Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
RTS332 | BELGESEL FİLM YAPIM VE YÖNETİMİ | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Geçmişten günümüze belgesel film biçiminin gelişim ve üretim aşamalarını inceleyerek, öğrencinin belgesel film üretimini uygulamada gerçekleştirebilmesini amaçlamaktadır. |
İçerik: | Dersin içeriğini belgesel filmin yapısı, belgesel film yapım süreci, üretim ve çekim teknikleri oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Belgesel filmin özelliklerini ve yapısını tanır. |
Kurmaca film ile belgesel film arasındaki farkları ayırt eder. |
Belgesel üretimine dair edindiği bilgiler vasıtasıyla temel düzeyde kısa metraj belgesel film çeker. |
Belgesel filmin yapım aşamalarını tanımlar. |
İzlediği bir belgeseli öğrendiği aşamalar çerçevesinde değerlendirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders İzlencesinin Tanıtılması ve Giriş | Gerçeklik, Belge ve Belgesel Tartışmaları | Anlatım, Soru-Cevap |
2 | İnternet ve Literatür Tarama | Kurmaca Olmayan Filme Giriş ve Belgesel Türleri | Anlatım, Soru-Cevap |
3 | İnternet ve Literatür Tarama | Belgesel Filmin Doğuşu, Robert Flaherty ve Romantik Primitivizm | Anlatım, Film İnceleme, Soru-Cevap |
4 | İnternet ve Literatür Tarama | Dziga Vertov ve Belgeselde Toplumsal Gerçeklik | Anlatım, Film İnceleme, Soru-Cevap |
5 | İnternet ve Literatür Tarama | Propaganda olarak Belgesel Sinema | Anlatım, Film İnceleme, Soru-Cevap |
6 | İnternet ve Literatür Tarama | Gözlemleyici Belgesel ve Cinéma Vérité | Anlatım, Film İnceleme, Soru-Cevap |
7 | İnternet ve Literatür Tarama | Şiirsel Belgesel | Anlatım, Film İnceleme, Soru-Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | İnternet ve Literatür Tarama | Belgesel Film Proje Dosyası Nasıl Hazırlanır? | Anlatım, Uygulama çalışmaları |
10 | İnternet ve Literatür Tarama | Belgesel Filmde Yapım ve Kitlesel Fonlama İmkânları | Anlatım, Uygulama çalışmaları |
11 | İnternet ve Literatür Tarama | “Sahte” Belgeseller | Anlatım, Film İnceleme, Soru-Cevap |
12 | İnternet ve Literatür Tarama | Katılımcı Belgesel ve Michael Moore Belgeselleri | Anlatım, Film İnceleme, Soru-Cevap |
13 | İnternet ve Literatür Tarama | Türkiye’de Belgesel Temaları: Kente Bakmak | Anlatım, Film İnceleme, Soru-Cevap |
14 | İnternet ve Literatür Tarama | Türkiye’de Belgesel Temaları: Ötekine Bakmak | Anlatım, Film İnceleme, Soru-Cevap |
15 | İnternet ve Literatür Tarama | Uygulama çalışmalarının değerlendirilmesi | Sunum ve Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Saunders, D. (2014) Belgesel. İstanbul: Kolektif. |
Nicholas, B. (2017). Belgesel Sinemaya Giriş. İstanbul: Boğaziçi Üni. Yay. |
Cereci, S. (1997). Belgesel Film. İstanbul: Şule Yay. |
Pembecioğlu, N. (2018) Belgesel Film Üzerine Yazılar, İst., Nobel Akademik Yay |
Susam, A. (2015) Toplumsal Bellek ve Belgesel Sinema, İst., Ayrıntı Yay. |
Tobias, M. (2007). Belgesel Film Yapım Sanatı: Gerçeği Arayış. İstanbul: Kolaj Kitaplığı |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını tanımlar
|
2 | |||||
2 |
İletişimin temel özelliklerini maddeler halinde listeler
|
2 | |||||
3 |
İletişimin temel özelliklerini yorumlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir.
|
2 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
3 | |||||
2 |
Sosyal ve fen bilimleriyle ilişkili bilgileri değerlendirerek meslek hayatında proje üretir.
|
4 | |||||
3 |
Halkla ilişkiler ve reklam alanlarına ilişkin temel kavramları detaylı bir şekilde anlatır.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları güncel tartışmalar ışığında analiz eder ve değerlendirir.
|
0 | |||||
2 |
Birey olarak sahip olduğu liderlik, iletişim becerisi, sunum becerisi vb. güçlü yönlerini meslek hayatındaki etkinliklerinde kullanır.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim alanındaki yenilikleri ve alanla ilgili önemli yazılı, sözlü iletişim araçlarını izler
|
5 | |||||
2 |
Çalıştığı veya sahibi olduğu kurumu tanıtma amacıyla basın bültenleri yazar
|
5 | |||||
3 |
Halkla ilişkiler ve reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını makale ve proje gibi kendi çalışmalarında kullanır.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Geçmiş iletişim programlarının, halkla ilişkiler ve reklam uygulamalarının planlama süreçlerini değerlendirir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim tekniklerini doğru yer, ortam ve zamanda kullanır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki çalışmalarında etik değerlerin bilincinde olarak iletişim programları planlar.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 6 | 5 | 30 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 37 | 0 | 129 |
Genel Toplam | 129 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |