| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi | 
|---|---|---|---|---|---|
| BEY144 | FİZYOLOJİ II | 2 | 3 | 3 | 5 | 
DERS BİLGİLERİ | 
                        |
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe | 
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Veriliş Şekli | - | 
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK GÜNEYLİ | 
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok | 
AMAÇ VE İÇERİK | 
                        |
|---|---|
| Amaç: | İnsan vücudunu oluşturan tüm sistemlerin temel yapısı ve işleyiş mekanizmalarına ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. | 
| İçerik: | Kas fizyolojisi, kas kasılmasında enerji kaynakları, solunum sistemi fizyolojisi, dolaşım sistemi fizyolojisi, sinir sistemi fizyolojisi, motor kontrol, duyu fizyolojisi. | 
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) | 
                        
|---|
| Kasın kasılma mekanizmasını açıklar. | 
| Kas kasılmasında kullanılan enerji kaynaklarını karşılaştırır. | 
| Egzersizin kas sistemi üzerine etkilerini sıralar. | 
| Egzersiz ile solunum sisteminde oluşan adaptasyon mekanizmalarını keşfeder. | 
| Egzersiz ile kalp ve dolaşım sisteminde görülen adaptasyon mekanizmalarını keşfeder. | 
| Egzersizin endokrin, sinir ve boşaltım sistemi üzerindeki etkilerini sıralar. | 
| Duyu fizyolojisinin temel kavramlarını açıklar. | 
| Ekstrem koşullarda oluşan fizyolojik değişiklikleri sıralar. | 
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI | 
                        |||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem | 
| 1 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Sinir Sistemi Fizyolojisi-I: Sinir Sisteminin Genel Organizasyonu, Sinaptik İletim | Anlatım, Tartışma | 
| 2 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Sinir Sistemi Fizyolojisi-II: Merkezi Sinir Sistemini Oluşturan Yapılar, Beyin Omurilik Sıvısı, Meninksler | Anlatım, Tartışma | 
| 3 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Motor Kontrol/ Otonom Sinir Sistemi | Anlatım, Tartışma | 
| 4 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Duyu Fizyolojisi-I: Duyunun Genel İlkeleri, Somatik Duyular, Kimyasal Duyular | Anlatım, Tartışma | 
| 5 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Duyu Fizyolojisi- II: Görme Duyusu, İşitme Duyusu ve Vestibüler Sistem | Anlatım, Tartışma | 
| 6 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Sindirim Sistemi- I: Sindirim Sisteminin Yapısı ve Organizasyonu, Gastrointestinal Sistemde Motilite, Ağızda ve Midede Sindirim | Anlatım, Tartışma | 
| 7 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Sindirim Sistemi- II: Bağırsaklar, Ekzokrin Pankreas, Karaciğer ve Safranın Fonksiyonları | Anlatım, Tartışma | 
| 8 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Endokrin Sistem- I: Hormonların Sınıflandırılması, Hipotalamo- Hipofizer Sistem ve Pineal Bez | Anlatım, Tartışma | 
| 9 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Endokrin Sistem- II: Tiroid ve Böbreküstü Bezi Hormonları, Endokrin Pankreas, Paratiroid Hormonları | Anlatım, Tartışma | 
| 10 | - | ARA SINAV | - | 
| 11 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Metabolik Hastalıklar: Endokrin Bozucular/ Büyüme Hormonu Bozuklukları/ Tiroid Hormon Bozuklukları/ Böbreküstü Bezi Hormonları Bozuklukları/ Endokrin Pankreas İle İlişkili Hastalıklar/ Osteoporoz | Anlatım, Tartışma | 
| 12 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Üreme Sistemi Fizyolojisi | Anlatım, Tartışma | 
| 13 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Boşaltım Sistemi Fizyolojisi | Anlatım, Tartışma | 
| 14 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Egzersiz Fizyolojisi | Anlatım, Tartışma | 
| 15 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Su Altı ve Yüksek İrtifa Fizyolojisi | Anlatım, Tartışma | 
| 16 | - | FİNAL | - | 
| 17 | - | FİNAL | - | 
KAYNAKLAR | 
                        
|---|
| Hall, J. E. Guyton H.E.(2016). Guyton and Hall Tıbbi Fizyoloji (13. ed). Elsevier. | 
| Ganong, W. (2016) Ganong Tıbbi Fizyoloji (25. ed). McGraw Hill Ed. | 
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | 
                        ||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli | 
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi | 
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği  ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Bütüncül sağlık bakım felsefesine inanır.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Koruyucu, geliştirici, tedavi ve rehabilite edici düzeyde hemşirelik bakımını kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir, denetler ve kaydeder.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği  ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Birey/aile/toplum sağlığı ile ilgili konularda sorumluluk alır.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Yaşam boyu öğrenme bilinci ile öğrenmeyi sürdürür.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Sağlık ekibinin üyesi olarak disiplinler arası işbirliği yapar.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Toplumsal ve mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Uygulayıcı, eğitici, araştırıcı, yönetici, savunucu, danışman, kalite geliştirme, işbirliği yapma ve iletişimi sağlama rollerini gerçekleştirir.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ | 
                        |||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü | 
| Ders | 14 | 3 | 42 | 
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 | 
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 | 
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 | 
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | 
| Okuma | 0 | 0 | 0 | 
| Ödev | 0 | 0 | 0 | 
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 | 
| Seminer | 0 | 0 | 0 | 
| Staj | 0 | 0 | 0 | 
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 | 
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 | 
| Uygulama | 0 | 0 | 0 | 
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 | 
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 | 
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 | 
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 | 
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 | 
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 2 | 28 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 2 | 14 | 
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 | 
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | 
| TOPLAM | 51 | 0 | 128 | 
| Genel Toplam | 128 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |