| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi | 
|---|---|---|---|---|---|
| SBE510 | DÖNEM PROJESİ | 3 | 0 | 0 | 2 | 
| DERS BİLGİLERİ | |
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe | 
| Dersin Düzeyi | YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Veriliş Şekli | - | 
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA ÖZAN | 
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok | 
| AMAÇ VE İÇERİK | |
|---|---|
| Amaç: | Dersin amacı; öğrencilerin belirlenen bir konuda detaylı literatür araştırması ve laboratuvarda deneysel çalışma ile alanında eğitim aldığı tüm bilgileri kullanmalarını sağlamaktır. | 
| İçerik: | Dersin içeriği; bölüm tarafından onaylanan bir konuda derinlemesine literatür ve pazar araştırması ile birlikte laboratuvarda deneysel çalışma yürütmek ya da halihazırda yürütülen projeye katılmak; dönem sonunda bir final raporu ile bulguları tartışmak ve önerilerde bulunarak probleme çözüm ve yeni yaklaşımlar getirmektir. | 
| DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) | 
|---|
| Problemlere çözüm alternatifleri geliştirir. | 
| Literatür taraması yaparak çözüme katkı sağlayan bilgileri sentez eder. | 
| Projenin baştan sona kavramsal tasarımını yapar. | 
| Standartlara uygun rapor veya tez hazırlar. | 
| HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI | |||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem | 
| 1 | - | Proje konusunun belirlenmesi için genel literatür taraması ve beyin fırtınası yapımı | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi | 
| 2 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Proje konusunun belirlenmesi ve proje teklif raporunun sunulması | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi | 
| 3 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Sunulan rapora göre proje konusunun kesinleştirilmesi | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi | 
| 4 | Literatür tarama | İlgili konuda literatür taraması | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi | 
| 5 | Literatür tarama | İlgili konuda literatür taraması sonucu deneysel tasarımın ve deneysel prosedürün belirlenmesi | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi | 
| 6 | Literatür tarama | Çalışmaların yürütülmesi | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi | 
| 7 | Literatür tarama | Verilerin değerlendirilmesi | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi | 
| 8 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve video izleme | Proje ilerleme raporu, ara değerlendirme | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi | 
| 9 | Literatür tarama | Projede oluşabilecek eksiklerin saptanması ve olası önlemlerin belirlenmesi, veriler ışığında yeni tasarımların yapılması | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi | 
| 10 | - | ARA SINAV | - | 
| 11 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | Probleme yönelik hesaplama, simülasyon yapılmaya başlanması | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi | 
| 12 | Görsel-yazılı literatür tarama ve video izleme | Problemle ilgili çözümlerin olgunlaştırılması | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme, Tartışma Yöntemi | 
| 13 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Gerekli hesaplamaların yapılması, teknik rapor yazımı | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme, Tartışma Yöntemi | 
| 14 | Görsel-yazılı literatür tarama ve video izleme | Yapılan araştırma ve simulasyonlara dayanarak sistem bileşenleri ile birlikte kavramsal tasarımı sonuçlandırmak | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme, Tartışma Yöntemi | 
| 15 | Proje hazırlama | Proje kavramsal tasarım raporu ve sunumu | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi | 
| 16 | - | FİNAL | - | 
| 17 | - | FİNAL | - | 
| KAYNAKLAR | 
|---|
| Dönem Projesi | 
| ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | ||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli | 
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi | 
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                                Uluslararası Lojistik ve Ticaret alanına ilişkin kavram, kuram ve yaklaşımlarını uzmanlık düzeyinde geliştirir.
                                             | 4 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                                Uluslararası Lojistik ve Ticaret alanındaki kavram ve olguları, Sosyal Bilimlerin diğer alanlarıyla ilişkilendirir.
                                             | 4 | |||||
| 2 | 
                                                Alanıyla ilgili güncel bilgileri iktisat ve işletme kuramlarıyla ilişkilendirerek açıklar.
                                             | 5 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                                Uluslararası ticaret ve lojistik ile ilgili kavramsal ve kuramsal bağlantılar arasında geçmişten günümüze ilişki kurar
                                             | 5 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                                Uluslararası Ticaret ve Lojistik alanına ilişkin olguları incelemek için bilimsel araştırma yapabilir ve edindiği bilgileri çalışmalarında kullanabilir.
                                             | 5 | |||||
| 2 | 
                                                Güncel teknolojiyi kullanarak alanındaki olgular hakkında araştırmalar yapabilir ve edindiği bilgilerle analiz yapar.
                                             | 4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                                Alanıyla ilgili bir çalışmayı disiplin ve sorumluluk çerçevesinde kendi başına üstlenir.
                                             | 5 | |||||
| 2 | 
                                                Alanıyla ilgili bir ekip çalışmasında lider veya ekip üyesi olarak çeşitli görevler üstlenebilir ve bunları eksiksiz yerine getirir.
                                             | 5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                                Uluslararası Ticaret ve Lojistik alanına ilişkin bilgi ve bulguları neden-sonuç ilişkisi ve eleştirel yaklaşım çerçevesinde analiz eder
                                             | 5 | |||||
| 2 | 
                                                Uluslararası Ticaret ve Lojistik alanına dair kuramsal veya uygulamadaki boşlukları tanımlar ve çözüm önerileri getirir.
                                             | 4 | |||||
| 3 | 
                                                Uluslararası Ticaret ve Lojistik alanına dair edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri akademik ve profesyonel kariyerinde kullanır
                                             | 5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                                Uluslararası Ticaret ve Lojistik alanına ilişkin bilgileri proje, etkinlik ve sosyal sorumluluk faaliyetlerine yöneltebilir ya da sözlü olarak iletir.
                                             | 5 | |||||
| 2 | 
                                                Alanı ile ilgili gelişmeleri uluslararası ve ulusal düzeyde takip edebilir ve yazılı-sözlü çalışmalar üretebilir
                                             | 5 | |||||
| 3 | 
                                                Uluslararası Ticaret ve Lojistik alanına dair bilgileri etkili sunum ve iletişim teknikleri kullanarak aktarır.
                                             | 4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                                Kaynaklardan edindiği bilginin aktarırken hukuki, toplumsal ve etik değerlere göre değerlendirir.
                                             | 4 | |||||
| 2 | 
                                                Yaşamboyu öğrenme ilkesi çerçevesinde alanla ilgili güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip eder.
                                             | 4 | |||||
| DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ | |||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü | 
| Ders | 14 | 14 | 196 | 
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 7 | 98 | 
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 | 
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 | 
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | 
| Okuma | 0 | 0 | 0 | 
| Ödev | 0 | 0 | 0 | 
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 | 
| Seminer | 3 | 3 | 9 | 
| Staj | 0 | 0 | 0 | 
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 | 
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 | 
| Uygulama | 0 | 0 | 0 | 
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 | 
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 | 
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 | 
| Tez Hazırlama | 5 | 8 | 40 | 
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 | 
| Rapor Yazma | 8 | 5 | 40 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | 
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 | 
| Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | 
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 | 
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | 
| TOPLAM | 45 | 0 | 384 | 
| Genel Toplam | 384 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 15,1 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 15,0 |