Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
RTI410 | REKLAMDA HİKAYE ANLATIMI | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, öğrencilere marka yönetimi ile marka iletişimi konularında klasik ve modern hikaye anlatma tekniklerini öğreterek, yaratıcı çalışmalarında uygulayabilme becerisini kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriğini, geleneksel hikaye anlatıcılığı, anlatı çalışmaları, dijital hikaye anlatıcılığı, transmedya ve çapraz medya hikaye anlatıcılığı, transmedya ile ilgili önemli kavramlar, reklamda ve yeni medyada hikaye anlatıcılığı oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Hikâye anlatıcılığının tarihsel kökenlerini ve anlatının ne olduğunu tanımlar. |
Geleneksel hikâye anlatıcılığı ile dijital anlatım yöntemleri arasındaki farkları bilir. |
Hikaye anlatımının reklamcılıktaki etkisini açıklar. |
Reklamda hikaye anlatımı stratejilerini reklam kampanyalarında uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama | Tanışma, Ders hakkında genel bilgi: Amaç, İçerik, Uygulama, Değerlendirme Haftalık ders programının açıklanması: İzlence Kaynakça | Anlatım |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Hikaye anlatıcılığı nedir? Neden Hikaye Anlatırız? Geleneksel Hikâye Anlatıcılığı | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap yöntemi |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Anlatı nedir? Anlatı Çalışmalarına Giriş | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap yöntemi |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Dijital Hikâye Anlatıcılığı | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap yöntemi |
5 | Konuyla ilgili örnekleri inceleme | Transmedya Hikaye Anlatıcılığı | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap yöntemi |
6 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Çapraz Medya Hikâye Anlatıcılığı | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap yöntemi |
7 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Transmedya Stratejisi ile İlişkili Önemli Kavramlar | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Hikaye ve Pazarlama İletişimindeki Önemi / Marka Hikayeleri | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap yöntemi |
10 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Reklamda Hikâye Anlatıcılığı | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap yöntemi |
11 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Reklamda Hikâye Anlatıcılığı | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap yöntemi |
12 | Konuyla ilgili örnekleri inceleme | Yeni Medyada Hikâye Anlatıcılığı | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap yöntemi |
13 | Konuyla ilgili örnekleri inceleme | Türkiye’den Reklamda Hikâye Anlatıcılığı Örnekleri | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap yöntemi |
14 | Konuyla ilgili örnekleri inceleme | Dönem Sonu Ödev Sunumu | Ödev Sunumu |
15 | Konuyla ilgili örnekleri inceleme | Dönem Sonu Ödev Sunumu | Ödev Sunumu |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Gezgin, İ. (2022). Homo Narrans: İnsan Niçin Anlatır?: Mit, Masal ve Hikayenin Arkeolojisi. İstanbul: Redingot Kitap. |
Ramsden, A., Hollinsworth S. (2017). Hikaye Anlatma Sanatı. Çev. Ali Bucak. İstanbul: İletişim |
Benjamin, W. (2018). “Hikâye Anlatıcısı”. İçinde: Son Bakışta Aşk, yay. haz. Nurdan Gürbilek. 8. Basım. İstanbul: Metis. 77-101 |
Dervişcemaloğlu, B. (2016). Anlatıbilime Giriş. İstanbul: Dergâh Yayınları. |
Barthes, R. (1983). Anlatıların Yapısal Çözümlemesine Giriş. çev. Mehmet Rifat. Yazko Çeviri, 2 (11): 123-127. |
Jenkins, H. (2019). Cesur Yeni Medya: Teknolojiler ve Hayran Kültürü. (N. Yeğengil, Çev.) İstanbul: İletişim Yayınları. |
Aaker, D. (2020). İmza Hikayeler Yaratmak. İstanbul: Maltepe Üniversitesi Kitapları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | ||
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | ||
TOPLAM | 2 | 100 |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını tanımlar
|
||||||
2 |
İletişimin temel özelliklerini maddeler halinde listeler
|
||||||
3 |
İletişimin temel özelliklerini yorumlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
||||||
2 |
Sosyal ve fen bilimleriyle ilişkili bilgileri değerlendirerek meslek hayatında proje üretir.
|
||||||
3 |
Halkla ilişkiler ve reklam alanlarına ilişkin temel kavramları detaylı bir şekilde anlatır.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları güncel tartışmalar ışığında analiz eder ve değerlendirir.
|
||||||
2 |
Birey olarak sahip olduğu liderlik, iletişim becerisi, sunum becerisi vb. güçlü yönlerini meslek hayatındaki etkinliklerinde kullanır.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim alanındaki yenilikleri ve alanla ilgili önemli yazılı, sözlü iletişim araçlarını izler
|
||||||
2 |
Çalıştığı veya sahibi olduğu kurumu tanıtma amacıyla basın bültenleri yazar
|
||||||
3 |
Halkla ilişkiler ve reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını makale ve proje gibi kendi çalışmalarında kullanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Geçmiş iletişim programlarının, halkla ilişkiler ve reklam uygulamalarının planlama süreçlerini değerlendirir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim tekniklerini doğru yer, ortam ve zamanda kullanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki çalışmalarında etik değerlerin bilincinde olarak iletişim programları planlar.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 46 | 0 | 127 |
Genel Toplam | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |