| Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
| RUS102 |
RUSÇA II |
5 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
| Dersin Öğretim Dili : |
Rusça |
| Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü |
Seçmeli |
| Dersin Veriliş Şekli |
- |
| Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
| Ders Ön Koşulu |
RUS101 - RUSÇA I
|
AMAÇ VE İÇERİK |
| Amaç: |
Bu derste öğrencilerin Rusça dil becerilerinin geliştirmesi ve dil edinim sürecinin sürdürülmesi amaçlanmaktadır. |
| İçerik: |
Bu ders, beğenmek/ hoşlanmak fiili, Sıfatlar, Neden / Çünkü içeren cümleler, Şimdiki zaman fiilleri, Zarflar, Bulunma hali ve bulunma halinde kullanılan edatlar, Milletler ve cinsiyet, Ülke ve şehir adları." Bende var..." kalıbı ve kuralı, İsmin -İ hali, neden / sonuç cümleleri, Geçmiş zaman ve geçmiş zaman fiilleri, Hareket fiilleri ve Ulaşım araçları gibi konuları içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
| Rusça temel dilbilgisi konularını hatırlar.
Temel dil bilgisi konularını yeni konularla genişletir. |
| Rusça bileşik cümleler üretir. |
| Rus kültürünü, tarihini ve edebiyatını kendi toplum değerleri ile karşılaştırır. |
| Sınıf içi aktiviteleri takip eder.
Sınıf içi tartışmalara katılır. Sunum yapar. |
| Ana dili ve Rusça arasındaki ortaklıkları ve farklılıkları karşılaştırır. |
| İletişimde ihtiyacı olan bilgiyi tasarlar ve düzenler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
| Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
| 1 |
Araştırma |
Genel tekrar. Beğenmek/ hoşlanmak fiili. Sıfatlar. Neden / Çünkü içeren cümleler. Para birimi 'rubl' |
Anlatma, uygulama. |
| 2 |
Araştırma |
Diyaloglar. Okuma parçaları ve tercüme. |
Anlatma, uygulama. |
| 3 |
Araştırma |
Şimdiki zaman. Fiiller. Alıştırmalar. Zarflar. |
Anlatma, uygulama. |
| 4 |
Araştırma |
Diyaloglar. |
Anlatma, uygulama. |
| 5 |
Araştırma |
Bulunma hali. Bulunma halinde kullanılan edatlar. Alıştırmalar. |
Anlatma, uygulama. |
| 6 |
Araştırma |
Milletler ve cinsiyet. Ülke ve şehir adları. |
Anlatma, uygulama. |
| 7 |
Araştırma |
Alıştırmalar. " Bende var..." kalıbı ve kuralı. |
Anlatma, uygulama. |
| 8 |
Araştırma |
İsmin -İ hali. Alıştırmalar. |
Anlatma, uygulama. |
| 9 |
Araştırma |
-İ hali. Metin okumaları. Neden / sonuç cümleleri. |
Anlatma, uygulama. |
| 10 |
- |
ARA SINAV |
- |
| 11 |
Araştırma |
Geçmiş zaman. Fiiller. Alıştırmalar. |
Anlatma, uygulama. |
| 12 |
Araştırma |
Geçmiş zaman. Alıştırmalar. |
Anlatma, uygulama. |
| 13 |
Araştırma |
Hareket fiilleri. Alıştırmalar. |
Anlatma, uygulama. |
| 14 |
Araştırma |
Ulaşım araçları. |
Anlatma, uygulama. |
| 15 |
Araştırma |
Genel tekrar. |
Anlatma, uygulama. |
| 16 |
- |
FİNAL |
- |
| 17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
| Антонова, В.Е., Нахабина, М.М. (2006). Дорога в Россию 1. Учебник русского языка. М., Златоуст. |
| Чернышов, С. (2009). Поехали! 1.1 Русский язык для взрослых. М. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Sınav Yapılma Şekli |
| Ara Sınav (Vize) |
1 |
50 |
|
Klasik Sınav |
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) |
1 |
50 |
|
Klasik Sınav |
| TOPLAM |
2 |
100 |
|
|
| (0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
| BİLGİ |
| Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını tanımlar
|
0 |
|
|
|
|
|
| 2 |
İletişimin temel özelliklerini maddeler halinde listeler
|
0 |
|
|
|
|
|
| 3 |
İletişimin temel özelliklerini yorumlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir.
|
0 |
|
|
|
|
|
| BİLGİ |
| Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
| 2 |
Sosyal ve fen bilimleriyle ilişkili bilgileri değerlendirerek meslek hayatında proje üretir.
|
0 |
|
|
|
|
|
| 3 |
Halkla ilişkiler ve reklam alanlarına ilişkin temel kavramları detaylı bir şekilde anlatır.
|
0 |
|
|
|
|
|
| BECERİLER |
| Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları güncel tartışmalar ışığında analiz eder ve değerlendirir.
|
0 |
|
|
|
|
|
| 2 |
Birey olarak sahip olduğu liderlik, iletişim becerisi, sunum becerisi vb. güçlü yönlerini meslek hayatındaki etkinliklerinde kullanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
| BECERİLER |
| Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
İletişim alanındaki yenilikleri ve alanla ilgili önemli yazılı, sözlü iletişim araçlarını izler
|
0 |
|
|
|
|
|
| 2 |
Çalıştığı veya sahibi olduğu kurumu tanıtma amacıyla basın bültenleri yazar
|
0 |
|
|
|
|
|
| 3 |
Halkla ilişkiler ve reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır
|
0 |
|
|
|
|
|
| YETKİNLİKLER |
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını makale ve proje gibi kendi çalışmalarında kullanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
| YETKİNLİKLER |
| Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Geçmiş iletişim programlarının, halkla ilişkiler ve reklam uygulamalarının planlama süreçlerini değerlendirir.
|
0 |
|
|
|
|
|
| YETKİNLİKLER |
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
İletişim tekniklerini doğru yer, ortam ve zamanda kullanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
| YETKİNLİKLER |
| Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Mesleki çalışmalarında etik değerlerin bilincinde olarak iletişim programları planlar.
|
0 |
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
| Ders |
14 |
3 |
42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
| Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
| Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
| Okuma |
0 |
0 |
0 |
| Ödev |
0 |
0 |
0 |
| Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
| Seminer |
0 |
0 |
0 |
| Staj |
0 |
0 |
0 |
| Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
| Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
| Uygulama |
0 |
0 |
0 |
| Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
| Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
| Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
| Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
| Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
| Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
| Final Sınavı Hazırlığı |
4 |
10 |
40 |
| Ara Sınav |
4 |
10 |
40 |
| Ara Sınav Hazırlığı |
2 |
10 |
20 |
| Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
| TOPLAM |
25 |
0 |
152 |
|
Genel Toplam |
152 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|