Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
RUS102 |
RUSÇA II |
5 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Rusça |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
RUS101 - RUSÇA I
|
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu derste öğrencilerin Rusça dil becerilerinin geliştirmesi ve dil edinim sürecinin sürdürülmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Bu ders, beğenmek/ hoşlanmak fiili, Sıfatlar, Neden / Çünkü içeren cümleler, Şimdiki zaman fiilleri, Zarflar, Bulunma hali ve bulunma halinde kullanılan edatlar, Milletler ve cinsiyet, Ülke ve şehir adları." Bende var..." kalıbı ve kuralı, İsmin -İ hali, neden / sonuç cümleleri, Geçmiş zaman ve geçmiş zaman fiilleri, Hareket fiilleri ve Ulaşım araçları gibi konuları içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Rusça temel dilbilgisi konularını hatırlar.
Temel dil bilgisi konularını yeni konularla genişletir. |
Rusça bileşik cümleler üretir. |
Rus kültürünü, tarihini ve edebiyatını kendi toplum değerleri ile karşılaştırır. |
Sınıf içi aktiviteleri takip eder.
Sınıf içi tartışmalara katılır. Sunum yapar. |
Ana dili ve Rusça arasındaki ortaklıkları ve farklılıkları karşılaştırır. |
İletişimde ihtiyacı olan bilgiyi tasarlar ve düzenler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Araştırma |
Genel tekrar. Beğenmek/ hoşlanmak fiili. Sıfatlar. Neden / Çünkü içeren cümleler. Para birimi 'rubl' |
Anlatma, uygulama. |
2 |
Araştırma |
Diyaloglar. Okuma parçaları ve tercüme. |
Anlatma, uygulama. |
3 |
Araştırma |
Şimdiki zaman. Fiiller. Alıştırmalar. Zarflar. |
Anlatma, uygulama. |
4 |
Araştırma |
Diyaloglar. |
Anlatma, uygulama. |
5 |
Araştırma |
Bulunma hali. Bulunma halinde kullanılan edatlar. Alıştırmalar. |
Anlatma, uygulama. |
6 |
Araştırma |
Milletler ve cinsiyet. Ülke ve şehir adları. |
Anlatma, uygulama. |
7 |
Araştırma |
Alıştırmalar. " Bende var..." kalıbı ve kuralı. |
Anlatma, uygulama. |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Araştırma |
İsmin -İ hali. Alıştırmalar. |
Anlatma, uygulama. |
10 |
Araştırma |
-İ hali. Metin okumaları. Neden / sonuç cümleleri. |
Anlatma, uygulama. |
11 |
Araştırma |
Geçmiş zaman. Fiiller. Alıştırmalar. |
Anlatma, uygulama. |
12 |
Araştırma |
Geçmiş zaman. Alıştırmalar. |
Anlatma, uygulama. |
13 |
Araştırma |
Hareket fiilleri. Alıştırmalar. |
Anlatma, uygulama. |
14 |
Araştırma |
Ulaşım araçları. |
Anlatma, uygulama. |
15 |
Araştırma |
Genel tekrar. |
Anlatma, uygulama. |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Антонова, В.Е., Нахабина, М.М. (2006). Дорога в Россию 1. Учебник русского языка. М., Златоуст. |
Чернышов, С. (2009). Поехали! 1.1 Русский язык для взрослых. М. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Sınav Yapılma Şekli |
Ara Sınav (Vize) |
1 |
50 |
|
Klasik Sınav |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) |
1 |
50 |
|
Klasik Sınav |
TOPLAM |
2 |
100 |
|
|
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını tanımlar
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
İletişimin temel özelliklerini maddeler halinde listeler
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
İletişimin temel özelliklerini yorumlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir.
|
0 |
|
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Sosyal ve fen bilimleriyle ilişkili bilgileri değerlendirerek meslek hayatında proje üretir.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
Halkla ilişkiler ve reklam alanlarına ilişkin temel kavramları detaylı bir şekilde anlatır.
|
0 |
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları güncel tartışmalar ışığında analiz eder ve değerlendirir.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Birey olarak sahip olduğu liderlik, iletişim becerisi, sunum becerisi vb. güçlü yönlerini meslek hayatındaki etkinliklerinde kullanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İletişim alanındaki yenilikleri ve alanla ilgili önemli yazılı, sözlü iletişim araçlarını izler
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Çalıştığı veya sahibi olduğu kurumu tanıtma amacıyla basın bültenleri yazar
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
Halkla ilişkiler ve reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını makale ve proje gibi kendi çalışmalarında kullanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Geçmiş iletişim programlarının, halkla ilişkiler ve reklam uygulamalarının planlama süreçlerini değerlendirir.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İletişim tekniklerini doğru yer, ortam ve zamanda kullanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleki çalışmalarında etik değerlerin bilincinde olarak iletişim programları planlar.
|
0 |
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
Final Sınavı Hazırlığı |
4 |
10 |
40 |
Ara Sınav |
4 |
10 |
40 |
Ara Sınav Hazırlığı |
2 |
10 |
20 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
25 |
0 |
152 |
|
Genel Toplam |
152 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|