Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
RTI412 | STRATEJİK REKLAM PLANLAMASI | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders; stratejik reklam planlamasının nasıl gerçekleştirildiğine ilişkin bilgileri öğrencilere aktarmayı ve eleştirel reklam analizinin temel becerileri üzerine pratik edinmenin sağlanmasını amaçlar. |
İçerik: | Reklamcılık kavramı ve özellikleri, reklamın dünyada ve Türkiye’deki gelişim süreci, reklam türleri ve reklam mecraları, reklam analizleri, reklama yönelik araştırma yöntemleri, reklam şirketleri ve organizasyonel yapılanması, reklam kampanyası oluşum süreci, reklam kampanyasında yaratıcı süreç, reklamda görsel tasarım, reklamlar için medya planlaması, reklamların ölçümlenmesi, reklam planlaması örnekleri dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Reklamda yaratıcı stratejinin bileşenlerini anlatır. |
Geçmiş iletişim programlarından referans vererek gelecekte oluşturulacak olan iletişim programlarının sahip olması gereken özellikleri belirler. |
Reklamda medya planlamasının önemini açıklar. |
Yaratıcı konsept, mesaj, hedef kitle kavramları arasındaki ilişkiyi çözümler. |
Reklamda etkili görsel tasarım için önemli olan unsurları listeler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Giriş: Dersin Amacı ve İçeriği Hakkında Genel Bilgi, Haftalık Ders Konuları Hakkında Bilgi Verme | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İnceleme |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Reklamın dünyada ve Türkiye’deki gelişim süreci | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İnceleme |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Reklam türleri ve reklam mecraları | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İnceleme |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Reklam analizleri | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İnceleme |
5 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Reklama yönelik araştırma yöntemleri | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İnceleme |
6 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Reklam şirketleri ve organizasyonel yapılanması | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İnceleme |
7 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Reklam kampanyası oluşum süreci | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İnceleme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Reklam kampanyasında yaratıcı süreç | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İnceleme |
10 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Yaratıcı Reklamda Kullanılan Stratejiler | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İnceleme |
11 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Reklamda görsel tasarım | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İnceleme |
12 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Reklamlar için medya planlaması | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İnceleme |
13 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Reklamların ölçümlenmesi | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İnceleme |
14 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Stratejik reklam planlaması örnekleri | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İnceleme |
15 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Stratejik reklam planlaması örnekleri | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İnceleme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Elden, M., Yeygel, S. Ulukök, Ö. (2008). Şimdi Reklamlar. İletişim Yayınları. |
Kaya, K., (2018) Sıradışı Reklam ve Pazarlama Stratejileri. Devrimekitap. |
Sullivan, L.; Yaman, S.; Canan, G. (2018). Satan Reklam Yaratmak. MediaCat |
Tosun, N. B.; Uraltaş, N. T.; Nas, A.; Özkaya, B.; Güdüm, S.; Ertürk, B.; Dönmez, M.; Çerçi, M.; Ülker, Y.; Cesur, D.; Varol, E.; Kiçir, İ. (2018). Reklam Yönetimi. Beta Yayınevi |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını tanımlar
|
||||||
2 |
İletişimin temel özelliklerini maddeler halinde listeler
|
||||||
3 |
İletişimin temel özelliklerini yorumlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
||||||
2 |
Sosyal ve fen bilimleriyle ilişkili bilgileri değerlendirerek meslek hayatında proje üretir.
|
||||||
3 |
Halkla ilişkiler ve reklam alanlarına ilişkin temel kavramları detaylı bir şekilde anlatır.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları güncel tartışmalar ışığında analiz eder ve değerlendirir.
|
||||||
2 |
Birey olarak sahip olduğu liderlik, iletişim becerisi, sunum becerisi vb. güçlü yönlerini meslek hayatındaki etkinliklerinde kullanır.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim alanındaki yenilikleri ve alanla ilgili önemli yazılı, sözlü iletişim araçlarını izler
|
||||||
2 |
Çalıştığı veya sahibi olduğu kurumu tanıtma amacıyla basın bültenleri yazar
|
||||||
3 |
Halkla ilişkiler ve reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını makale ve proje gibi kendi çalışmalarında kullanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Geçmiş iletişim programlarının, halkla ilişkiler ve reklam uygulamalarının planlama süreçlerini değerlendirir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim tekniklerini doğru yer, ortam ve zamanda kullanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki çalışmalarında etik değerlerin bilincinde olarak iletişim programları planlar.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 46 | 0 | 127 |
Genel Toplam | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |