TR EN

FRANSIZCA III DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
FRE103 FRANSIZCA III 5 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Fransızca
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi DİDEM TETİK KÜÇÜKELÇİ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu FRE102 - FRANSIZCA II

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı öğrencilerin güncel ve basit konulara hakim olmasını ve basit metinleri anlamasını sağlamaktır.
İçerik: Öğrenciler bu derste kendilerini ifade etmeye yarayacak olan zaman kalıplarını (geçmiş, şimdiki ve geçmiş zaman) detaylı bir şekilde öğrenirler. İyelik eklerini, sıfatları öğrenirler. Ayrıca gündelik hayatta (restorantta, hastanede, otelde vb) gerekli olacak kalıpları da öğrenerek bunların pratiğini yaparlar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bu dersi tamamlayan öğrenciler, basit problemlerini dile getirebilirler. Belli metinler üzerinden fikirlerini belirtebilirler. Anılarıyla ilgili olarak konuşabilirler. Planlarından bahsedebilirler.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Sunum Belli tanışma kalıpları -
2 Sunum Şahıslar, şimdiki zaman -
3 Teori Şimdiki zaman çekimleri -
4 Teori Olumsuzluk ekleri -
5 Okuma Saatler, tarihler -
6 Okuma Gelecek zaman, yardımcı fiiler -
7 Sunum Gelecek zaman çekimleri -
8 - ARA SINAV -
9 Okuma Sıfatlar, geçmiş zaman -
10 Okuma Geçmiş zaman çekimleri -
11 Sunum Sipariş vermek, alışkanlıklardan bahsetmek -
12 Sunum Teşekkür etmek, ricada bulunmak, karşılaştırma ifadeleri -
13 Okuma Karşılaştırma ifadeleri, belgesiz zamirler -
14 Teori Meslekler, Fransız atasözleri -
15 Teori Tekrar -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yönetim ve bilişim kavramlarını tanımlar.
0
2
Verilerden elde ettiği yeni bilginin doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini analiz eder.
0
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Elde ettiği veriyi raporlaştırır.
0
2
Alanında yazılım ve proje hazırlar.
0
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Süreçler ile ilgili veri analizinde uygun kaynakları kullanır.
0
2
İş süreçlerinin analizini yapar.
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir takımın üyesi olarak proje yürütür.
0
2
Proje veya iş akışlarında konuya uygun olarak materyal, teknik ve analizleri uygular.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gerek bireysel gerek takım çalışmalarında sonuç odaklı olarak sorumluluğunu yerine getirir.
0
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili neyi bilip neyi bilmediğini fark eder.
0
2
Öğrenmeyi öğrenme yaklaşımı ile teorik bilgiyi gerçek hayatta uyarlar.
0
3
Araştırmalarında yenilikçi bir yaklaşımla farklı yöntem ve teknikleri uygular.
0
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gönüllülük ve toplumsal sorumluluk esasına dayalı projelerde elde ettiği sonuçları alanında uygular.
0
2
Çalışma arkadaşları ve meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
3
3
Analizlerini ve elde ettiği sonuçları meslektaşları ile paylaşır.
0
4
Yabancı dil yetkinliği ile uluslararası düzeyde meslektaşları ile iş birliği kurar.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Verilerin toplanması, analizi ve raporlanması noktasında etik değerlere uygun davranır.
0
2
İş süreçlerinin ve sistemlerin tasarımına kaliteden ödün vermeden sürece katılır.
0
3
İçinde bulunduğu meslek dalında sürdürülebilirliğin devamı için diğer çalışanlarla iş birliği kurar.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 0 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 0 0 0
Genel Toplam 0
Toplam İş Yükü / 25.5 0
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 0,0