.
5
2
Çocukluk dönemindeki özellikle sınıf içindeki ruhsal sorunlar ve duygu ve davranım sorunlarını bilmek.Bu sorunlara profesyonel yaklaşımla çözüm önerileri geliştirebilmek
2
3
Okulöncesi eğitim ve özel eğitimdeki 0-6 yaş cocuklarının gelişimi ile ilgili bilgi sahibi olmak ve gelişim değerlendirilmesi sonucu cocuğa uygun eğitim programını planlayıp uygulamak
5
4
Çocukluk dönemi hastalıklarını bilmek, acil müdahale gerektiren durumlarda ilk yardımı yapabilmek.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, insan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, okulöncesi eğitimin önemini ve ciddiyetini kavramış, eğitimdeki kaliteyi arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek.
5
2
Alanında uzmanlaşmak için veri toplayarak, literatür inceleme ve analiz yaparak; aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde ve disiplinler arasında geliştirir ve derinleştirir
1
3
Çocuklar ile ilgili yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahip olabilmek.
4
4
Alanındaki mevcut bilgiyi eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla değerlendirebilme, sahip olduğu bilgi, kavrayış ve becerileri disiplininin gerektirdiği profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında, mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak kullanabilme yetkinliğine sahip olmak.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu kişisel ve mesleki gelişimi ile ilgili öğrenmeye açık tutum ve tavır geliştirir.
4
2
Kendi çalışmalarında öz eleştiriye yer vererek objektif olarak değerlendirme becerisi kazanır.
3
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk, aile, meslektaşları ve alanı ile ilgili kurum ve kuruluşlar ile etkin iletişim kurar.
5
2
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci oluşturur.
5
3
Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaratıcı düşünme becerileri geliştirir.
4
2
Diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışabilme deneyimine sahiptir.
4
3
Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 2 24
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 2 2 4
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 3 3 9
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 3 3 9
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 36 0 76
Genel Toplam 76
Toplam İş Yükü / 25.5 3
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0