TR EN

İŞLETME MATEMATİĞİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
YBS110 İŞLETME MATEMATİĞİ 2 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi DİDEM TETİK KÜÇÜKELÇİ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; işletme ve ekonomi ortamlarında gereken en önemli matematiksel araç ve yöntemleri tanıtarak, matematikle ilgili temel prensipleri öğretmeyi amaçlamaktadır.
İçerik: Dersin içeriği, lineer cebir- matrisler, vektörler, geometrik seriler ve faiz hesaplamaları, bono, nihai ve nominal değer, koordinatlar, diferansiyel denklemler, lineer optimizasyon konularından oluşmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Matris üzerinde işlemleri gerçekleştirir. (Uygulama, Bloom 3)
Matrisin Eşelon Formunu tanımlar, Elemanter Satır İşlemlerini sayabilir. (Bilgi, Bloom 1)
Verilen bir matrisi satır Eşelon Forma dönüştürebilir. Kare Matrisin tersini bulabilir. (Uygulama, Bloom 3)
Lineer denklem sistemlerinin çözüm kümesini Gauss- Jordan Eliminasyon Yöntemi ile bulabilir. (Uygulama, Bloom 3)
Verilen vektörlerin lineer bağımsızlığını analiz edebilir. (Analiz, Bloom 4)
Determinant yardımıyla verilen bir kare matrisin tersini bulabilir ve Cramer kuralıyla lineer denklem sisteminin çözümünü elde edebilir. (Uygulama, Bloom 3)
Matris ve determinant ile talep tablosu verilen sektörlerin girdi çıktı analizini yapabilir. (Analiz, Bloom 4)
Faiz oranı ve anuite miktarı verildiğinde ödenecek taksit miktarını geleceğe ya da geçmişe dönük hesaplayabilir. (Analiz, Bloom 4)
Marjinal gelir, marjinal maliyet ve maksimum kar hesaplarını türev kullanarak yapabilir. (Analiz, Bloom 4)
İntegrasyon yöntemlerini kullanabilir, tüketici ve üretici rantını grafikte gösterebilir ve değerini bulabilir. (Kavrama, Bloom 2)(Analiz, Bloom 4)

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür okuması Doğrusal Denklemler ve Ortak Çözüm Noktaları, Sıfır Kar ve Pazar Denge Noktası Anlatım, Soru Çözümü
2 Literatür okuması Matrisler ve Matrisler Üzerinde İşlemler, Matrisin Tersi ve Eşelon Formu Tanımları Anlatım, Soru Çözümü
3 Literatür okuması Lineer Denklem Sistemleri, Gauss-Jordan Eliminasyon Metodu, Ters Matrisin Bulunması Anlatım, Soru Çözümü
4 Literatür okuması Vektörler ve Vektör İşlemleri, Vektörel İşlemlerin Geometrik Yorumu, Lineer Bağımsızlık Anlatım, Soru Çözümü
5 Literatür okuması Determinantlar, 2x2 ve 3x3 Tipindeki Matrislerin Determinantı, Minörler ile Determinantın Hesaplanması Anlatım, Soru Çözümü
6 Literatür okuması Bir Kare Matrisin Ek Matrisi, Ek Matris ile Matrisin Tersinin Bulunması, Cramer Kuralı Anlatım, Soru Çözümü
7 Literatür okuması Girdi- Çıktı Analizi Anlatım, Soru Çözümü
8 - ARA SINAV -
9 Literatür okuması Aritmetik Dizi ve Basit Faiz, Geometrik Dizi ve Bileşik Faiz, Bir yatırımın Gelecekteki ve Bugünkü Değeri Anlatım, Soru Çözümü
10 Literatür okuması Anuiteler ve Anuitelerin Bugünkü ve Gelecekteki Değeri, Anlatım, Soru Çözümü
11 Literatür okuması Limitin İşletme Uygulamaları, Sürekli Bileşik Faiz Anlatım, Soru Çözümü
12 Literatür okuması Türevin İşletme Uygulamaları, Marjinal Gelir ve Marjinal Maliyet Kavramları Anlatım, Soru Çözümü
13 Literatür okuması Antitürev, İntegrasyon Yöntemleri, Değişken Dönüşümü, Kısmi İntegrasyon Anlatım, Soru Çözümü
14 Literatür okuması Basit Kesirlere Ayırma (Bileşenlerine Ayırma) Yöntemi ile İntegrasyon Anlatım, Soru Çözümü
15 Literatür okuması Belirli İntegral, Tüketici ve Üretici Rantı Anlatım, Soru Çözümü
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Didem TETİK KÜÇÜKELÇİ, Deniz ALTUN, Yıldız AYDIN, Nesibe MANAV MUTLU, Matematik: İktisadi ve İdari Bilimler Fakülteleri İçin, İGÜ Yayınları,

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define concepts such as management, manager and leader.
4
2
Analyze the accuracy, reliability and validity of the new information obtained from the data.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Report the obtained data.
4
2
Prepare software and projects related with the field.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use the appropriate resources for data analysis related with the field.
5
2
Analyze the work processes.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Manage projects as part of a team.
4
2
Apply the material, techniques and analyzes in relation with the subject for project and work flows.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fulfill responsibility with a focus on result in individual and team studies.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Recognizes what he/she knows about his/her field or not.
5
2
Act the theoretical knowledge in real life with learning to learn approach.
5
3
Apply different methods and techniques with an innovative approach in his/her research.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply the results obtained in accordance with voluntarism and social responsibility projects.
5
2
Establish a healthy contact with colleagues
3
3
Share the analyzes and obtained results with colleagues.
3
4
Cooperate with colleagues at international level with the help of foreign language competency.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Behave in accordance with ethical values regarding the collection, analysis and reporting of data.
5
2
Participate the design of work processes and systems with full quality.
5
3
Cooperate with other employees for the continuation of sustainability in the profession.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 13 1 13
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 5 35
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 6 36
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 55 0 154
Genel Toplam 154
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0