Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
RTI218 | MARKA YÖNETİMİ | 4 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. YELDA ÜLKER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, öğrencilerin marka kavramını stratejik bir bakış açısıyla ele alarak markanın kimlik, imaj, konumlandırma ve değer oluşturma süreçlerini kavramalarını sağlamaktır. |
İçerik: | Marka kimliği, marka kişiliği, marka konumlandırma, marka değeri (brand equity), marka sadakati, marka iletişimi, yeniden markalama (rebranding), marka genişletme stratejileri, marka deneyimi, dijital ortamda marka yönetimi ve küresel markalaşma konularını içerir. Ders kapsamında öğrenciler; yerel ve uluslararası markaları inceleyerek stratejik analizler, örnek vaka değerlendirmeleri yaparlar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Bir markanın kimliğini oluşturan temel unsurları listeler. Marka konumlandırma sürecini ve marka stratejilerinin nasıl geliştirildiğini açıklar. Örnek marka kampanyalarının analizinde stratejik ve iletişimsel eksiklikleri ayırt eder. Marka iletişimi stratejilerini; kurumsal marka, kişisel marka, dijital marka gibi farklı türlerle karşılaştırır. Marka örneklerini konumlandırma, kimlik ve değer oluşturma kriterlerine göre değerlendirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama | Marka kavramına giriş, markanın tanımı ve tarihsel gelişimi | Temel kavram okumaları yapma; örnek markaların tarihçesini inceleme |
2 | Literatür Tarama | Marka kimliği, marka kişiliği ve marka imajı arasındaki farklar | Seçilen bir markanın kimlik ve kişilik öğelerini analiz etme |
3 | Literatür Tarama | Marka konumlandırma stratejileri | Ünlü markalardan birinin konumlandırma stratejisini araştırma |
4 | Literatür Tarama | Marka değeri (brand equity) ve marka sadakati | Marka değerini oluşturan unsurları okuma; örnek marka değeri modeli oluşturma |
5 | Literatür Tarama | Marka iletişimi: reklam, halkla ilişkiler, sponsorluk ve dijital medya | Seçilen markanın iletişim kampanyalarını inceleme |
6 | Literatür Tarama | Marka deneyimi ve duygusal markalaşma | Mağaza, web sitesi veya sosyal medya deneyimlerini gözlemleme |
7 | Literatür Tarama | Marka genişletme, yeniden konumlandırma ve yeniden markalama stratejileri | Yeniden markalanmış bir markayı örnek olarak inceleme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama | Küresel markalar ve yerel markalar: kültürel farklılıklar | Uluslararası bir markayı yerel pazarda nasıl uyarladığını araştırma |
10 | Literatür Tarama | Dijital ortamda marka yönetimi ve sosyal medya markalaşması | Bir markanın sosyal medya stratejisini çözümleme |
11 | Literatür Tarama | Marka krizleri ve itibar yönetimi | Medyada yer almış bir marka krizi örneğini analiz etme |
12 | Literatür Tarama | Etik, toplumsal sorumluluk ve sürdürülebilir markalar | Sosyal sorumluluk kampanyalarını örneklerle inceleme |
13 | Literatür Tarama | Marka yönetiminde bütüncül değerlendirme ve proje sunumları | vaka analizi hazırlığı ve sunumu |
14 | Literatür Tarama | Örnek vaka inceleme | Örnek vaka inceleme |
15 | Literatür Tarama | Örnek vaka inceleme | Örnek vaka inceleme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Tosun, N. (2020). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Yayın A.ş. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında ileri düzeyde bilgilere sahiptir.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Reklamcılık alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir.
|
0 | |||||
2 |
Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana ilişkin konularda araştırma ve çalışma yapar.
|
4 | |||||
2 |
Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır.
|
4 | |||||
3 |
Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirler.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
|
4 | |||||
2 |
Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
|
5 | |||||
2 |
Mesleki alanda paydaşlarla etkili iletişim kurar.
|
4 | |||||
3 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
2 | |||||
4 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
|
4 | |||||
2 |
Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin biçimde yürütür.
|
4 | |||||
3 |
Yenilikleri teşvik edebilme becerisine sahiptir.
|
4 | |||||
4 |
Örgüte/kuruma ilişkin eleştirel düşünür.
|
4 | |||||
5 |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 3 | 36 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 12 | 3 | 36 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 148 |
Genel Toplam | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |