TR EN

MEDYA VE SİYASET DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTS367 MEDYA VE SİYASET 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, medya ve siyaset ilişkisine yönelik farklı yaklaşımları ortaya koymak ve medyanın toplum ve siyasal sistemle olan karşılıklı etkileşimini açıklamaktır.
İçerik: Bu dersin içeriğini kamuoyu, kitle kültürü, kitle iletişim araçları, medyanın ekonomi politiği, medyada tekelleşme, dezenformasyon-misenformasyon, siyasal pazarlama ve reklamcılık ile medyanın kamuoyu üzerindeki etkisi kavramları oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Medya ve siyaset ilişkisindeki kavramları ve etmenleri açıklar.
Medyanın ekonomi politik yapısını özetleyebilir.
Medyanın kamuoyu oluşturma gücünü açıklayabilir.
Dünya ve Türkiye üzerinden siyaset kurumunun medya ile olan ilişkisini tartışır.
Kitle kültürü ve kitle iletişim araçları arasındaki ilişkiyi açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders İzlencesinin Tanıtılması ve Giriş Tanışma ve ders hakkında bilgi verme Anlatım, soru-cevap
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kamuoyu Kavramı Anlatım, soru-cevap
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kitle Kültürü ve Kitle İletişim Araçları Anlatım, soru-cevap
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Medya Ekonomi Politiği Anlatım, soru-cevap
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Siyasal İletişim Anlatım, soru-cevap
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Medyada Tekelleşme Anlatım, soru-cevap
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Genel Tekrar Anlatım, soru-cevap
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Seçmen Davranışı Anlatım, soru-cevap
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sivil Toplum ve Medya Anlatım, soru-cevap
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Dezenformasyon-Misenformasyon Anlatım, soru-cevap
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Siyasal Pazarlama Anlatım, soru-cevap
13 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Siyasal Reklamcılık Anlatım, soru-cevap
14 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kamuoyu Diplomasisi Anlatım, soru-cevap
15 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Genel Tekrar Anlatım, soru-cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Özkan, A. (2007) Siyasal İletişim Stratejileri. İstanbul: Tasam Yayınları.
Çankaya, E. (2019) Siyasal İletişim. İstanbul: İmge yayınları.
Yılmaz, S. (2008) Güç ve Politika. İstanbul: Alfa Yayınları.
Doruk, E. K. (t.y.) KİTLE İLETİŞİMİ VE TÜKETİM. İstanbul: İstanbul Ü.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını tanımlar
5
2
İletişimin temel özelliklerini maddeler halinde listeler
5
3
İletişimin temel özelliklerini yorumlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
4
2
Sosyal ve fen bilimleriyle ilişkili bilgileri değerlendirerek meslek hayatında proje üretir.
2
3
Halkla ilişkiler ve reklam alanlarına ilişkin temel kavramları detaylı bir şekilde anlatır.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları güncel tartışmalar ışığında analiz eder ve değerlendirir.
5
2
Birey olarak sahip olduğu liderlik, iletişim becerisi, sunum becerisi vb. güçlü yönlerini meslek hayatındaki etkinliklerinde kullanır.
3
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim alanındaki yenilikleri ve alanla ilgili önemli yazılı, sözlü iletişim araçlarını izler
4
2
Çalıştığı veya sahibi olduğu kurumu tanıtma amacıyla basın bültenleri yazar
3
3
Halkla ilişkiler ve reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır
3
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını makale ve proje gibi kendi çalışmalarında kullanır.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Geçmiş iletişim programlarının, halkla ilişkiler ve reklam uygulamalarının planlama süreçlerini değerlendirir.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim tekniklerini doğru yer, ortam ve zamanda kullanır.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki çalışmalarında etik değerlerin bilincinde olarak iletişim programları planlar.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 13 3 39
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 4 4
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 2 2
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0