| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| HIT436 | HALKLA İLİŞKİLERDE LOBİCİLİK | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi İLKNUR GÜMÜŞ |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Dersin amacı; lobiciliğin tarihsel gelişimi, lobicilik kavramları, lobicilik faaliyetleri, lobicilik faaliyetlerinde halkla ilişkiler uygulamalarının resmedilmesi ve değerlendirilmesidir. |
| İçerik: | Ders; lobiciliğin tanımı, lobicilik faaliyetlerinin açıklanması, siyasal iletişim biçimi olarak lobiciliğin tartışılması, lobicilikte halkla ilişkilerin uygulamalarının örneklenmesi gibi konuları içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Lobiciliğin özelliklerinden en az 3 tanesini listeleme |
| Lobicilik faaliyetinde kullanılan araçlardan en az 4 tanesini açıklama |
| Halkla ilişkiler uygulaması olarak lobicilik uygulama yöntem ve şekillerini eksisiz bir biçimde sınıflandırma |
| Bir lobicilik aracı olarak halkla ilişkiler uygulamalarını örnekler üzerinde değerlendirme |
| Halkla ilişkiler ve siyaset arasındaki ilişkileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Siyasal İletişime İlişkin Temel Kavramlar | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
| 2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Siyasal iletişimde halkla ilişkilerin yeri | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
| 3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Lobiciliğin tanımı | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
| 4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Siyasal karar alma ve lobicilik | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
| 5 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Lobiciliğin işleyiş sistemi ve kullanılan yöntemler | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
| 6 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Halkla ilişkilerin lobicilikteki yeri | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
| 7 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | ABD'de Lobicilik | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
| 8 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Türkiye'de Lobicilik | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
| 9 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Siyasal Reklamlar | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Uluslararası örgütlerde lobicilik | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
| 12 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, örnek inceleme | Örnek olaylar | Anlatım Soru-cevap yöntemi Örnek olay analizi |
| 13 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, örnek inceleme | Örnek olaylar | Anlatım Soru-cevap yöntemi Örnek olay analizi |
| 14 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, örnek inceleme | Örnek olaylar | Anlatım Soru-cevap yöntemi Örnek olay analizi |
| 15 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, örnek inceleme | Örnek olaylar | Anlatım Soru-cevap yöntemi Örnek olay analizi |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Gültekin, B. ve Budak, L. (2007). Lobicilik Kavramlarına Giriş. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık |
| Canöz, K. (2007). Lobicilik. Nüve Kültür Merkezi |
| Berry, J. M. (2015). Lobbying for the people: The political behavior of public interest groups. Princeton University Press. |
| Baumgartner, F. R., Berry, J. M., Hojnacki, M., Leech, B. L., Kimball, D. C. (2009). Lobbying and policy change: Who wins, who loses, and why. University of Chicago Press. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
| TOPLAM | 2 | 100 | ||
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını tanımlar
|
4 | |||||
| 2 |
İletişimin temel özelliklerini maddeler halinde listeler
|
4 | |||||
| 3 |
İletişimin temel özelliklerini yorumlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir.
|
4 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
4 | |||||
| 2 |
Sosyal ve fen bilimleriyle ilişkili bilgileri değerlendirerek meslek hayatında proje üretir.
|
3 | |||||
| 3 |
Halkla ilişkiler ve reklam alanlarına ilişkin temel kavramları detaylı bir şekilde anlatır.
|
4 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları güncel tartışmalar ışığında analiz eder ve değerlendirir.
|
5 | |||||
| 2 |
Birey olarak sahip olduğu liderlik, iletişim becerisi, sunum becerisi vb. güçlü yönlerini meslek hayatındaki etkinliklerinde kullanır.
|
4 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İletişim alanındaki yenilikleri ve alanla ilgili önemli yazılı, sözlü iletişim araçlarını izler
|
4 | |||||
| 2 |
Çalıştığı veya sahibi olduğu kurumu tanıtma amacıyla basın bültenleri yazar
|
3 | |||||
| 3 |
Halkla ilişkiler ve reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını makale ve proje gibi kendi çalışmalarında kullanır.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Geçmiş iletişim programlarının, halkla ilişkiler ve reklam uygulamalarının planlama süreçlerini değerlendirir.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İletişim tekniklerini doğru yer, ortam ve zamanda kullanır.
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Mesleki çalışmalarında etik değerlerin bilincinde olarak iletişim programları planlar.
|
3 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 3 | 42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 14 | 2 | 28 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 46 | 0 | 127 |
| Genel Toplam | 127 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |