Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ULT201 | LOJİSTİK HİZMET PAZARLAMASI | 3 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi KADİR MERSİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi ALİ KORHAN ÖZEN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı Lojistiğin önemini anlatarak, tedarik zincirini öğretme ve lojistik ve hizmet pazarlamasını örneklerle kavratmayı amaçlamaktadır. |
İçerik: | Bu dersin içeriği Lojistiğin tarihsel gelişimi ve faaliyet alanı, pazarlamanın Tanımı, Gelişimi ve Pazarlama kavramları, Pazarlama Çevresi, Rekabet ve Rakip Analizi,Stratejik Planlama ve Pazarlamanın Rolü, Stratejik Yönetim Elemanları, Pazarlama Araştırması ve Bilgi Sistemi ve Pazar Çeşitleri – Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışları, Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi ve Satış Tahmini, Pazarlama Karması – Ürün,Pazarlama Karması – Fiyat, Tutundurma/Pazarlama İletişimi, Pazarlama Karması – Dağıtım konularını kapsar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Modern Lojistiğin günümüzde izlediği gelişmeleri ve politikaları tanımlar. |
Lojistik alanındaki işletmelerin temel özelliklerini tanımlar. |
Hizmet lojistiği kavramını tanımlar. |
Rasyonel Seçim Teorisi, Yeniliklerin Yayılması Teorisi, Teknoloji Kabul Modeli gibi klasik ve güncel kuramları karşılaştırır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap Okuma | Pazarlamanın Tanımı, Hizmet kavramı, sektör olarak önemi, hizmetlerin özellikleri ve sınıflandırılması. | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
2 | Kitap Okuma | Hizmetlerin Sınıflandırılması. | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
3 | Kitap Okuma | Mal ve Hizmetlerin Sıralanması, Hizmetlerin Pazarlanması. | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
4 | Kitap Okuma | Hizmetlerin Temas Düzeyine Göre Sınıflandırma, Hizmet Çiçeği Modeli, | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
5 | Kitap Okuma | Bütünleşik Hizmet Yönetiminin 8P Modeli, Hizmetlerde Risk Kavramı. | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
6 | Kitap Okuma | Hizmetlerin Özellikleri, Müşteri Bağlılığı, Hizmet Kalitesi, Hizmet Kalitesi Boşluk Modeli. | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
7 | Kitap Okuma | Genel Tekrar | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap Okuma | Hizmet Tasarımı, Hizmet Sunum Boyutları, Hizmet Yaşam Eğrisi. | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
10 | Kitap Okuma | Hizmetlerde ürün karması stratejileri. | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
11 | Kitap Okuma | Yeni Hizmet Geliştirme, Hizmetlerde Markalama, Strateji ve Kararları. | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
12 | Kitap Okuma | Hizmet Fiyatlandırılması, Fiyatlama Stratejileri. | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
13 | Kitap Okuma | Hizmetlerin Dağıtımı, Hizmet İşletmelerinde Dağıtım Süreci. | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
14 | Kitap Okuma | Hizmetlerin Tutundurması. | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
15 | Kitap Okuma | Genel Tekrar | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Gülsen Serap Çekerol, (2013), Lojistik Yönetimi, T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO: 2823, Eskişehir |
Kasım Karahan,( 2006) Hizmet Pazarlaması, İstanbul: Beta Basım Yayım, |
Öztürk,S.A. (2013), Hizmet Pazarlaması, Bursa: Ekin Basım Yayın |
Grant B.D., (2012), Logistics Management, Pearson International Content |
Hizmet Pazarlaması ve Yönetimi, Prof. Dr. Erdoğan Koç |
Pazarlama Yönetimi, Kotler, Keller, Çeviri Editörü: İbrahim Kırcova |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Lojistik Yönetimi alanına ilişkin temel kavram ve kuramları açıklar.
|
2 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Lojistik Yönetimi alanındaki kavram ve olguları, Sosyal Bilimlerin diğer alanları ile ilişkilendirir
|
5 | |||||
2 |
Alanındaki olgular hakkında bilimsel ve disiplinler arası araştırma yapabilir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Geçmişten günümüze ticaret ve lojistik – taşımacılık yönetimi arasında kavramsal ve kuramsal bağlantılar kurar ve geleceğe yönelik öngörüler geliştirir
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Lojistik Yönetimi alanına ilişkin olguları incelemek için kaynak taraması yapabilir ve edindiği bilgileri çalışmalarında kullanabilir.
|
3 | |||||
2 |
Güncel teknolojiyi kullanarak alanındaki olgular hakkında betimsel ve keşifsel araştırmalar yapabilir ve edindiği bilgileri çalışmalarında kullanabilir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili bir çalışmayı disiplin ve sorumluluk çerçevesinde kendi başına üstlenir ve sonuçlandırır.
|
4 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili bir ekip çalışmasında lider veya ekip üyesi olarak çeşitli görevler üstlenebilir ve bunları eksiksiz yerine getirir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Lojistik Yönetimi alanına ilişkin bilgi ve bulguları sebep-sonuç ilişkisi ve eleştirel yaklaşım çerçevesinde analiz eder
|
4 | |||||
2 |
Lojistik Yönetimi alanına dair kuramsal veya uygulamadaki boşlukları tanımlar ve çözüm önerileri getirir.
|
4 | |||||
3 |
Lojistik Yönetimi alanına dair bilgileri hedeflediği meslekte nasıl kullanacağı hakkında fikirler üretir
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Lojistik Yönetimi alanına dair bilgileri etkili sunum ve iletişim teknikleri kullanarak aktarır.
|
4 | |||||
2 |
Lojistik Yönetimi alanına ilişkin bilgileri proje, etkinlik ve sosyal sorumluluk faaliyetlerine yöneltebilir.
|
3 | |||||
3 |
Yabancı dilde kaynak taraması yapabilir, gündemi takip edebilir ve yazılı-sözlü çalışmalar üretebilir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kaynaklardan edindiği bilginin işlenmesi ve aktarılmasında toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere saygılı hareket eder.
|
5 | |||||
2 |
Yaşamboyu öğrenme ilkesi çerçevesinde alanla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve çalışmalarını yönlendirir.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 152 |
Genel Toplam | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |