TR EN

MARKA YÖNETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTI218 MARKA YÖNETİMİ 4 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. YELDA ÜLKER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, öğrencilerin marka kavramını stratejik bir bakış açısıyla ele alarak markanın kimlik, imaj, konumlandırma ve değer oluşturma süreçlerini kavramalarını sağlamaktır.
İçerik: Marka kimliği, marka kişiliği, marka konumlandırma, marka değeri (brand equity), marka sadakati, marka iletişimi, yeniden markalama (rebranding), marka genişletme stratejileri, marka deneyimi, dijital ortamda marka yönetimi ve küresel markalaşma konularını içerir. Ders kapsamında öğrenciler; yerel ve uluslararası markaları inceleyerek stratejik analizler, örnek vaka değerlendirmeleri yaparlar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bir markanın kimliğini oluşturan temel unsurları listeler. Marka konumlandırma sürecini ve marka stratejilerinin nasıl geliştirildiğini açıklar. Örnek marka kampanyalarının analizinde stratejik ve iletişimsel eksiklikleri ayırt eder. Marka iletişimi stratejilerini; kurumsal marka, kişisel marka, dijital marka gibi farklı türlerle karşılaştırır. Marka örneklerini konumlandırma, kimlik ve değer oluşturma kriterlerine göre değerlendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama Marka kavramına giriş, markanın tanımı ve tarihsel gelişimi Temel kavram okumaları yapma; örnek markaların tarihçesini inceleme
2 Literatür Tarama Marka kimliği, marka kişiliği ve marka imajı arasındaki farklar Seçilen bir markanın kimlik ve kişilik öğelerini analiz etme
3 Literatür Tarama Marka konumlandırma stratejileri Ünlü markalardan birinin konumlandırma stratejisini araştırma
4 Literatür Tarama Marka değeri (brand equity) ve marka sadakati Marka değerini oluşturan unsurları okuma; örnek marka değeri modeli oluşturma
5 Literatür Tarama Marka iletişimi: reklam, halkla ilişkiler, sponsorluk ve dijital medya Seçilen markanın iletişim kampanyalarını inceleme
6 Literatür Tarama Marka deneyimi ve duygusal markalaşma Mağaza, web sitesi veya sosyal medya deneyimlerini gözlemleme
7 Literatür Tarama Marka genişletme, yeniden konumlandırma ve yeniden markalama stratejileri Yeniden markalanmış bir markayı örnek olarak inceleme
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama Küresel markalar ve yerel markalar: kültürel farklılıklar Uluslararası bir markayı yerel pazarda nasıl uyarladığını araştırma
10 Literatür Tarama Dijital ortamda marka yönetimi ve sosyal medya markalaşması Bir markanın sosyal medya stratejisini çözümleme
11 Literatür Tarama Marka krizleri ve itibar yönetimi Medyada yer almış bir marka krizi örneğini analiz etme
12 Literatür Tarama Etik, toplumsal sorumluluk ve sürdürülebilir markalar Sosyal sorumluluk kampanyalarını örneklerle inceleme
13 Literatür Tarama Marka yönetiminde bütüncül değerlendirme ve proje sunumları vaka analizi hazırlığı ve sunumu
14 Literatür Tarama Örnek vaka inceleme Örnek vaka inceleme
15 Literatür Tarama Örnek vaka inceleme Örnek vaka inceleme
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Tosun, N. (2020). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Yayın A.ş.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında ileri düzeyde bilgilere sahiptir.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Reklamcılık alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir.
0
2
Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana ilişkin konularda araştırma ve çalışma yapar.
4
2
Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır.
4
3
Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirler.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
4
2
Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
5
2
Mesleki alanda paydaşlarla etkili iletişim kurar.
4
3
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
2
4
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
2
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
4
2
Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin biçimde yürütür.
4
3
Yenilikleri teşvik edebilme becerisine sahiptir.
4
4
Örgüte/kuruma ilişkin eleştirel düşünür.
4
5
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 3 36
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 12 3 36
Ödev 2 10 20
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 148
Genel Toplam 148
Toplam İş Yükü / 25.5 5,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0