Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
CGP206 | OKUL ÖNCESİ EĞİTİM İLKE VE YÖNTEMLERİ | 3 | 2 | 2 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MERVE MERCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. ÖZGE ÜNSEVER |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Okul öncesi eğitiminin önemi, temel ilkeleri, kuramsal temeli ve tarihsel gelişimine ilişkin bilgi kazandırılması, okul öncesi öğretmenlerinin ve öğrenme ortamlarının özelliklerini kavrayabilmesi ve okul öncesi eğitime yönelik yenilikleri araştırabilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Okul öncesi eğitimini tanımı ve önemi, temel ilkeleri, okul öncesi eğitime temel olan görüşler, Türkiye’de ve dünyada ve okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi, okul öncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleri, okul öncesi öğretmeninin özellikleri, okul öncesi eğitim kurumları, okul öncesi eğitimde ailenin önemi. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Okul öncesi eğitimini tanımlar ve önemini tartışır. |
Okul öncesi eğitimin ilkelerini sıralar. |
Okul öncesi eğitimin felsefi temellerini bilir. |
Türkiye’de ve dünyada okul öncesi eğitim uygulamalarını açıklar. |
Okul öncesi eğitim kurumlarının ve eğitim ortamının özelliklerini açıklar. |
Okul öncesi dönemdeki çocukların gelişimsel özelliklerini, temel ve sosyal ihtiyaçlarını belirtir. |
Okul öncesi öğretmenin özelliklerini bilir. |
Okul öncesi eğitiminde ailenin önemini tartışır. |
Okul öncesi eğitimindeki çağdaş konuları araştırır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Okuma | Dersin tanıtımı, ders hakkında genel bilgi | Anlatım, Soru Cevap |
2 | Literatür Okuma | Okul Öncesi Eğitim ve Önemi | Anlatım, Soru Cevap |
3 | Literatür Okuma | Türkiye'de Okul Öncesi Eğitimin Tarihi | Anlatım, Soru Cevap |
4 | Literatür Okuma | Dünyada Okul Öncesi Eğitimin Tarihi | Anlatım, Soru Cevap |
5 | Literatür Okuma | Okul Öncesi Eğitimin İlkeleri | Anlatım, Soru Cevap |
6 | Literatür Okuma, Araştırma Yapma | Okul Öncesi Eğitimde Montessori Yaklaşımı | Anlatım, Soru Cevap |
7 | Literatür Okuma, Araştırma Yapma | Okul Öncesi Eğitimde Reggio Emilia Yaklaşımı | Anlatım, Soru Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Okuma, Araştırma Yapma | Okul Öncesi Eğitimde Waldorf Yaklaşımı | Anlatım, Soru Cevap |
10 | Literatür Okuma, Araştırma Yapma | Okul Öncesi Eğitimde Head Start Yaklaşımı | Anlatım, Soru Cevap |
11 | Literatür Okuma, Araştırma Yapma | Okul Öncesi Eğitimde PYP Yaklaşımı | Anlatım, Soru Cevap |
12 | Literatür Okuma, Araştırma Yapma | Orman Okulları | Anlatım, Soru Cevap |
13 | Literatür Okuma, Araştırma Yapma | Okul Öncesi Eğitimde Matematik ve Fen Uygulamaları | Anlatım, Soru Cevap |
14 | Literatür Okuma, Araştırma Yapma | Çocuklarla Felsefe Programı | Anlatım, Soru Cevap |
15 | Literatür Okuma, Araştırma Yapma | Okul öncesi eğitiminde ailenin önemi ve aile katılımı | Anlatım, Soru Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Zarife Seçer (Ed.) (2017). Okul Öncesi Eğitime Giriş. Eğiten Kitap. |
Hatice Poyraz & Hale Dere Çiftçi (2011). Okul Öncesi Eğitiminin İlke ve Yöntemleri. Anı Yayıncılık. |
Willan, J. (2017). Early childhood studies: A multidisciplinary approach. Bloomsbury Publishing. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Türk Dili kullanım bilgisine sahip olup Türkçe yazılı ve sözlü anlatımda doğru ve güzel bir şekilde kullanıp gerektiğinde Türkçe metin hazırlar, En temel düzeyde İngilizce, dinleme, anlama, okuma ve yazma becerilerine sahiptir, Türk gençliğini, Türk Cumhuriyetinin yakın tarihi ve Atatürkçü Düşünce hakkında bilgi sahibidir, Temel bilgisayar kullanım bilgisine sahiptir. Yazışmaları yazabilecek temel tabloları hazırlayabilecek ve mesleki sunumları gerçekleşebilecek düzeyde ofis programlarını kullanabilir, Küme, sayılar, sayılarla ilgili işlemleri, oran ve orantı uygulamalarını,bilir
|
1 | |||||
2 |
Çocuk Gelişimi ile ilgili alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda da bilgi sahibi olabilmek.
|
5 | |||||
3 |
Okulöncesi eğitim ve Özel eğitim konularına ilişkin gerekli kavram becerilerini kazanmak .
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çocuk Gelişimi ve eğitimi konusunda mesleğinin profesyonel gerekliliklerinin farkına varabilir.
|
5 | |||||
2 |
Çocuk gelişimi ve eğitimi konusunda öğrenme yöntem ve tekniklerini açıklayabilir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Okulöncesi eğitim ve özel eğitim alnında güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alan içi ve alan dışı gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır .
|
2 | |||||
2 |
Okulöncesi eğitim ve özel eğitim süreçlerinde olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak karar verebilmek için gerekli temeli oluşturacak verileri toplar, değerlendirir ve yorumlar
|
2 | |||||
3 |
Çocuk Gelişimi ile ilgili ( sokak çocukları, üstün zekalı çocuklar, Görme ve İşitme engelli çocuklar, dil ve konuşma problemi olan çocuklar, zihinsel ve fiziksel engelli çocuklar, hasta çocuklar) araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüveni ve yetkinliği kazanmak.
|
1 | |||||
4 |
Çocuk gelişimi ile ilgili potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğini kazanmak.
|
3 | |||||
5 |
Okulöncesi eğitim kurumlarında uygulanan programların güvenilirliği ile ilgili eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilme ve olumlu yönde gelişim sağlayabilecek çözümler sunmak.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Okulöncesi dönem çocuklarının eğitim programlarını ve gelişimini destekleyecek oyun, müzik, drama etkinliklerini uygulamak.
|
3 | |||||
2 |
Çocukluk dönemindeki özellikle sınıf içindeki ruhsal sorunlar ve duygu ve davranım sorunlarını bilmek.Bu sorunlara profesyonel yaklaşımla çözüm önerileri geliştirebilmek
|
1 | |||||
3 |
Okulöncesi eğitim ve özel eğitimdeki 0-6 yaş cocuklarının gelişimi ile ilgili bilgi sahibi olmak ve gelişim değerlendirilmesi sonucu cocuğa uygun eğitim programını planlayıp uygulamak
|
4 | |||||
4 |
Çocukluk dönemi hastalıklarını bilmek, acil müdahale gerektiren durumlarda ilk yardımı yapabilmek.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, insan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, okulöncesi eğitimin önemini ve ciddiyetini kavramış, eğitimdeki kaliteyi arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek.
|
5 | |||||
2 |
Alanında uzmanlaşmak için veri toplayarak, literatür inceleme ve analiz yaparak; aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde ve disiplinler arasında geliştirir ve derinleştirir
|
2 | |||||
3 |
Çocuklar ile ilgili yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahip olabilmek.
|
2 | |||||
4 |
Alanındaki mevcut bilgiyi eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla değerlendirebilme, sahip olduğu bilgi, kavrayış ve becerileri disiplininin gerektirdiği profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında, mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak kullanabilme yetkinliğine sahip olmak.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu kişisel ve mesleki gelişimi ile ilgili öğrenmeye açık tutum ve tavır geliştirir.
|
4 | |||||
2 |
Kendi çalışmalarında öz eleştiriye yer vererek objektif olarak değerlendirme becerisi kazanır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çocuk, aile, meslektaşları ve alanı ile ilgili kurum ve kuruluşlar ile etkin iletişim kurar.
|
4 | |||||
2 |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci oluşturur.
|
5 | |||||
3 |
Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaratıcı düşünme becerileri geliştirir.
|
3 | |||||
2 |
Diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışabilme deneyimine sahiptir.
|
3 | |||||
3 |
Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 46 | 0 | 76 |
Genel Toplam | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |