Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MIY441 | YENİ MEDYA VE KÜLTÜREL ÇALIŞMALAR | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SİNEM GÜRKAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı Öğrencilerin yeni medyanın toplumsal olarak neleri değiştirdiğini ve toplumsal kültürün yeni medyadan nasıl etkilendiğini örneklerle analiz etme becerisini kazandırmaktır. Popüler Kültür, toplum, yeni medya ilişkisini kültürel çalışmalar perspektifinden sorgulamak, örnek çalışmalar ile öğrencileri göstergebilimsel analiz ve içerik analizi yapmaya yönlendirmek amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Felsefe, kültür, toplum, biilimleri alanındaki bilgilerini geliştirir bu bilgileri yeni medya alanına yenilik getirecek özgün tanım ve kavramlarla birleştirir. Yeni medya odaklı toplumsal kültürel sorunların çözümlerinde aktif rol oynar. Alanı ile ilgili bilimsel sorunlara sistematik bir şekilde yaklaşır ve çözmek için özgün yaklaşımlar geliştirir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Felsefe, kültür, toplum, biilimleri alanındaki bilgilerini geliştirir bu bilgileri yeni medya alanına yenilik getirecek özgün tanım ve kavramlarla birleştirir. |
Alanına ait bilimsel çalışmaları yorumlar ve özgün bir bakış açısıyla değerlendirir. |
Yeni medya odaklı toplumsal kültürel sorunların çözümlerinde aktif rol oynar. |
Alanı ile ilgili bilimsel sorunlara sistematik bir şekilde yaklaşır ve çözmek için özgün yaklaşımlar geliştirir. |
Güncel ve toplumsal problemleri sistematik bir şekilde yorumlar ve çözümler. |
Sosyal bilimler kapsamında kültürel çalışmalar alanında geliştirilen kuram ve yöntemleri yeni medya alanında yorumlar ve uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Power point sunum | Yeni medya kavram ve kuramları | Anlatım, tartışma, soru ve cevap |
2 | - | Yeni medya ve toplum kuramları | Anlatım, tartışma, soru ve cevap |
3 | - | Kültür bağlamında toplumsal kültür uygulamaları | Anlatım, tartışma, soru ve cevap |
4 | - | Popüler kültür ve yeni medya , içerik analiz yöntemleri | Anlatım, tartışma, soru ve cevap |
5 | - | Sosyal medya ve sosyal medya paylaşımları, göstergebilimsel analiz yöntemleri | Anlatım, tartışma, soru ve cevap |
6 | - | Yeni medya da halk kültürü, kitle kültürü, dil kültürü | Anlatım, tartışma, soru ve cevap |
7 | - | Yeni medyada kültür ve toplumsal yansımlar 1 | Anlatım, tartışma, soru ve cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Kültürel çalışmalar perspektifinde siber kültür ve video oyunları | Anlatım, tartışma, soru ve cevap |
10 | - | Tüketim - üretim, popüler kültür ve metalar bağlamında yeni medya kültürü | Anlatım, tartışma, soru ve cevap |
11 | - | Yeni medyada popüler müzik, sanat ve kültür | Anlatım, tartışma, soru ve cevap |
12 | - | Öğrencilerin dönem içi uygulamalarının sunumları | Anlatım, tartışma, soru ve cevap |
13 | - | Öğrencilerin dönem içi uygulamalarının sunumları | Anlatım, tartışma, soru ve cevap |
14 | - | Final öncesi genel tekrar | Anlatım, tartışma, soru ve cevap |
15 | - | Final öncesi genel tekrar | Anlatım, tartışma, soru ve cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Doç. Dr. Şebnem Gürsoy Ulusoy'un Ders notları |
Sosyal medyada ördek sendromu: instagram üzerinden bir değerlendirme, Şebnem Gürsoy Ulusoy, Özge Gürsoy Atar |
Yeni Medya Trendleri Yeni Medya, İletişim, Teknoloji Toplum ve İş Dünyası İçin Perspektifler, B.A. Arıkan |
Reflection of social media addiction on family communication processes, Şebnem Gürsoy Ulusoy, Özge Gürsoy Atar |
TOPLUMSAL DEĞİŞİM VE TÜRKİYE’DE YAZLIK SİTE KÜLTÜRÜ, Şebnem Gürsoy Ulusoy, |
Erdoğan, İ. ve K. Alemdar. (2005). Popüler Kültür ve İletişim. Ankara:Erk yayınları. Fiske, J. (1989). Reading the Popular. London:Unwin Hyman. Fiske, J.(1999). Popüler Kültürü Anlamak. S. İrvan (çev.). Ankara:Ark yayınları (orijinal baskı tarihi 1991). Forbes, B. ve J. Mahan. (Ed.). (2005). Religion and Popular Culture in America. Berkeley: University of California Press. Gans, H.J. (2005). Popüler Kültür ve Yüksek Kültür. E.O. İncirlioğlu (çev.). İstanbul:Yapı Kredi yayınları (orijinal baskı tarihi 1999). İmançer, D. (Ed.). (2006). Medya ve Kadın. Ankara: Ebabil. İrvan S. ve M. Binark. (1995). (Ed.). Kadın ve Popüler Kültür. Ankara: Ark Yayınevi. Long, C. (1987). Popular Religion. M.Eliade. (Ed.). The Encyclopedia of Religion. C.11. New York: Macmilian, 442-451. Morgan, D. (2007). Studying Religion and Popular Culture, Prospects, Presuppositions, Procedures. Lynch, G. (Ed.). Between Sacred and Profane: Researching Religion and Popular Culture içinde. Londra ve New York: I.B Tauris, 21-34. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | ||
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | ||
TOPLAM | 2 | 100 |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Havacılık standartları ve kuralları ile ilgili temel kavramları tanımlar (define). (Bloom 1)
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında ekip çalışmasını organize eder. (organise). (Bloom 6)
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bakım uygulamaları için gerekli olan güncel doküman, modern teknik ve araçları seçer (choose). (Bloom 2)
|
||||||
2 |
Alanı ile ilgili bilgi edinebilmek için, bakım el kitaplarını ve diğer bilgi kaynaklarını iş yaşamında kullanır (use) (Bloom 3)
|
||||||
3 |
Alanı ile ilgili tüm teknik ve idari dokümanların güncelliklerini belirler (determine). (Bloom 1)
|
||||||
4 |
Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle iş yaşamında kullanır (perform) (Bloom 4)
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (use) Bloom 3
|
||||||
2 |
Konuyu tanımlayan kroki, şema, grafik vb. dokümanları okuyarak yorumlar (interprent). (Bloom 2)
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunlar için çözüm geliştirir. (develop) (Bloom 6)
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler (determine) (Bloom 3)
|
||||||
2 |
Yaşam boyu öğrenme ilkelerini mesleki gelişimde kullanır (use) (Bloom 3)
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Teknik resim bilgisini etkin bir şekilde iş yaşamında uygulayabilir (apply) (Bloom 3)
|
||||||
2 |
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak belirtir (state) (Bloom 1)
|
||||||
3 |
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzmanlarla tartışır (debate) (Bloom 2)
|
||||||
4 |
Uluslararası seviyede alanı ile ilgili eğitimlere katılır (participate) (Bloom 3)
|
||||||
5 |
Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri organize eder. (organize) (Bloom 6)
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Lisans eğitimi boyunca elde ettiği, bilgi ve becerilerini iş yaşamında kullanır (use). (Bloom 3)
|
||||||
2 |
Alanında karşılaştığı sorunları çözer. (solve) (Bloom 3)
|
||||||
3 |
Kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma ve iş güvenliği konularında gerekli davranış kültürünü çalıştığı ekibe uygular (apply) (Bloom 3)
|
||||||
4 |
Emniyet faktörü bilincini kendisine ve ekibine yerleştirir. (locate) Bloom 1)
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 30 | 3 | 90 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 132 |
Genel Toplam | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |