Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HYM416 | UÇAK KAZALARI VE VAKA İNCELEMELERİ | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders kapsamında uçak kazaları ve geçmişte gerçekleşmiş olayların çözüm teknikleri hakkında teorik ve pratiğe dayalı çözümler geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Havacılık sektöründe ulusal ve uluslararası gerçekleşmiş olan uçak kazaları vaka incelemeleri, çözüm teknikleri, uçak kazalarına sebep olan teorik hususlar, uçak kazalarının önlenmesi için uygulanması gereken profesyonel kriz yönetim ve uygulama teknikleri gibi konular dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Havacılık sektöründeki uçak tiplerini listeler. |
Geçmişte gerçekleşen ulusal ve uluslararası uçak kazaları vakalarını sebeplerine göre sınıflandırır. |
Havacılık mevzuatında uçak kazalarının ilgili maddeleri listeler. |
Başlıca uçak kazalarına ait kriz faktörlerini analiz eder. |
Uçak kazaları hakkında bilinç kazandırılması için gerekli etkinlikleri düzenler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Tez inceleme, kitap okuma, sunum hazırlama | Havacılık sektöründeki uçak tiplerinin tanıtımı | Sunum ve uygulamalı takım çalışması |
2 | Tez inceleme, kitap okuma, sunum hazırlama | Başlıca hava limanları tanıtımı | Sunum ve uygulamalı takım çalışması |
3 | Tez inceleme, kitap okuma, sunum hazırlama | Kaptan pilotların ve teknik bakım yetkililerinin sorumlulukları | Sunum ve uygulamalı takım çalışması |
4 | Tez inceleme, kitap okuma, sunum hazırlama | Geçmişte gerçekleşen ulusal uçak kazaları vakalarının incelenmesi | Sunum ve uygulamalı takım çalışması |
5 | Tez inceleme, kitap okuma, sunum hazırlama | Geçmişte gerçekleşen ulusal uçak kazaları vakalarının incelenmesi | Sunum ve uygulamalı takım çalışması |
6 | Tez inceleme, kitap okuma, sunum hazırlama | Havacılık mevzuatında uçak kazalarının ilgili maddeleri | Sunum ve uygulamalı takım çalışması |
7 | Tez inceleme, kitap okuma, sunum hazırlama | Uçak kazalarını önleyici faaliyetler | Sunum ve uygulamalı takım çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Tez inceleme, kitap okuma, sunum hazırlama | Uçak kazalarını önleyici faaliyetler | Sunum ve uygulamalı takım çalışması |
10 | Tez inceleme, kitap okuma, sunum hazırlama | Uçak kazaları önlenmesinde risk ve kriz yönetim faaliyetleri | Sunum ve uygulamalı takım çalışması |
11 | Tez inceleme, kitap okuma, sunum hazırlama | Başlıca uçak kazalarına ait kriz faktörlerinin incelenmesi | Sunum ve uygulamalı takım çalışması |
12 | Tez inceleme, kitap okuma, sunum hazırlama | Uçak kazalarını önleyici risk analiz yöntemlerinin incelenmesi | Sunum ve uygulamalı takım çalışması |
13 | Tez inceleme, kitap okuma, sunum hazırlama | Uçak kazalarının önlenmesinde alınması gereken emniyet yönetim kararları | Sunum ve uygulamalı takım çalışması |
14 | Tez inceleme, kitap okuma, sunum hazırlama | Uçak kazalarının önlenmesinde entegre operasyon yönetiminin önemi | Sunum ve uygulamalı takım çalışması |
15 | Tez inceleme, kitap okuma, sunum hazırlama | Uçak kazalarının önlenmesinde uçuş yer ve emniyet eğitimleri | Sunum ve uygulamalı takım çalışması, film gösterimi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
DHMİ : ‘Yönetim Sistemleri Eğitim Kitabı’ (2018) : Havacılık Eğitim Dairesi Başkanlığı İşletme Eğitim Planlama ve Uygulama Müdürlüğü |
https://flightsafety.org/, Eylül 2018 |
https://www.sgs.com/en/transportation/aerospace-and-aviation/aviation-management-and-flight-operations-services, Eylül 2018 |
Aircraft Safety: Accident Investigations, Analyses, & Applications, Second Edition 2nd Edition, Kindle Edition by Shari Stanford Krause |
Owen, D. (2006). Air accident investigation. Patrick Stephens Limited. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını tanımlar
|
||||||
2 |
İletişimin temel özelliklerini maddeler halinde listeler
|
||||||
3 |
İletişimin temel özelliklerini yorumlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
||||||
2 |
Sosyal ve fen bilimleriyle ilişkili bilgileri değerlendirerek meslek hayatında proje üretir.
|
||||||
3 |
Halkla ilişkiler ve reklam alanlarına ilişkin temel kavramları detaylı bir şekilde anlatır.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları güncel tartışmalar ışığında analiz eder ve değerlendirir.
|
||||||
2 |
Birey olarak sahip olduğu liderlik, iletişim becerisi, sunum becerisi vb. güçlü yönlerini meslek hayatındaki etkinliklerinde kullanır.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim alanındaki yenilikleri ve alanla ilgili önemli yazılı, sözlü iletişim araçlarını izler
|
||||||
2 |
Çalıştığı veya sahibi olduğu kurumu tanıtma amacıyla basın bültenleri yazar
|
||||||
3 |
Halkla ilişkiler ve reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını makale ve proje gibi kendi çalışmalarında kullanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Geçmiş iletişim programlarının, halkla ilişkiler ve reklam uygulamalarının planlama süreçlerini değerlendirir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim tekniklerini doğru yer, ortam ve zamanda kullanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki çalışmalarında etik değerlerin bilincinde olarak iletişim programları planlar.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 13 | 26 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 33 | 0 | 126 |
Genel Toplam | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |