TR EN

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGP203 OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME 3 2 2 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MERVE MERCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. ÖZGE ÜNSEVER
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı; Ülkemizde uygulanan okul öncesi eğitim programının özelliklerini kavrayarak, çocukların gelişimsel özelliklerine uygun eğitim planını hazırlama, uygulama ve değerlendirme becerisini kazandırmaktır. Farklı eğitim programları arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları ayırt edebilme
İçerik: Dersin içeriği; Okul öncesi eğitim programı, eğitim programının ögeleri, okul Öncesi eğitim programının özellikleri, etkinlik çeşitleri, program geliştirme ve etkinlik planı hazırlama süreci konularından oluşmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Eğitim programlarının temel kavramlarını açıklar.
Okul öncesi dönem çocuklarının farklı gelişim alanlarına uygun etkinlikler planlar.
Mevcut okul öncesi eğitim programlarını çocukların ihtiyaçları, gelişim düzeyleri ve çevresel faktörler açısından analiz eder.
Eğitim programının uygulanabilirliğini artırmak amacıyla etkinlikler, materyaller ve öğretim stratejileri geliştirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Okuma Dersin amacı ve içeriği, Ders işleyişi hakkında bilgilendirme, Program geliştirmede temel kavramlar Anlatım, Soru-cevap
2 Literatür Okuma Okul Öncesi Eğitim Programının Ögeleri Anlatım, Soru-cevap
3 Literatür Okuma MEB Okul Öncesi Eğitim Programı Anlatım, Soru-cevap
4 Literatür Okuma Okul Öncesi Eğitim Programında Eğitim Ortamı-Öğrenme Merkezleri Anlatım, Soru-cevap, Örnek inceleme
5 Literatür Okuma,Örnek Plan İnceleme Okul Öncesi Eğitim Programında Yer Alan Etkinlik Çeşitleri Anlatım, Soru-cevap, Örnek inceleme
6 Literatür Okuma,Örnek Plan İnceleme Okul Öncesi Eğitim Programında Değerlendirme Anlatım, Soru-cevap
7 Literatür Okuma,Örnek Plan İnceleme Okul Öncesi Eğitimde Etkinlik Planlama Anlatım, Soru-cevap
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Okuma Okul Öncesi Eğitimde Aile Eğitimi ve Aile Katılımı Anlatım, Soru-cevap
10 Literatür Okuma Okul öncesi eğitim programında değerlendirme Anlatım, Soru-cevap
11 Araştırma Yapma Okul Öncesi Eğitimde Materyal Kullanımı Araştırma, Grup çalışması
12 Araştırma Yapma Okul Öncesi Eğitimde Matematik ve Fen Etkinlik Örnekleri Araştırma, Grup çalışması
13 Araştırma Yapma Okul Öncesi Eğitimde Drama, Sanat ve Müzik Etkinlik Örnekleri Araştırma, Grup çalışması
14 Araştırma Yapma Okul Öncesi Eğitimde Okuma Yazmaya Hazırlık, Hareket ve Oyun Etkinlik Örnekleri Araştırma, Grup çalışması
15 Literatür Okuma Genel tekrar ve değerlendirme Anlatım, Soru-cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Rengin Zembat, Hilal İlknur Tunçeli, Ezgi Akşin Yavuz (2019). Erken Çocuklukta Eğitim Programları Ve Uygulamalar. Anı Yayıncılık.
Hasan Şeker (2019). Eğitimde Program Geliştirme Kavramlar Yaklaşımlar. Anı Yayıncılık.
MEB, (2013). Okul Öncesi Eğitim Programı. Ankara: Meb Basımevi.
MEB Okul Öncesi Eğitim Programı 2013 ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Programı ve Milli Eğitim Bakanlığı, Okul Öncesi Eğitim Programı, 2013
File, N., Mueller, J., & Wisneski, D. B. (2012). Curriculum in early childhood education. Routledge.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
Ara Sınav (Vize) 1 40
Ödev Değerlendirme 1 10
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50
TOPLAM 3 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk gelişimi ile ilgili alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda da bilgi sahibi olur.
5
2
Okul öncesi eğitim ve özel eğitim konularına ilişkin kavramları açıklar.
5
3
Normal gelişim gösteren ve özel gereksinimli çocukların gelişimsel dönemleri, psikolojik, bilişsel ve sosyal gelişim süreçlerini açıklar.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk Gelişimi ve eğitimi konusunda mesleğinin profesyonel gerekliliklerinin farkına varır.
5
2
Çocuk gelişimi ve eğitimi konusunda öğrenme yöntem ve tekniklerini açıklar.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk gelişimi ile ilgili potansiyel sorunları belirler ve bunlar için gerekli araştırmaları planlar.
4
2
Okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan programları eleştirel olarak değerlendirir.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ailelerle ve toplumla etkili iletişim kurar ve işbirliği yapar.
3
2
Okul öncesi eğitim ve özel eğitimdeki 0-6 yaş çocukların gelişim özelliklerini dikkate alarak çocuğa uygun eğitim programını planlar ve uygular.
5
3
Çocukluk dönemi hastalıklarını bilir, acil müdahale gerektiren durumlarda ilk yardım yapar.
0
4
Çocuklarla etkili iletişim kurma becerisine sahip olur.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk Gelişimi ile ilgili disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar alır.
2
2
Çocuk gelişimi alanındaki bilgi, beceri ve yetkinliklerini profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında yasal çerçevelere uygun olarak kullanır.
4
3
Çocuk gelişimi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu kişisel ve mesleki gelişimi ile ilgili öğrenmeye açık bir tutum ve tavır geliştirir.
3
2
Çocuk gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
3
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
2
2
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
4
3
Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler.
2
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir.
4
2
Diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışabilme deneyimine sahiptir.
3
3
Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 2 24
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 2 2 4
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 3 3 9
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 3 3 9
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 36 0 76
Genel Toplam 76
Toplam İş Yükü / 25.5 3
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0