Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SPA102 | İSPANYOLCA II | 5 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İspanyolca |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | SPA101 - İSPANYOLCA I |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı (CEFR) kapsamında, A1 düzeyinde belirlenen konularda anlama (dinleme- okuma), konuşma (karşılıklı konuşma) ve yazılı ve sözlü anlatım becerisi kazandırmak.İspanyolcacanın aktif kullanımına ilişkin bilgi, davranış ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Temel gramer kuralları, kelime bilgisi, okuduğunu anlama, paragraf yazma. Los Adjetivos Los adjetivos demonstrativos Los Pronombres Los pronombres demostrativos Los pronombres posesivos Los verbos Verbos regulares Verbos irregulares Los Verbos Pronominales Los Verbos Reflexivos Los Comparativos |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İspanyolca dili gramerini anlar. ( C2 Anlama / Anlar) Basit İspanyolca ve Türkçe cümleleri karşılaştırır , analiz eder. ( C2 Analiz Etme / Karşılaştırır, Analiz Eder) Sınıf içi aktiviteleri uygular.(C3Uygular) İspanyolca başlangıç seviyesinde iletişim kurar, olayları anlar , sorular sorar ve cevap verir. (A1 Olayları anlama/Sorar, Cevaplar) Anadili ve İspanyolca arasındaki ortaklıkları ilişkilendirir, farklılıkları ayırt eder. (B3 Uygulama / İlişkilendirir; B2 Anlama / Ayırt Eder) Kültürel ortaklıkları ve farklılıkları açıklar.(P1 Algı / İlişkilendirir,farklılaştırır.) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler temel düzeyde kendilerini ifade edip günlük konuşmalara dahil olabilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama Bölümce hazırlanan ek materyaller, Metin okumaları. | Tanışma Ders hakkında genel bilgi Amaç, İçerik, Uygulama, Değerlendirme Haftalık ders programının açıklanması Kaynakça | Anlatım, Alıştırma 1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma |
2 | Literatür Tarama Bölümce hazırlanan ek materyaller, Metin okumaları. | Los adjetivos demostrativos Los pronombres demostrativos Los pronombres posesivos Ejercicios | Anlatım, Alıştırma 1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma |
3 | Literatür Tarama Bölümce hazırlanan ek materyaller, Metin okumaları. | Preposiciones El verbo TENER Ejercicos | Anlatım, Alıştırma 1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma |
4 | Literatür Tarama Bölümce hazırlanan ek materyaller, Metin okumaları. | Presente de indicativo Expresiones Temporales Verbos regulares en presente de Indicativo Conjugación verbo español Ejercicios | Anlatım, Alıştırma 1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma |
5 | Literatür Tarama Bölümce hazırlanan ek materyaller, Metin okumaları. | Presente de indicativo Conjugación verbo español Verbos regulares en presente de Indicativo (continúa) Ejercicios | Anlatım, Alıştırma 1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma |
6 | Literatür Tarama Bölümce hazırlanan ek materyaller, Metin okumaları. | Presente de indicativo Conjugación verbo español Verbos regulares en presente de Indicativo (continúa) Ejercicios | Anlatım, Alıştırma 1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma |
7 | Literatür Tarama Bölümce hazırlanan ek materyaller, Metin okumaları. | El verbo HACER Ejercicios | Anlatım, Alıştırma 1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama Bölümce hazırlanan ek materyaller, Metin okumaları. | Ara sınav sorularının yanıtlanması ve değerlendirilmesi Conjugación verbo español Presente de Indicativo Los Verbos Irregulares del Español Ejercicios | Anlatım, Alıştırma 1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma |
10 | Literatür Tarama Bölümce hazırlanan ek materyaller, Metin okumaları. | Conjugación verbo español Presente de Indicativo Los Verbos Irregulares del Español (continúa) Ejercicios | Anlatım, Alıştırma 1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma |
11 | Literatür Tarama Bölümce hazırlanan ek materyaller, Metin okumaları. | Los Verbos Pronominales Los Verbos Reflexivos Ejercicios | Anlatım, Alıştırma 1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma |
12 | Literatür Tarama Bölümce hazırlanan ek materyaller, Metin okumaları. | Los Verbos Pronominales (continúa) Los Verbos Reflexivos El verbo GUSTAR Ejercicios | Anlatım, Alıştırma 1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma |
13 | Literatür Tarama Bölümce hazırlanan ek materyaller, Metin okumaları. | Los Comparativos Tan ............... Como Más que Menos Ejercicios | Anlatım, Alıştırma 1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma |
14 | Literatür Tarama Bölümce hazırlanan ek materyaller, Metin okumaları. | Los Comparativos(continúa) Tan ............... Como Más que Menos Ejercicios | Anlatım, Alıştırma 1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma |
15 | Literatür Tarama Bölümce hazırlanan ek materyaller, Metin okumaları. | Los Comparativos(continúa) Tan ............... Como Más que Menos Ejercicios | Anlatım, Alıştırma 1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
CORPAS, J., García, E., & Garmendia, A. (2015). Aula Internacional 1 (reimpresión). Difusión. Barcelona. Corpas, J., Garmendia, A., & Soriano, C. (2008). Aula Internacional. Curso de Español. Barcelona: Difusion, SL. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını tanımlar
|
0 | |||||
2 |
İletişimin temel özelliklerini maddeler halinde listeler
|
0 | |||||
3 |
İletişimin temel özelliklerini yorumlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir.
|
0 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
0 | |||||
2 |
Sosyal ve fen bilimleriyle ilişkili bilgileri değerlendirerek meslek hayatında proje üretir.
|
0 | |||||
3 |
Halkla ilişkiler ve reklam alanlarına ilişkin temel kavramları detaylı bir şekilde anlatır.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları güncel tartışmalar ışığında analiz eder ve değerlendirir.
|
0 | |||||
2 |
Birey olarak sahip olduğu liderlik, iletişim becerisi, sunum becerisi vb. güçlü yönlerini meslek hayatındaki etkinliklerinde kullanır.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim alanındaki yenilikleri ve alanla ilgili önemli yazılı, sözlü iletişim araçlarını izler
|
0 | |||||
2 |
Çalıştığı veya sahibi olduğu kurumu tanıtma amacıyla basın bültenleri yazar
|
0 | |||||
3 |
Halkla ilişkiler ve reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını makale ve proje gibi kendi çalışmalarında kullanır.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Geçmiş iletişim programlarının, halkla ilişkiler ve reklam uygulamalarının planlama süreçlerini değerlendirir.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim tekniklerini doğru yer, ortam ve zamanda kullanır.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki çalışmalarında etik değerlerin bilincinde olarak iletişim programları planlar.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 6 | 5 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 155 |
Genel Toplam | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |