Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
PLP203 | GENEL SİTOTEKNOLOJİ | 3 | 3 | 3 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ARZU KAYA KOÇDOĞAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. DEMET SEVİMLİ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Sitopatolojide temel kavramların özümlenmesi, sitolojik spesmenlerin hazırlama yöntemleri ve boyanma özellikleri ile ilgili yeterliliklerin kazandırılması amaçlanmıştır |
İçerik: | Sitopatoloji ve Temel Kavramlar, jinekolojik ve jinekoloji dışı sitolojik örnekler ve elde edilme yöntemleri, fiksasyonu, transportu, sitoloji laboratuvarının donanımı. Sitolojide rutin boyama teknikleri PAP, MGG, hızlı MGG |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Sitopatoloji ve Temel Kavramlarını tanımlar. |
Jinekolojik ve jinekoloji dışı sitolojik örneklerin elde edilme yöntemlerini, fiksasyonunu ve laboratuvara transportundaki kuralları tanımlar. |
Sitolojide rutin boyama teknikleri PAP, MGG, hızlı MGG yöntemlerinin temel özelliklerini ve birbirinden farklılıklarını özetler. |
sitopatoloji laboratuvarında kullanılan cihaz ve ekipmanı kullanır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ön Hazırlık | Sitoloji ve Sitopatoloji (Temel Kavramlar) | Anlatım/Soru cevap |
2 | Ön Hazırlık | Sitoloji ve Sitopatoloji (Temel Kavramlar) | Bir önceki haftanın değerlendirilmesi/Anlatım |
3 | Ön Hazırlık | Sitolojik örnekler ve elde edilme yöntemleri | Bir önceki haftanın değerlendirilmesi/Anlatım |
4 | Ön Hazırlık | Eksfolyatif Sitoloji ve İnce İğne Aspirasyon Sitolojisi- Temel prensipler | Bir önceki haftanın değerlendirilmesi/Anlatım |
5 | Ön Hazırlık | Sitoloji preperat hazırlama yöntemleri | Bir önceki haftanın değerlendirilmesi/Anlatım |
6 | Ön Hazırlık | Sitolojik örneklerin fiksasyonu, korunması ve laboratuvara transportu | Bir önceki haftanın değerlendirilmesi/Anlatım |
7 | Ön Hazırlık | Sıvı bazlı sitoloji teknikleri ve Jinekolojik sitolojide hazırlama yöntemleri (1) | Bir önceki haftanın değerlendirilmesi/Anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ön Hazırlık | Sıvı bazlı sitoloji teknikleri ve Jinekolojik sitolojide hazırlama yöntemleri (2) | Bir önceki haftanın değerlendirilmesi/Anlatım |
10 | Ön Hazırlık | Sıvılardan hücre bloğu hazırlama | Bir önceki haftanın değerlendirilmesi/Anlatım/Uygulama |
11 | Ön Hazırlık | Sitolojide rutin boyama teknikleri (1)- Papanicolaou (PAP) boyası | Bir önceki haftanın değerlendirilmesi/Anlatım/Uygulama |
12 | Ön Hazırlık | Jinekoloji dışı sitolojide hazırlama yöntemleri | Bir önceki haftanın değerlendirilmesi/Anlatım/Uygulama |
13 | Ön Hazırlık | Sitolojide Pap ve rutin boyama teknikleri (2)- May Grunwald Giemsa (MGG) boyası | Bir önceki haftanın değerlendirilmesi/Anlatım/Uygulama |
14 | Ön Hazırlık | PAP ve MGG boyama yöntemlerinin karşılaştırmalısı | Bir önceki haftanın değerlendirilmesi/Anlatım/Uygulama |
15 | Ön Hazırlık | Öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Sitolojik Preparat Hazırlama (725TTT141), Tıbbi Laboratuvar Ders Notları, T.C. Milli Eğitim Bakanlığıı, 2011 Ankara |
Genel Patoloji, TC Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayını No.1124, Ed. Ayşe Tansu Koparal, 2011 Eskişehir |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Patoloji alanında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
|
3 | |||||
2 |
Patoloji alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanmak.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Patoloji laboratuvarıyla ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Patoloji alanı ile ilgili teşhise yönelik verilerin eldesi ve muhafazası ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olmak.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Patoloji alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bireysel çalışma yapabilme becerisine sahip olmak.
|
5 | |||||
2 |
Patoloji ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Meslektaşlar, hekimler ve hastalar ile etik çerçevede etkin bir iletişim kurmak.
|
5 | |||||
2 |
Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Testler için hastadan materyal alma, saklama ve transfer konusunda yeterli beceriyi göstermek.
|
4 | |||||
2 |
Patoloji laboratuvarında malzemeleri tekniklerine uygun biçimde kullanabilmek ve bakımını yapmak.
|
5 | |||||
3 |
Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar kullanabilme becerisi kazanmak.
|
4 | |||||
4 |
İş hukuku ve iş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 7 | 2 | 14 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 4 | 8 |
Proje Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 5 | 3 | 15 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 2 | 4 |
Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
TOPLAM | 39 | 0 | 127 |
Genel Toplam | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |