Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HYM415 | HAVA LOJİSTİĞİ VE TEHLİKELİ MADDE TAŞIMACILIĞI | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Hava lojistiği ve tehlikeli madde taşımacılığının önemi ve özellikleri hakkında genel bilgi sahibi olunması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Hava taşımacılığı ve temel kavramlar, havayolu işletmelerinde faaliyet süreci, havayolu taşımacılığında kullanılan belgeler, hava yollarında lojistik yönetimi uygulamaları, havayolu taşımacılığında tedarik zinciri faaliyetlerinin entegrasyonu, havayolu taşımacılığında dikkat edilmesi gereken hususlar, kargo türleri ve özellikli kargolar, tehlikeli madde taşımacılığında tanımlar ve temel kavramlar, tarafların emniyet yükümlülükleri, tehlikeli maddelerin sınıflandırılması, taşıma, yükleme, boşaltma ve elleçleme koşulları ve uyulması zorunlu kurallar, sevkiyat prosedürleri ve işaretleme kuralları, taşıma ekipmanları ve personele ilişkin operasyonel kurallar dersinin kapsamını oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Hava lojistiği ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
Hava lojistiği ile ilgili temel dökümanları özetler. |
Tehlikeli madde taşımacılığına ilişkin temel kavramları açıklar. |
Tehlikeli maddeleri sınıflandırır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kaynakların ilgili bölümleri | Giriş, tanımlar, Kısa Tarihçe, Hava Kargo Taşımacılığının Alt Pazarları | Konu anlatımı |
2 | Kaynakların ilgili bölümleri | Hava Kargo İle Taşınan Ürünlerin Temel Özellikleri, Hava Kargo Pazarında Taşınan Ürünlerin Sınıflandırılması | Konu anlatımı |
3 | Kaynakların ilgili bölümleri | Hava Kargo Taşıyıcılarının Sınıflandırılması | Konu anlatımı |
4 | Kaynakların ilgili bölümleri | Hava Kargo Taşımacılığında Kullanılan Uçak Tipleri ve Taşıma Üniteleri | Konu anlatımı |
5 | Kaynakların ilgili bölümleri | Havacılık Ekonomisi, Hava Kargo Taşımacılığının Dünya Ticareti İçin Önemi | Konu anlatımı |
6 | Kaynakların ilgili bölümleri | Hava Kargo Pazarının Gelişimini Etkileyen Faktörler | Konu anlatımı |
7 | Kaynakların ilgili bölümleri | Havayolu Lojistiği 1 | Konu anlatımı |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynakların ilgili bölümleri | Havayolu Lojistiği 2 | Konu anlatımı |
10 | Kaynakların ilgili bölümleri | Tehlikeli Madde Kavramı ve Düzenlemeler, Tehlikeli Madde Limitleri | Konu anlatımı |
11 | Kaynakların ilgili bölümleri | Tehlikeli Maddelerin Sınıflandırılması, Tehlikeli Maddelerin Paketlenmesi | Konu anlatımı |
12 | Kaynakların ilgili bölümleri | Tehlikeli Maddelerin İşaretlenmesi ve Etiketlenmesi, Dokümantasyon | Konu anlatımı |
13 | Kaynakların ilgili bölümleri | Radyoaktif Maddeler | Konu anlatımı |
14 | Kaynakların ilgili bölümleri | Tehlikeli Maddelerin Handling Süreci | Konu anlatımı |
15 | Kaynakların ilgili bölümleri | Tehlikeli Madde Uygulamaları | Konu anlatımı |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Sales, Michael; Aviation Logistics-The Dynamic Partnership of Air Freight and Supply Chain, Kogan Page, London, 2016. |
Long, Douglas; Uluslararası Lojistik-Küresel Tedarik Zinciri Yönetimi, (Çev. Mehmet Tanyaş, Murat Düzgün), Nobel Akademik Yayıncılık, 3. Basım, Ankara, 2019. |
Yalçınkaya, Akansel vd.; Hava Kargo ve Tehlikeli Maddeler, (ed. Ali Emre Sarılgan), AÖF Yayını, Yayın No: 2215, Eskişehir, 2019. |
Introduction to Air Transport Economics - From Theory to Applications (Vasigh, Fleming, Tacker) |
Recommendations on the Transport of Dangerous Goods - Model Regulations Volume 1 (United Nations) |
Technical Instructions for the Safe Transport of Dangerous Goods by Air (International Civil Aviation Organization) |
Servet Basol, 2000, Havayolu Lojistik yonetimi, Ekin Publications, Istanbul |
Omer Faruk Gorcun, Murat Erdal, 2010, Tehlikeli Madde Tasimaciligi, Beta Publications, Istanbul |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını tanımlar
|
||||||
2 |
İletişimin temel özelliklerini maddeler halinde listeler
|
||||||
3 |
İletişimin temel özelliklerini yorumlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
||||||
2 |
Sosyal ve fen bilimleriyle ilişkili bilgileri değerlendirerek meslek hayatında proje üretir.
|
||||||
3 |
Halkla ilişkiler ve reklam alanlarına ilişkin temel kavramları detaylı bir şekilde anlatır.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları güncel tartışmalar ışığında analiz eder ve değerlendirir.
|
||||||
2 |
Birey olarak sahip olduğu liderlik, iletişim becerisi, sunum becerisi vb. güçlü yönlerini meslek hayatındaki etkinliklerinde kullanır.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim alanındaki yenilikleri ve alanla ilgili önemli yazılı, sözlü iletişim araçlarını izler
|
||||||
2 |
Çalıştığı veya sahibi olduğu kurumu tanıtma amacıyla basın bültenleri yazar
|
||||||
3 |
Halkla ilişkiler ve reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını makale ve proje gibi kendi çalışmalarında kullanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Geçmiş iletişim programlarının, halkla ilişkiler ve reklam uygulamalarının planlama süreçlerini değerlendirir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim tekniklerini doğru yer, ortam ve zamanda kullanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki çalışmalarında etik değerlerin bilincinde olarak iletişim programları planlar.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 13 | 1 | 13 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 13 | 1 | 13 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 3 | 5 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 62 | 0 | 131 |
Genel Toplam | 131 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |