TR EN

SATIŞ TEKNİKLERİ VE PAZARLAMA DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
OPP211 SATIŞ TEKNİKLERİ VE PAZARLAMA 3 2 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NİHAN ÜNLÜ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. ANIL ÇETİN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders ile işletme fonksiyonlarından biri olan pazarlamanın tarihsel süreçteki gelişimi, temel kavramları, önemi, satış teknikleri, müşteri ve tüketiciler ve özellikleri, satış sonrası hizmetler gibi konuların anlaşılması ve bu kavramların uygulanması ile ilgili bakış açısı kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu derste pazarlamanın tanımı, pazarlama yönetimi, pazarlama karması elemanları, pazarlama iletişimi, müşteriler ve tüketiciler, müşteri tatmini, değer temelli yaklaşım, satış süreci, satış teknikleri ve satış sonrası hizmetler konuları incelenmektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Pazarlama karması elemanlarını, pazarlama yönetimini bilir
Pazarlamanın tarihsel gelişimini sınıflar
Tüketici ve müşteri sınıflamalarını ve özelliklerini bilir
Müşteri tatmini için gerekli faaliyetleri yürütür
Motivasyon kaynaklarını kullanır
Müşteri şikayet yönetimi faaliyetlerini uygular
Satın alma sürecini etkileyen faktörleri bilir ve buna uygun yöntemleri uygular

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Yok Ders Tanıtım Bilgilendirme Sunumunun Yapılması Sunum
2 Yok Pazarlamanın Temel Kavramları, Amacı ve Önemi, Pazarlama Yönetimi Sunum ile anlatım, soru cevap, bir sonraki hafta için araştırma konusu verilmesi
3 Araştırma sorusu için literatür taraması, yazılı ve görsel kaynaklar Klasik Pazarlama Yaklaşımları ve Tarihsel Gelişim/Ürün Odaklı Yaklaşım, Üretim Odaklı Yaklaşım, Satış Odaklı Yaklaşım Bir önceki haftanın değerlendirilme soruları, araştırma sorusunun cevaplanması, sunum, bir sonraki hafta için araştırma konusu verilmesi
4 Araştırma sorusu için literatür taraması yazılı ve görsel kaynaklar Modern Pazarlama Yaklaşımları ve Tarihsel Gelişim/ Sosyal Pazarlama Yaklaşımı, Müşteri Odaklı Pazarlama Yaklaşımı, İlişkisel Pazarlama Yaklaşımı Bir önceki haftanın değerlendirilme soruları, araştırma sorusunun cevaplanması, sunum, bir sonraki hafta için araştırma konusu verilmesi
5 Araştırma sorusu için literatür taraması yazılı ve görsel kaynaklar Pazarlama Karması Elemanları Bir önceki haftanın değerlendirilme soruları, araştırma sorusunun cevaplanması, sunum, bir sonraki hafta için araştırma konusu verilmesi
6 Araştırma sorusu için literatür taraması yazılı ve görsel kaynaklar Pazarlamada Makro ve Mikro Çevre Bir önceki haftanın değerlendirilme soruları, araştırma sorusunun cevaplanması, sunum, bir sonraki hafta için araştırma konusu verilmesi
7 Araştırma sorusu için literatür taraması yazılı ve görsel kaynaklar Pazarlama İletişimi ve Yönetimi Araştırma sorusunun cevaplanması, sunum, vize için soru cevap ve tekrar yapılması
8 - ARA SINAV -
9 Araştırma sorusu için literatür taraması yazılı ve görsel kaynaklar Tüketici ve Müşteriler, Özellikleri ve Müşteri Tatmini Bir önceki haftanın değerlendirilme soruları, araştırma sorusunun cevaplanması, sunum, bir sonraki hafta için araştırma konusu verilmesi
10 Araştırma sorusu için literatür taraması yazılı ve görsel kaynaklar Pazar Türleri / Tüketici Pazarı, Özellikleri ve Tüketici Davranışları Bir önceki haftanın değerlendirilme soruları, araştırma sorusunun cevaplanması, sunum, bir sonraki hafta için araştırma konusu verilmesi
11 Araştırma sorusu için literatür taraması yazılı ve görsel kaynaklar Tüketici Satın Alma Karar Süreci, Tüketici Satın Alma Karar Sürecini Etkileyen Faktörler, Satın Alma Karar Tipleri Bir önceki haftanın değerlendirilme soruları, araştırma sorusunun cevaplanması, sunum, bir sonraki hafta için araştırma konusu verilmesi
12 Araştırma sorusu için literatür taraması yazılı ve görsel kaynaklar Endüstriyel Pazarlar, Özellikleri, Endüstriyel Alıcı Karar Verme Sürecini Etkileyen Faktörler Bir önceki haftanın değerlendirilme soruları, araştırma sorusunun cevaplanması, sunum, bir sonraki hafta için araştırma konusu verilmesi
13 Araştırma sorusu için literatür taraması yazılı ve görsel kaynaklar Pazarlamada Değer Temelli Örgüt Yapısı ve Müşteri Ömür Boyu Değeri Bir önceki haftanın değerlendirilme soruları, araştırma sorusunun cevaplanması, sunum, bir sonraki hafta için araştırma konusu verilmesi
14 Araştırma sorusu için literatür taraması yazılı ve görsel kaynaklar Müşteri İhtiyaçlarının Belirlenmesi, Pazar Bölümleme, Müşteri Portföyü Bir önceki haftanın değerlendirilme soruları, araştırma sorusunun cevaplanması, sunum, bir sonraki hafta için araştırma konusu verilmesi
15 Araştırma sorusu için literatür taraması yazılı ve görsel kaynaklar Satış Sonrası Hizmetler, Müşteri/Tüketici Şikayeti ve Şikayet Yönetimi Bir önceki haftanın değerlendirilme soruları, araştırma sorusunun cevaplanması, sunum, final için soru cevap ve tekrar yapılması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Pazarlama İlkeleri Prof.Dr.Mehmet KARAFAKIOĞLU

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Optisyenlik mesleği ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi donanımına sahiptir. Optisyenlik terminolojisi, sağlık mevzuatı, sağlık hukuğu konularında bilgi ve donanımına sahiptir. Optisyenlik mesleğini etik kurallar çerçevesinde, görev ve sorumluluklarını yerine getirerek icra eder. Program mezunları, özel sektörde optisyenlik müesseselerinde mesul müdürlük yapabilirler ya da bir Optisyenlik müessesesi açma hakkına sahip olurlar.
0
2
Temel epidemiyolojik kavramları öğrenme ve mesleki uygulamalarda bu kavramları uygun biçimde kullanabilme. Optisyenlik konusunda, mesleki yetki ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibidir.
0
3
Gözlük, kontak lens ve az görme cihazları (teleskopik ürünler vb.) gibi temel görme cihazlar hakkında bilgilere sahiptir.
0
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimi, satışı ve hazırlanmasıyla kullanıcıya adaptasyonunu sağlayabilme.
5
2
Numaralı gözlük camlarını ve kontak lenslerin diyoptrisini ölçebilme ve bunların montajı için gerekli ayarları yapabilme.
0
3
Gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları, gereçleri ve makineleri kullanabilme.
0
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Disiplinler arası takım çalışması yapabilme, sosyal sorumluluk bilincine sahip, girişimci bireyler olabilme.
5
2
Optisyenler, optisyenlik programında kullanılan bilgisayar programlarını etkin bir biçimde kullanırlar.
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türkçe dil bilgisi ve kullanım becerisine sahip, mesleki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde mesleki yabancı dil bilgisine sahip çağdaş bireyler yetiştirmektir.
0
2
Kendini sosyal ve kültürel anlamda geliştirerek bireysel farkındalık bilincine sahip olabilme.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Üstlenilen sorumlulukların başarılı ve doğru bir biçimde yerine getirilmesi.
1
2
Sağlık sektörünü ve sektörün risklerini bilerek doğru kararlar alma.
5
3
Takım çalışması gerektiren birimlerde, uyumlu ve etkin çalışır.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki ve kişisel gelişimi için eğitim programlarını düzenli takip eder.
4
2
Optisyenlik sektörü ile ilgili güncel olayları takip eder.
5
3
Optisyenlik ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası gelişmelere ayak uydurur.
5
4
Sağlık kurumlarının tabi olduğu resmi kurumları bilir.
0
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hastalar ve hasta yakınları ile doğru şekilde iletişim kurar.
5
2
İş yeri gizliliği ve hasta gizliliği konularında yetkindir.
0
3
Bilgi teknolojilerini iletişim konusunda etkin bir biçimde kullanır.
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık sektörü konusunda bilgi sahibidir.
5
2
Sağlık sektörüne özgü terminolojiye hakimdir.
0
3
Sağlık etiğini özümseyerek evrensel etik değerler çerçevesinde çalışması ve davranması gerektiğini bilir.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 2 24
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 2 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 2 14
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 49 0 96
Genel Toplam 96
Toplam İş Yükü / 25.5 3,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0