| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| EKF356 | ÇEVRE EKONOMİSİ VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Bu dersin amacı, öğrenciye, iktisadi faaliyetler sonucunda gerçekleşen çevre sorunlarını perspektifinde, sürdürülebilir bir çevre ve iktisadi büyüme için geliştirilen politika, araç, mevzuat ve düzenlemeleri değerlendirme yetkinliği kazandırmaktır. |
| İçerik: | Dışsallık, politika araçları, Çevresel Göstergeler, Su ve enerji Yönetimi, sürdürülebilir çevre yönetimi gibi konuları içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Çevre ekonomisinin ilke ve kavramlarını tanımlar.(describe) (2) |
| Çevre politikalarının amaçlarını açıklar.(explain) (2) |
| Çevresel sürdürülebilirliğin temelindeki politika araçlarını tanımlar.(describe) (2) |
| Çevresel sorunların temel nedenlerini karşılaştırır.(compare) (4) |
| Çevre ekonomisinin sosyal ve ekonomik etkilerini analiz eder.(analyze) (4) |
| Ülkeler arasındaki sürdürülebilir Çevre yönetimi farklılıklarını değerlendirir.(evaluate)(5) |
| Çevresel sorunlara çözüm bulur.(solve)(3) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Kitap Okuma | Piyasada Etkinlik ve Doğal Kaynak Ekonomisi | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
| 2 | Kitap Okuma | Üretim ve Tüketimde Dışsallıklar; Piyasa Başarısızlıkları ve Politika Araçları | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
| 3 | Kitap Okuma | Politika Araçları; Vergiler, Teşvikler ve El Değiştirilebilir İzinler | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
| 4 | Kitap Okuma | Mülkiyet Hakları, Pigoucu Vergiler | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
| 5 | Kitap Okuma | Kamu Malları | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
| 6 | Kitap Okuma | Çevre Politikaları | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
| 7 | Kitap Okuma | Tükenebilir ve Yenilenebilir Enerji Kaynakları | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
| 8 | Kitap Okuma | Çevresel Göstergeler, Çevre Kalitesi ve Başlıca Çevresel Sorunları | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
| 9 | Kitap Okuma | Su ve Enerji Yönetimi ve Kalite Politikaları | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Kitap Okuma | Atık Yönetimi: Toplama ve Geri Kazanım Sistemleri | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
| 12 | Kitap Okuma | Çevre ve Kalkınma: Çevresel Kuznets Eğrileri | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
| 13 | Kitap Okuma | Çevre, Kalkınma ve Sürdürebilirlik | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
| 14 | Kitap Okuma | Ulusal ve Uluslararası Çevre Koruma Mevzuatı, Organizasyonu ve Düzenlemeleri | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
| 15 | Kitap Okuma | Genel Tekrar | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| İnançlı, S.(2018). Ulusal ve Uluslararası Boyutta Çevre Ekonomisi: Kavram-Politika-Uygulama. Seçkin Yayıncılık |
| Günsoy, G., Özcan Dağdemir (2007). Doğal Kaynaklar ve Çevre Ekonomisi. Anadolu Üniversitesi Yayınları |
| Durman M., Hüseyin Önder.(2016) Doğal Kaynaklar ve Çevre Ekonomisi. Ekin Yayınları |
| Lewis L. and T. Tietenberg(2013). Environmental Economics and Policy. Pearson Education Limited. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | ||
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | ||
| TOPLAM | 2 | 100 | ||
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını tanımlar
|
||||||
| 2 |
İletişimin temel özelliklerini maddeler halinde listeler
|
||||||
| 3 |
İletişimin temel özelliklerini yorumlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir.
|
||||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
||||||
| 2 |
Sosyal ve fen bilimleriyle ilişkili bilgileri değerlendirerek meslek hayatında proje üretir.
|
||||||
| 3 |
Halkla ilişkiler ve reklam alanlarına ilişkin temel kavramları detaylı bir şekilde anlatır.
|
||||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları güncel tartışmalar ışığında analiz eder ve değerlendirir.
|
||||||
| 2 |
Birey olarak sahip olduğu liderlik, iletişim becerisi, sunum becerisi vb. güçlü yönlerini meslek hayatındaki etkinliklerinde kullanır.
|
||||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İletişim alanındaki yenilikleri ve alanla ilgili önemli yazılı, sözlü iletişim araçlarını izler
|
||||||
| 2 |
Çalıştığı veya sahibi olduğu kurumu tanıtma amacıyla basın bültenleri yazar
|
||||||
| 3 |
Halkla ilişkiler ve reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır
|
||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını makale ve proje gibi kendi çalışmalarında kullanır.
|
||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Geçmiş iletişim programlarının, halkla ilişkiler ve reklam uygulamalarının planlama süreçlerini değerlendirir.
|
||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İletişim tekniklerini doğru yer, ortam ve zamanda kullanır.
|
||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Mesleki çalışmalarında etik değerlerin bilincinde olarak iletişim programları planlar.
|
||||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 3 | 42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 4 | 10 | 40 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 9 | 18 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 35 | 0 | 128 |
| Genel Toplam | 128 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |