TR EN

AİLE EĞİTİMİ II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGP204 AİLE EĞİTİMİ II 4 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MERVE MERCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. ÖZGE ÜNSEVER
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Aile Eğitimi dersinin amacı; öğrencilerin anne baba eğitiminin önemi ve anne baba eğitiminin amaçlarını kavramaları, ülkemizde ve dünyada uygulanan aile eğitim modellerini tanımalarını sağlamaktır.
İçerik: Bu ders; aile eğitiminin önemi, aile türleri, aile kuramları, aile içi iletişim, aile eğitim programları, ülkemizde ve dünyada uygulanan aile eğitim modelleri, aile katılım çalışmaları konularını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bu dersin sonunda öğrenci aktarılan bilgiler doğrultusunda aile eğitimi ile ilgili kavramları tanımlar.
Aile eğitiminin önemini ve gerekliliğini açıklar.
Aile eğitiminin yaygınlık oranlarını belirtir.
Dünyada ve Türkiye'de uygulanan aile eğitim modellerini açıklar.
Aile eğitiminde dikkat edilecek noktaları açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama Aile Kavramı ve Aile Türleri Anlatım
2 Web Tabanlı Araştırma Ebeveynlik Tutumları ve Aile Gelişim Döngüsü Anlatım
3 Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama Aile ve Çocuk Bağlanma Süreci Anlatım, Tartışma
4 Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama Aile Eğitimi, Amacı ve Önemi- Etik İlkeler Anlatım, Tartışma
5 Bireysel Araştırma Aile Eğitim Programları Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
6 Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama Aile Katılımı ve Ailelerin Yaklaşımları Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
7 Literatür Tarama Genel Tekrar Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
8 - ARA SINAV -
9 Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama Aile İletişim Etkinlikleri Tartışma, Örnek Olay
10 Bireysel Araştırma Ev Ziyaretleri, Bireysel Görüşmeler, Sınıf İçi Etkinliklere Katılım Anlatım, Tartışma
11 Literatür tarama, Bireysel araştırma Baba Katılımı Tartışma, Örnek Olay
12 Literatür tarama, Bireysel araştırma Özel Gereksinimli Çocukların Aile Eğitimi Anlatım, Tartışma
13 Bireysel araştırma Özel Durumlarda Aile Çalışmaları Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
14 Bireysel Araştırma Örnek Aile Eğitimi Sunumları Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
15 Bireysel Araştırma Genel Tekrar Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Temel, F. (2020).Aile Eğitimi Ve Erken Çocukluk Eğitiminde Aile Katılım Çalışmaları. Anı Yayıncılık: Ankara.
Bolat, E. (2017). Okul Öncesi Eğitimde Aile Eğitimi ve Katılımı. Eğiten: Ankara.
Garvis, S., Phillipson, S., Harju-Luukkainen, H., & Sadownik, A. R. (Eds.). (2021). Parental engagement and early childhood education around the world. Routledge.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk gelişimi ile ilgili alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda da bilgi sahibi olur.
5
2
Okul öncesi eğitim ve özel eğitim konularına ilişkin kavramları açıklar.
5
3
Normal gelişim gösteren ve özel gereksinimli çocukların gelişimsel dönemleri, psikolojik, bilişsel ve sosyal gelişim süreçlerini açıklar.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk Gelişimi ve eğitimi konusunda mesleğinin profesyonel gerekliliklerinin farkına varır.
4
2
Çocuk gelişimi ve eğitimi konusunda öğrenme yöntem ve tekniklerini açıklar.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk gelişimi ile ilgili potansiyel sorunları belirler ve bunlar için gerekli araştırmaları planlar.
4
2
Okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan programları eleştirel olarak değerlendirir.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ailelerle ve toplumla etkili iletişim kurar ve işbirliği yapar.
5
2
Okul öncesi eğitim ve özel eğitimdeki 0-6 yaş çocukların gelişim özelliklerini dikkate alarak çocuğa uygun eğitim programını planlar ve uygular.
5
3
Çocukluk dönemi hastalıklarını bilir, acil müdahale gerektiren durumlarda ilk yardım yapar.
2
4
Çocuklarla etkili iletişim kurma becerisine sahip olur.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk Gelişimi ile ilgili disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar alır.
0
2
Çocuk gelişimi alanındaki bilgi, beceri ve yetkinliklerini profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında yasal çerçevelere uygun olarak kullanır.
5
3
Çocuk gelişimi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu kişisel ve mesleki gelişimi ile ilgili öğrenmeye açık bir tutum ve tavır geliştirir.
4
2
Çocuk gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
3
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
5
2
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
5
3
Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir.
5
2
Diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışabilme deneyimine sahiptir.
4
3
Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 1 9 9
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 3 5 15
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 25 25
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 15 15
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 36 0 150
Genel Toplam 150
Toplam İş Yükü / 25.5 5,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0