| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| YBS151 | BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ | 1 | 3 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi DİDEM TETİK KÜÇÜKELÇİ |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi HADI POURMOUSA |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Bu ders, öğrencilerin bilgi teknolojilerinin temel kavramlarını, bilgisayar donanım–yazılım bileşenlerini ve yaygın ofis uygulamalarını etkin şekilde kullanma becerisi kazanmasını amaçlar. Öğrencilerin günlük yaşamda ve iş dünyasında ihtiyaç duyacakları temel dijital okuryazarlığı ve güvenli teknoloji kullanımını geliştirmesi hedeflenir. |
| İçerik: | Bu ders, bilgisayar donanımı, depolama birimleri, yazılım türleri (Word, Excel, PowerPoint), işletim sistemleri ve web teknolojileri gibi temel bilişim konularını kapsar. Ayrıca dijital güvenlik, telif hakları, ergonomi, klavye kullanımı ve bilişim teknolojilerinin günlük yaşamdaki rolü ele alınır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Bilgisayar donanım ve yazılım bileşenlerini tanıyıp temel BT kavramlarını açıklayabilir. |
| Word, Excel ve PowerPoint gibi temel ofis yazılımlarını kullanarak belgeler, tablolar ve sunumlar oluşturabilir. |
| İnternet, web teknolojileri ve işletim sistemlerinin temel çalışma prensiplerini açıklayabilir. |
| Dijital güvenlik, telif hakları, etik kurallar ve ergonomik kullanım konusunda bilinçli davranışlar sergileyebilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | - | Bilgi Teknolojisi (BT) Tanımı ve İşlevleri | - |
| 2 | - | Bilgisayarın Yapısı ve Donanım Bileşenleri | - |
| 3 | - | Depolama Araçları | - |
| 4 | - | Yazılım Türleri: Uygulama ve Paket Programlar – 1 (Word) | - |
| 5 | - | Yazılım Türleri: Uygulama ve Paket Programlar – 1 (Word) | - |
| 6 | - | Yazılım Türleri: Uygulama ve Paket Programlar – 2 (Excel) | - |
| 7 | - | Yazılım Türleri: Uygulama ve Paket Programlar – 2 (Excel) | - |
| 8 | - | Yazılım Türleri: Uygulama ve Paket Programlar – 3 (Power Point) | - |
| 9 | - | Yazılım Türleri: Uygulama ve Paket Programlar – 3 (Power Point) | - |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | - | Sistem Yazılımları, İşletim Sistemleri | - |
| 12 | - | Web Teknolojileri ve İnternet Temelleri | - |
| 13 | - | Telif Hakları ve Yazılımda İhlaller, Virüsler ve Zararlı Yazılımlar | - |
| 14 | - | Ergonomi ve Bilgisayar Kullanımında Sağlık, Klavye Tuşlarının Görevleri ve Kullanımı | - |
| 15 | - | Bilişim Teknolojilerinin Günlük Yaşamdaki Rolü, Dijital Vatandaşlık: Güvenlik ve Etik | - |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| Ara Sınav (Vize) | 1 | 30 | Klasik Sınav | |
| Ödev Değerlendirme | 1 | 10 | ||
| Uygulama-Lab | 1 | 10 | ||
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
| TOPLAM | 4 | 100 | ||
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Yönetim ve bilişim kavramlarını tanımlar.
|
5 | |||||
| 2 |
Verilerden elde ettiği yeni bilginin doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini analiz eder.
|
5 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Elde ettiği veriyi raporlaştırır.
|
0 | |||||
| 2 |
Alanında yazılım ve proje hazırlar.
|
1 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Süreçler ile ilgili veri analizinde uygun kaynakları kullanır.
|
0 | |||||
| 2 |
İş süreçlerinin analizini yapar.
|
0 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Bir takımın üyesi olarak proje yürütür.
|
1 | |||||
| 2 |
Proje veya iş akışlarında konuya uygun olarak materyal, teknik ve analizleri uygular.
|
0 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Gerek bireysel gerek takım çalışmalarında sonuç odaklı olarak sorumluluğunu yerine getirir.
|
0 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanıyla ilgili neyi bilip neyi bilmediğini fark eder.
|
0 | |||||
| 2 |
Öğrenmeyi öğrenme yaklaşımı ile teorik bilgiyi gerçek hayatta uyarlar.
|
0 | |||||
| 3 |
Araştırmalarında yenilikçi bir yaklaşımla farklı yöntem ve teknikleri uygular.
|
0 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Gönüllülük ve toplumsal sorumluluk esasına dayalı projelerde elde ettiği sonuçları alanında uygular.
|
0 | |||||
| 2 |
Çalışma arkadaşları ve meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
|
5 | |||||
| 3 |
Analizlerini ve elde ettiği sonuçları meslektaşları ile paylaşır.
|
0 | |||||
| 4 |
Yabancı dil yetkinliği ile uluslararası düzeyde meslektaşları ile iş birliği kurar.
|
0 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Verilerin toplanması, analizi ve raporlanması noktasında etik değerlere uygun davranır.
|
0 | |||||
| 2 |
İş süreçlerinin ve sistemlerin tasarımına kaliteden ödün vermeden sürece katılır.
|
0 | |||||
| 3 |
İçinde bulunduğu meslek dalında sürdürülebilirliğin devamı için diğer çalışanlarla iş birliği kurar.
|
0 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 3 | 42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 6 | 9 | 54 |
| Okuma | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 3 | 3 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 24 | 0 | 102 |
| Genel Toplam | 102 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |