TR EN

REKLAMDA HİKAYE ANLATIMI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTI410 REKLAMDA HİKAYE ANLATIMI 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, öğrencilere marka yönetimi ile marka iletişimi konularında klasik ve modern hikaye anlatma tekniklerini öğreterek, yaratıcı çalışmalarında uygulayabilme becerisini kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriğini, geleneksel hikaye anlatıcılığı, anlatı çalışmaları, dijital hikaye anlatıcılığı, transmedya ve çapraz medya hikaye anlatıcılığı, transmedya ile ilgili önemli kavramlar, reklamda ve yeni medyada hikaye anlatıcılığı oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Hikâye anlatıcılığının tarihsel kökenlerini ve anlatının ne olduğunu tanımlar.
Geleneksel hikâye anlatıcılığı ile dijital anlatım yöntemleri arasındaki farkları bilir.
Hikaye anlatımının reklamcılıktaki etkisini açıklar.
Reklamda hikaye anlatımı stratejilerini reklam kampanyalarında uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama Tanışma, Ders hakkında genel bilgi: Amaç, İçerik, Uygulama, Değerlendirme Haftalık ders programının açıklanması: İzlence Kaynakça Anlatım
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Hikaye anlatıcılığı nedir? Neden Hikaye Anlatırız? Geleneksel Hikâye Anlatıcılığı Anlatım, Tartışma, Soru-cevap yöntemi
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Anlatı nedir? Anlatı Çalışmalarına Giriş Anlatım, Tartışma, Soru-cevap yöntemi
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Dijital Hikâye Anlatıcılığı Anlatım, Tartışma, Soru-cevap yöntemi
5 Konuyla ilgili örnekleri inceleme Transmedya Hikaye Anlatıcılığı Anlatım, Tartışma, Soru-cevap yöntemi
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Çapraz Medya Hikâye Anlatıcılığı Anlatım, Tartışma, Soru-cevap yöntemi
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Transmedya Stratejisi ile İlişkili Önemli Kavramlar Anlatım, Tartışma, Soru-cevap yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Hikaye ve Pazarlama İletişimindeki Önemi / Marka Hikayeleri Anlatım, Tartışma, Soru-cevap yöntemi
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamda Hikâye Anlatıcılığı Anlatım, Tartışma, Soru-cevap yöntemi
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamda Hikâye Anlatıcılığı Anlatım, Tartışma, Soru-cevap yöntemi
12 Konuyla ilgili örnekleri inceleme Yeni Medyada Hikâye Anlatıcılığı Anlatım, Tartışma, Soru-cevap yöntemi
13 Konuyla ilgili örnekleri inceleme Türkiye’den Reklamda Hikâye Anlatıcılığı Örnekleri Anlatım, Tartışma, Soru-cevap yöntemi
14 Konuyla ilgili örnekleri inceleme Dönem Sonu Ödev Sunumu Ödev Sunumu
15 Konuyla ilgili örnekleri inceleme Dönem Sonu Ödev Sunumu Ödev Sunumu
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Gezgin, İ. (2022). Homo Narrans: İnsan Niçin Anlatır?: Mit, Masal ve Hikayenin Arkeolojisi. İstanbul: Redingot Kitap.
Ramsden, A., Hollinsworth S. (2017). Hikaye Anlatma Sanatı. Çev. Ali Bucak. İstanbul: İletişim
Benjamin, W. (2018). “Hikâye Anlatıcısı”. İçinde: Son Bakışta Aşk, yay. haz. Nurdan Gürbilek. 8. Basım. İstanbul: Metis. 77-101
Dervişcemaloğlu, B. (2016). Anlatıbilime Giriş. İstanbul: Dergâh Yayınları.
Barthes, R. (1983). Anlatıların Yapısal Çözümlemesine Giriş. çev. Mehmet Rifat. Yazko Çeviri, 2 (11): 123-127.
Jenkins, H. (2019). Cesur Yeni Medya: Teknolojiler ve Hayran Kültürü. (N. Yeğengil, Çev.) İstanbul: İletişim Yayınları.
Aaker, D. (2020). İmza Hikayeler Yaratmak. İstanbul: Maltepe Üniversitesi Kitapları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
Ara Sınav (Vize) 1 50
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50
TOPLAM 2 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını tanımlar
2
İletişimin temel özelliklerini maddeler halinde listeler
3
İletişimin temel özelliklerini yorumlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
2
Sosyal ve fen bilimleriyle ilişkili bilgileri değerlendirerek meslek hayatında proje üretir.
3
Halkla ilişkiler ve reklam alanlarına ilişkin temel kavramları detaylı bir şekilde anlatır.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları güncel tartışmalar ışığında analiz eder ve değerlendirir.
2
Birey olarak sahip olduğu liderlik, iletişim becerisi, sunum becerisi vb. güçlü yönlerini meslek hayatındaki etkinliklerinde kullanır.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim alanındaki yenilikleri ve alanla ilgili önemli yazılı, sözlü iletişim araçlarını izler
2
Çalıştığı veya sahibi olduğu kurumu tanıtma amacıyla basın bültenleri yazar
3
Halkla ilişkiler ve reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını makale ve proje gibi kendi çalışmalarında kullanır.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Geçmiş iletişim programlarının, halkla ilişkiler ve reklam uygulamalarının planlama süreçlerini değerlendirir.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim tekniklerini doğru yer, ortam ve zamanda kullanır.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki çalışmalarında etik değerlerin bilincinde olarak iletişim programları planlar.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 3 42
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 127
Genel Toplam 127
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0