Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
PSI445 | NÖROPSİKOLOJİ | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı psikoloji bölümü öğrencilerine 1 dönem boyunca; beynin yapısı, işleyişi ve davranışa etkisi, psikopatoloji ve beyin işlevleri hakkında temel niteliğindeki bilgilerin öğretilmesidir. |
İçerik: | Bu dersin içeriği psikoloji öğrencilerine bir dönem boyunca anlatılacak olan; Davranışın Nöropsikolojik Kökenleri, Sinir Sistemi, Merkezi Sinir Sistemi, Periferik ve Otonom Sinir Sistemi, Beyin ve Beyindeki Temel Yapılar, Beyincik ve Omurilik Fonksiyonları ve Bozuklukları, Sempatik ve Parasempatik Sinir Sistemi, Antikolinerjik ve Kolinerjik Sistem, Davranışın Nöropsikolojik Temelleri, Nöron, Nöron Bölgeleri, Nöronal İletişim, Nöromediatörler, Serotonin, Noradrenalin, Dopamin, Asetilkolin, Gaba, Glisin, Nitrikoksit, Nöropeptidler, Endokrin Sistem- Nöropsikoloji İlişkisi konularından oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Nöropsikolojinin temel kavramlarını açıklar. |
Beynin gelişimi, yapısı ve işlevlerini açıklar. |
Nöromediatörlerin aracı işlevlerini analiz eder. |
Endokrin sistem ve nöropsikoloji ilişkisini kurar. |
Davranışın nöropsikolojik kökenlerini özetler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Okuma | Davranışın Nöropsikolojik Kökenleri | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
2 | Literatür Okuma | Sinir Sistemi, Merkezi Sinir Sistemi, Periferik ve Otonom Sinir Sistemi | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
3 | Literatür Okuma | Beyin ve Beyindeki Temel Yapılar | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
4 | Literatür Okuma | Beyincik ve Omurilik Fonksiyonları ve Bozuklukları | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
5 | Literatür Okuma | Sempatik ve Parasempatik Sinir Sistemi | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
6 | Literatür Okuma | Antikolinerjik ve Kolinerjik Sistem | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
7 | Literatür Okuma | Davranışın Nöropsikolojik Temelleri | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Okuma | Nöron, Nöron Bölgeleri | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
10 | Literatür Okuma | Nöronal İletişim | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
11 | Literatür Okuma | Nöromediatörler | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
12 | Literatür Okuma | Serotonin, Noradrenalin, Dopamin | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
13 | Literatür Okuma | Asetilkolin, Gaba, Glisin, Nitrikoksit | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
14 | Literatür Okuma | Nöropeptidler | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
15 | Literatür Okuma | Endokrin Sistem- Nöropsikoloji İlişkisi | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Kumral, E. (2014). Klinik nöropsikoloji ve nöropsikiyatrik hastalıklar. |
Carlson, N. R. (2011). Fizyolojik psikoloji davranışın nörolojik temelleri. Nobel Akademik Yayıncılık. |
Goetz, C. G. (Ed.). (2007). Textbook of clinical neurology (Vol. 355). Elsevier Health Sciences. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını tanımlar
|
||||||
2 |
İletişimin temel özelliklerini maddeler halinde listeler
|
||||||
3 |
İletişimin temel özelliklerini yorumlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
||||||
2 |
Sosyal ve fen bilimleriyle ilişkili bilgileri değerlendirerek meslek hayatında proje üretir.
|
||||||
3 |
Halkla ilişkiler ve reklam alanlarına ilişkin temel kavramları detaylı bir şekilde anlatır.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları güncel tartışmalar ışığında analiz eder ve değerlendirir.
|
||||||
2 |
Birey olarak sahip olduğu liderlik, iletişim becerisi, sunum becerisi vb. güçlü yönlerini meslek hayatındaki etkinliklerinde kullanır.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim alanındaki yenilikleri ve alanla ilgili önemli yazılı, sözlü iletişim araçlarını izler
|
||||||
2 |
Çalıştığı veya sahibi olduğu kurumu tanıtma amacıyla basın bültenleri yazar
|
||||||
3 |
Halkla ilişkiler ve reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını makale ve proje gibi kendi çalışmalarında kullanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Geçmiş iletişim programlarının, halkla ilişkiler ve reklam uygulamalarının planlama süreçlerini değerlendirir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim tekniklerini doğru yer, ortam ve zamanda kullanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki çalışmalarında etik değerlerin bilincinde olarak iletişim programları planlar.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |