Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
FRE103 | FRANSIZCA III | 5 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Fransızca |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi DİDEM TETİK KÜÇÜKELÇİ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | FRE102 - FRANSIZCA II |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı öğrencilerin güncel ve basit konulara hakim olmasını ve basit metinleri anlamasını sağlamaktır. |
İçerik: | Öğrenciler bu derste kendilerini ifade etmeye yarayacak olan zaman kalıplarını (geçmiş, şimdiki ve geçmiş zaman) detaylı bir şekilde öğrenirler. İyelik eklerini, sıfatları öğrenirler. Ayrıca gündelik hayatta (restorantta, hastanede, otelde vb) gerekli olacak kalıpları da öğrenerek bunların pratiğini yaparlar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Bu dersi tamamlayan öğrenciler, basit problemlerini dile getirebilirler. Belli metinler üzerinden fikirlerini belirtebilirler. Anılarıyla ilgili olarak konuşabilirler. Planlarından bahsedebilirler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Sunum | Belli tanışma kalıpları | - |
2 | Sunum | Şahıslar, şimdiki zaman | - |
3 | Teori | Şimdiki zaman çekimleri | - |
4 | Teori | Olumsuzluk ekleri | - |
5 | Okuma | Saatler, tarihler | - |
6 | Okuma | Gelecek zaman, yardımcı fiiler | - |
7 | Sunum | Gelecek zaman çekimleri | - |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Okuma | Sıfatlar, geçmiş zaman | - |
10 | Okuma | Geçmiş zaman çekimleri | - |
11 | Sunum | Sipariş vermek, alışkanlıklardan bahsetmek | - |
12 | Sunum | Teşekkür etmek, ricada bulunmak, karşılaştırma ifadeleri | - |
13 | Okuma | Karşılaştırma ifadeleri, belgesiz zamirler | - |
14 | Teori | Meslekler, Fransız atasözleri | - |
15 | Teori | Tekrar | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yönetim ve bilişim kavramlarını tanımlar.
|
0 | |||||
2 |
Verilerden elde ettiği yeni bilginin doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini analiz eder.
|
0 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Elde ettiği veriyi raporlaştırır.
|
0 | |||||
2 |
Alanında yazılım ve proje hazırlar.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Süreçler ile ilgili veri analizinde uygun kaynakları kullanır.
|
0 | |||||
2 |
İş süreçlerinin analizini yapar.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bir takımın üyesi olarak proje yürütür.
|
0 | |||||
2 |
Proje veya iş akışlarında konuya uygun olarak materyal, teknik ve analizleri uygular.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gerek bireysel gerek takım çalışmalarında sonuç odaklı olarak sorumluluğunu yerine getirir.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili neyi bilip neyi bilmediğini fark eder.
|
0 | |||||
2 |
Öğrenmeyi öğrenme yaklaşımı ile teorik bilgiyi gerçek hayatta uyarlar.
|
0 | |||||
3 |
Araştırmalarında yenilikçi bir yaklaşımla farklı yöntem ve teknikleri uygular.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gönüllülük ve toplumsal sorumluluk esasına dayalı projelerde elde ettiği sonuçları alanında uygular.
|
0 | |||||
2 |
Çalışma arkadaşları ve meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
|
3 | |||||
3 |
Analizlerini ve elde ettiği sonuçları meslektaşları ile paylaşır.
|
0 | |||||
4 |
Yabancı dil yetkinliği ile uluslararası düzeyde meslektaşları ile iş birliği kurar.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Verilerin toplanması, analizi ve raporlanması noktasında etik değerlere uygun davranır.
|
0 | |||||
2 |
İş süreçlerinin ve sistemlerin tasarımına kaliteden ödün vermeden sürece katılır.
|
0 | |||||
3 |
İçinde bulunduğu meslek dalında sürdürülebilirliğin devamı için diğer çalışanlarla iş birliği kurar.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 0 | 0 | 0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 0 | 0 | 0 |
Genel Toplam | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 0 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 0,0 |