Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
YEM325 | YURTTAŞ GAZETECİLİĞİ | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi DİDEM TETİK KÜÇÜKELÇİ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı; ana akım medyaya bir alternatif olmak için ortaya çıkan ve yeni iletişim teknolojileri ve platformlarının sunduğu imkanlarla gelişen, haber tüketicilerinin de haber üretim sürecine katıldığı yeni gazetecilik uygulaması olan yurttaş gazeteciliğini tüm yönleriyle öğrencilere aktarmaktır. |
İçerik: | Bu dersin içeriğinde yurttaş gazeteciliği kavramı, yurttaş gazeteciliğinin doğuşu, hukuki ve etik boyutları, yeni medya mecralarının gazetecilik pratikleri için yarattığı imkanlar, sosyal medyanın gazetecilik faaliyetlerinde kullanımı, bloglar ve blog gazeteciliği konuları yer almaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Yurttaş gazeteciliği kavramını tanımlayabilme |
Yurttaş gazeteciliği ve sosyal medya haberciliğini açıklayabilme |
Yurttaş gazeteciliğinin basın faaliyetlerindeki yeri ve önemini yorumlayabilme |
Alternatif medyayı tanımlar ve demokrasiyle arasındaki neden sonuç ilişkisini kurabilme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Giriş | Dersin amacının ve kapsamının öğrencilere anlatılması, Yurttaş gazeteciliği kavramı ve tarihi | Anlatım, Soru Cevap |
2 | Literatür gözden geçirme,makale okuma ve inceleme | Ana akım medya ve alternatif medya arasındaki farklar | Anlatım, Soru Cevap |
3 | Literatür gözden geçirme,makale okuma ve inceleme | Yurttaş gazeteciliğinin hukuki ve etik boyutu | Anlatım, Soru Cevap |
4 | Literatür gözden geçirme,makale okuma ve inceleme | İnteraktif ve katılımcı gazetecilik | Anlatım, Soru Cevap |
5 | Literatür gözden geçirme,makale okuma ve inceleme | Yurttaş gazeteciliğinin geleceği | Anlatım, Soru Cevap |
6 | Örnek olay ve haber inceleme | Alternatif medya ortamlarındaki yurttaş gazeteciliğine örnek haberlerin değerlendirilmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Örnek olay ve haber inceleme | Sosyal medyadaki yurttaş gazeteciliği praitklerinin değerlendirilmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür gözden geçirme,makale okuma ve inceleme | "Bloglar ve blog gazeteciliği " | Anlatım, Soru Cevap |
10 | Literatür gözden geçirme,makale okuma ve inceleme | Sosyal medyada habercilik | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Literatür gözden geçirme,makale okuma ve inceleme | Sosyal medya ve gazeteciliğe etkisi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Literatür gözden geçirme,makale okuma ve inceleme | Toplumsal hareketlerde yurttaş gazeteciliği | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Literatür gözden geçirme,makale okuma ve inceleme | Toplumsal hareketlerde yurttaş gazeteciliği | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Literatür gözden geçirme | Yurttaş habercisinin teknik ihtiyaçları | Anlatım, Soru Cevap |
15 | Literatür gözden geçirme, örnek haber inceleme | Yurttaş gazeteciliğinde kullanılan teknikler ve uygulama yöntemleri | Anlatım, Soru Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Özer Ö., (2012) Alternatif Medya Alternatif Gazetecilik. İstanbul: Literatürk Academia. |
Stuart A., Thorsen E., (2019) Yurttaş Gazetecilik. İstanbul: Kafka Kitap. |
Tokgöz O.(2017) Temel Gazetecilik. İstanbul: İmge Kitabevi. |
Narin B. (2017) G@zetecilik 2.0. İnternet Gazeteciliğinde Hipermetinsellik. İstanbul: Gece Kitaplığı. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | ||
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | ||
TOPLAM | 2 | 100 |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yönetim ve bilişim kavramlarını tanımlar.
|
||||||
2 |
Verilerden elde ettiği yeni bilginin doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini analiz eder.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Elde ettiği veriyi raporlaştırır.
|
||||||
2 |
Alanında yazılım ve proje hazırlar.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Süreçler ile ilgili veri analizinde uygun kaynakları kullanır.
|
||||||
2 |
İş süreçlerinin analizini yapar.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bir takımın üyesi olarak proje yürütür.
|
||||||
2 |
Proje veya iş akışlarında konuya uygun olarak materyal, teknik ve analizleri uygular.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gerek bireysel gerek takım çalışmalarında sonuç odaklı olarak sorumluluğunu yerine getirir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili neyi bilip neyi bilmediğini fark eder.
|
||||||
2 |
Öğrenmeyi öğrenme yaklaşımı ile teorik bilgiyi gerçek hayatta uyarlar.
|
||||||
3 |
Araştırmalarında yenilikçi bir yaklaşımla farklı yöntem ve teknikleri uygular.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gönüllülük ve toplumsal sorumluluk esasına dayalı projelerde elde ettiği sonuçları alanında uygular.
|
||||||
2 |
Çalışma arkadaşları ve meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
|
||||||
3 |
Analizlerini ve elde ettiği sonuçları meslektaşları ile paylaşır.
|
||||||
4 |
Yabancı dil yetkinliği ile uluslararası düzeyde meslektaşları ile iş birliği kurar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Verilerin toplanması, analizi ve raporlanması noktasında etik değerlere uygun davranır.
|
||||||
2 |
İş süreçlerinin ve sistemlerin tasarımına kaliteden ödün vermeden sürece katılır.
|
||||||
3 |
İçinde bulunduğu meslek dalında sürdürülebilirliğin devamı için diğer çalışanlarla iş birliği kurar.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 133 |
Genel Toplam | 133 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |