TR EN

BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
YEM413 BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı; pazarlamanın farklı disiplinlerle birlikte ele alınarak ihtiyaçlara uygun yanıtlar verilmesini sağlamaktır.
İçerik: Dersin içeriği, pazarlamanın iletişim alanında kullanılış biçimleri, pazarlama unsurları, etkili iletişim stratejilerinden oluşmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Tüketicilerin satın alma davranışlarını ve tutumlarını belirleyebilme
E-ticareti tanımlayabilme
Online pazarlama konusundaki ipuçlarını kullanabilme
Firmalar için, müşterilerin satın alma davranışlarını etkileyebilecek etkili stratejiler hazırlayabilme
Yeni medya mecralarında etkili pazarlama programları organize edebilme

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kitap Okuma, Literatür Tarama İletişim kavramı: iletişim süreci ve öğeleri Anlatım, Soru Cevap
2 Kitap Okuma, Literatür Tarama Pazarlama iletişimi kavramı: pazarlama iletişiminin tarihsel gelişim süreci Anlatım, Soru Cevap
3 Kitap Okuma, Literatür Tarama Bütünleşik pazarlama iletişimi kavramı ve özellikleri Anlatım, Soru Cevap
4 Kitap Okuma, Literatür Tarama Bütünleşik pazarlama iletişiminin gelişmesinde etkili olan faaliyetler Anlatım, Soru Cevap
5 Kitap Okuma, Literatür Tarama Bütünleşik pazarlama iletişimi araçları Anlatım, Soru Cevap
6 Kitap Okuma, Literatür Tarama Bütünleşik pazarlama iletişimi sürecinde reklamın rolü ve faydaları Anlatım, Soru Cevap
7 Kitap Okuma, Literatür Tarama Kişisel satış Anlatım, Soru Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Kitap Okuma, Literatür Tarama Satış tutundurma faaliyetleri Anlatım, Soru Cevap
10 Kitap Okuma, Literatür Tarama Pazarlama halkla ilişkileri Anlatım, Soru Cevap
11 Kitap Okuma, Literatür Tarama Sponsorluk Anlatım, Soru Cevap
12 Kitap Okuma, Literatür Tarama Doğrudan pazarlama Anlatım, Soru Cevap
13 Kitap Okuma, Literatür Tarama Bütünleşik pazarlama iletişiminde kriz yönetimi Anlatım, Soru Cevap
14 Kitap Okuma, Literatür Tarama Genel Tekrar Anlatım, Soru Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Aaker, A. D. (2016). Güçlü Markalar Yaratmak. İstanbul: Mediacat Yayınları
Odabaşı Y., Oyman M. (2019). Pazarlama İletişimi Yönetimi. İstanbul: Mediacat Yayınları
Mucuk İ. (2006). Pazarlama İletişimi. Türkmen Kitabevi
Kingsnorth S. (2016). Digital Marketing Strategy: An Integrated Approach to Online Marketing. Kogan Page Publishers

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını tanımlar
2
İletişimin temel özelliklerini maddeler halinde listeler
3
İletişimin temel özelliklerini yorumlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
2
Sosyal ve fen bilimleriyle ilişkili bilgileri değerlendirerek meslek hayatında proje üretir.
3
Halkla ilişkiler ve reklam alanlarına ilişkin temel kavramları detaylı bir şekilde anlatır.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları güncel tartışmalar ışığında analiz eder ve değerlendirir.
2
Birey olarak sahip olduğu liderlik, iletişim becerisi, sunum becerisi vb. güçlü yönlerini meslek hayatındaki etkinliklerinde kullanır.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim alanındaki yenilikleri ve alanla ilgili önemli yazılı, sözlü iletişim araçlarını izler
2
Çalıştığı veya sahibi olduğu kurumu tanıtma amacıyla basın bültenleri yazar
3
Halkla ilişkiler ve reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını makale ve proje gibi kendi çalışmalarında kullanır.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Geçmiş iletişim programlarının, halkla ilişkiler ve reklam uygulamalarının planlama süreçlerini değerlendirir.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim tekniklerini doğru yer, ortam ve zamanda kullanır.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki çalışmalarında etik değerlerin bilincinde olarak iletişim programları planlar.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 30 30
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 133
Genel Toplam 133
Toplam İş Yükü / 25.5 5,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0