TR EN

INTRODUCTION TO POLITICAL SCIENCE DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
POL109 INTRODUCTION TO POLITICAL SCIENCE 2 3 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA AKMAN KAPLAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi SİBEL ZENGİN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: The aim of the course is to teach the general concepts of political science in order to provide independent thought and to convey the basic information about political life to the students.
İçerik: The content of the course includes the meaning of concepts such as politics, power, legitimacy and authority; the birth of the modern state; nationalism; contemporary political ideologies and movements; different forms of government such as democracy and authoritarianism; political culture; the organization and functioning of the legislative and executive organs; political parties; are interest groups.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Lists ideas, thoughts, theories and approaches in political science.
Defines the elements of political science.
Recalls and spells theories, thinkers and developments that are considered fundamental to political science and its sub-disciplines.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Meeting, Introduction and political concepts Lecture & Question and Answer & Discussion
2 Reading the related subject in the coursebook What is politics? Different definitions of politics, basic approaches, Concept-Model-Theory-Paradigm definitions Lecture & Question and Answer & Discussion
3 Reading the related subject in the coursebook What is state? Different definitons of state, duties of state. Thereats towards the sovereignty of the state Lecture & Question and Answer & Discussion
4 Reading the related subject in the coursebook What is democracy? Types of democracy, different approaches to democracy Lecture & Question and Answer & Discussion
5 Reading the related subject in the coursebook Legitimacy Lecture & Question and Answer & Discussion
6 Reading the related subject in the coursebook Governments,Political Systems and Regimes Lecture & Question and Answer & Discussion
7 Reading the related subject in the coursebook Political Parties and Mid-Term preparation Lecture & Question and Answer & Discussion
8 - ARA SINAV -
9 Reading the related subject in the coursebook Political Party Systems Lecture & Question and Answer & Discussion
10 Reading the related subject in the coursebook Representation Lecture & Question and Answer & Discussion
11 Reading the related subject in the coursebook Elections and Voitng Behaviour Lecture & Question and Answer & Discussion
12 Reading the related subject in the coursebook Groups,Interests and Political Movements Lecture & Question and Answer & Discussion
13 Reading the related subject in the coursebook The crisis of politics Lecture & Question and Answer & Discussion
14 Reading the related subject in the coursebook Political Ideologies (Liberalism and Conservatism) Lecture & Question and Answer & Discussion
15 Reading the related subject in the coursebook Political Ideologies (Socialism and FinaL Exam Preparation Lecture & Question and Answer & Discussion
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Andrew Heywood, Politics, Palgrave Macmillan, 2014
Roskin, M. G. Political Science: An Introduction, Pearson Education, 2016
Robert, Garner, Introduction to Politics, Oxford University Press, 4th edi., 2020
Runciman, David, Politics, Profile Books, 2014

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Edebi bir metnin sözlü veya yazılı olarak analizinde modernizm, postmodernizm ve postkolonyalizm gibi edebi akımların temel özelliklerini tanımlayabilir.
0
2
Edebi bir metinde dil yapısını dilin işlevi ile ilişkilendirebilir.
0
3
Edebi metinleri ya da filmler gibi görsel eserleri açıklayabilir ve bu eserler üzerine fikir üretebilir.
2
4
Farklı dönemlerden yazarların, şairlerin ve oyun yazarlarının dilini ve tarzını tanıyabilir.
0
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Dil, edebiyat ve kültür ile ilgili anahtar terimleri ve kavramları açıklayabilir.
0
2
Rönesans ya da 20. yüzyıl gibi çeşitli zaman dilimlerini o yüzyıllarda yazılmış edebi metinlere yansımış olan edebi, kuramsal, sosyal ve politik gelişmelerin ışığında tarihsel olarak sınıflandırabilir.
2
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Farklı edebi türlerin özelliklerini karşılaştırabilir.
0
2
Farklı etnik kökenler üzerine kurulan çeşitli kültürlerde üretilen edebi eserleri yorumlayabilir.
0
3
Orta Çağ ve Viktorya dönemi gibi farklı dönemleri, dönemlerin kendine özgü edebi, kuramsal, sosyal ve politik niteliklerine göre sözlü veya yazılı olarak karşılaştırabilir.
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Akademik bir makale yazarken özgün bir argüman ortaya çıkarıp, kuramsal bir analiz yapabilir.
0
2
Akademik bir makale yazarken intihalden kaçınmak için gerekli olan etik gerekliliklere uygun olarak entelektüel bir argüman/tez hazırlayabilir.
0
3
Edindiği araştırma becerilerini, akademik bir makale yazarken bilgi toplamak, topladığı bilgiyi düzenlemek ve sunmak için kullanabilir.
0
4
İngilizceden Türkçeye ya da Türkçeden İngilizceye metin çevirisi yaparken çeşitli çeviri yöntemlerini uygulayabilir.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Toplantı, seminer ve konferans gibi akademik ve profesyonel etkinlikler düzenleyebilir.
0
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kendi öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini hayat boyu öğrenmeyi sürdürülebilir kılmak için yapılandırabilir.
0
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Etkili sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kazanabilir.
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyal haklar, demokrasi, sosyal adalet, cinsiyet ve ırksal kimlik, kültürel ve etik değerlerin gelişimini değerlendirebilir ve eleştirebilir.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 3 3
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 102
Genel Toplam 102
Toplam İş Yükü / 25.5 4
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0