TR EN

STRATEJİK REKLAM PLANLAMASI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTI412 STRATEJİK REKLAM PLANLAMASI 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HACER GÜLŞEN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders; stratejik reklam planlamasının nasıl gerçekleştirildiğine ilişkin bilgileri öğrencilere aktarmayı ve eleştirel reklam analizinin temel becerileri üzerine pratik edinmenin sağlanmasını amaçlar.
İçerik: Reklamcılık kavramı ve özellikleri, reklamın dünyada ve Türkiye’deki gelişim süreci, reklam türleri ve reklam mecraları, reklam analizleri, reklama yönelik araştırma yöntemleri, reklam şirketleri ve organizasyonel yapılanması, reklam kampanyası oluşum süreci, reklam kampanyasında yaratıcı süreç, reklamda görsel tasarım, reklamlar için medya planlaması, reklamların ölçümlenmesi, reklam planlaması örnekleri dersin içeriğini oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Reklamda yaratıcı stratejinin bileşenlerini anlatır.
Geçmiş iletişim programlarından referans vererek gelecekte oluşturulacak olan iletişim programlarının sahip olması gereken özellikleri belirler.
Reklamda medya planlamasının önemini açıklar.
Yaratıcı konsept, mesaj, hedef kitle kavramları arasındaki ilişkiyi çözümler.
Reklamda etkili görsel tasarım için önemli olan unsurları listeler.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Giriş: Dersin Amacı ve İçeriği Hakkında Genel Bilgi, Haftalık Ders Konuları Hakkında Bilgi Verme Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İnceleme
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamın dünyada ve Türkiye’deki gelişim süreci Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İnceleme
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklam türleri ve reklam mecraları Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İnceleme
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklam analizleri Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İnceleme
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklama yönelik araştırma yöntemleri Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İnceleme
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklam şirketleri ve organizasyonel yapılanması Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İnceleme
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklam kampanyası oluşum süreci Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İnceleme
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklam kampanyasında yaratıcı süreç Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İnceleme
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Yaratıcı Reklamda Kullanılan Stratejiler Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İnceleme
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamda görsel tasarım Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İnceleme
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamlar için medya planlaması Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İnceleme
13 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamların ölçümlenmesi Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İnceleme
14 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Stratejik reklam planlaması örnekleri Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İnceleme
15 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Stratejik reklam planlaması örnekleri Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İnceleme
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Elden, M., Yeygel, S. Ulukök, Ö. (2008). Şimdi Reklamlar. İletişim Yayınları.
Kaya, K., (2018) Sıradışı Reklam ve Pazarlama Stratejileri. Devrimekitap.
Sullivan, L.; Yaman, S.; Canan, G. (2018). Satan Reklam Yaratmak. MediaCat
Tosun, N. B.; Uraltaş, N. T.; Nas, A.; Özkaya, B.; Güdüm, S.; Ertürk, B.; Dönmez, M.; Çerçi, M.; Ülker, Y.; Cesur, D.; Varol, E.; Kiçir, İ. (2018). Reklam Yönetimi. Beta Yayınevi

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türklerin tarihî süreç içinde kullandıkları alfabeleri, özellikle Osmanlı Türkçesi alfabesini tanır.
2
Dünya Edebiyatının nazım ve nesirde seçkin örneklerini tanır.
3
Türk Dilinin ve Edebiyatının milli ve özgün bir kültür birikimi olduğu fikrini savunur
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki İngilizceyi alanıyla ilgili uluslararası akademik yayınlardan yararlanabilecek kadar kullanır.
2
Alanı ile ilgili her türlü çalışmada sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder
3
Türk Dili ve Edebiyatı üzerine yapılmış çalışmaların ülkeler ve ekollere göre kaynakçasını yazılı, basılı ve elektronik ortamlarda inceler.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Genel dil bilimi yöntem ve kuramlarından yararlanarak Türk dil bilgisini ses, şekil, söz dizimi, anlam bilgisi ve söz varlığı düzeylerinde tarihsel-karşılaştırmalı olarak inceler.
2
Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerini, araştırma metotlarını, bilgi ve teorileri inceler.
3
Çağdaş Türk Edebiyatının tarihsel gelişimini; metinlerin kaleme alındıkları tarihî dönemi ve kültürel atmosferi dikkate alarak, metinler üzerinden tartışır.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türk dili ve edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla ve disiplinler arası bilgilerin yardımıyla değerlendirir.
2
Dil ve Edebiyat eserlerinin analizinde felsefe, sosyoloji, hukuk, iktisat vs. alanlarından faydalanarak disiplinlerarası mahiyette yorumlar yapar.
3
Çağdaş Türk Edebiyatları başta olmak üzere Dünya Edebiyatındaki yeni yönelişleri değerlendirir.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla ve bir çalışma ekibi üyesi olarak çözümler üretir.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çağdaş Edebiyatın bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde, edebiyat ve dilbilim açısından değerlendirir.
2
Türk Dili ve Edebiyatının, içinde yer aldığı medeniyet dairelerinden hangi ölçüde etkilendiğini değerlendirir.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türk Dili ve Edebiyatı alanında sürdürülebilirlik kavramının uygulanma sahalarını değerlendirir.
2
Akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapar.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türk Dili ve Edebiyatıyla ilgili her konuya “Türk Dili ve Edebiyatının Bütünlüğü” bağlamında değer biçer.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 3 42
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 127
Genel Toplam 127
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0