TR EN

ŞEHİR VE MEDENİYET DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TUR321 ŞEHİR VE MEDENİYET 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, ilk şehirleşme sürecinden başlayarak, geçmişten bugüne bilimsel veriler bağlamında kent, kültür ve medeniyet arasındaki ilişkiyi öğretmek ve dünya şehirlerini tanıtmaktır.
İçerik: Neolitik Dönemden başlayarak ilk şehirleşme hareketleri, şehir, kültür, medeniyet kavramlarının oluşumu ve gelişimi, Batı ve Doğu Medeniyetleri, İslam ve Hristiyan Medeniyetleri, Anadolu’daki şehirler konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Medeniyet, şehir, şehir mimarisi tarihsel kavram ve tanımları açıklar.
İlk şehirleşme oluşumundan başlayarak, farklı medeniyet ve kültürlerin şehrin biçimine yansımasını açıklar.
Şehirleşme hareketinin geçmişten günümüze olan gelişimini, şehirleşmeye olan modern yansımasını artı ve eksileriyle birlikte yorumlar

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür taraması, sunum Şehir kelimesinin tanımı, Şehir, Kent, Medine kelimeleri bağlamında şehri değerlendirmek, Tarihte ilk ortaya çıkan şehirler, Çatalhöyük Örneği Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
2 Literatür taraması, sunum Kültür ve Medeniyet tanımları, Medeniyetin Doğuşunda etkin olan faktörler (Coğrafya, İnsan, Toplum,Ekonomi vb), Doğu ve Batı Medeniyetleri, Medeniyetler İttifakı, Medeniyetler Çatışması ve S.P. Huntington Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
3 Literatür taraması, sunum Osmanlı ve İslam Şehri Kimliği, Mimarinin Felsefesi Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
4 Literatür taraması, sunum Batı ve Doğu’da Şehir, Medeniyetlerin Biçime Yansıması; Camii, Kilise Mimarisi Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
5 Literatür taraması, sunum Selçuklu Medeniyeti ve Konya Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
6 Literatür taraması, sunum Hıristiyanlık Tarihi Açısından Konya (Iconium),Konyalı Hıristiyan Azizler: Aziz Paul, Aziz Timothy, Azize Thekla, Sille ve Aya Elena Kilisesi Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
7 Literatür taraması, sunum İlk yerleşim yerlerinden Çatalhöyük, Kilistra, Lystra, Beyşehir Eşrefoğlu Camii Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması, sunum Osmanlı’nın Dibace Kenti: Bursa, Evliya Çelebi Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
10 Literatür taraması, sunum Çevre, Tabiat, Ekoloji ve Şehirleşme Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
11 Literatür taraması, sunum İstanbul’un Tarihi, Bizans, Osmanlı eserleri, Aya Sofya, Sultan Ahmet Camii, At Meydanı, Kariye Müzesi Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
12 Literatür taraması, sunum İstanbul’un Tarihi, Bizans, Osmanlı eserleri, Aya Sofya, Sultan Ahmet Camii, At Meydanı, Kariye Müzesi Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
13 Literatür taraması, sunum Şehir Sosyolojisi Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
14 Literatür taraması, sunum Avrupa Şehirleri Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
15 Literatür taraması, sunum Avrupa Şehirleri Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Mumford L. (1938). The Culture of Cities, Harcourt, Brace and company.
Mumford L. (2013). The City In History, Ayrinti Publications.
Konu ile ilgili makaleler

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını tanımlar
2
İletişimin temel özelliklerini maddeler halinde listeler
3
İletişimin temel özelliklerini yorumlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
2
Sosyal ve fen bilimleriyle ilişkili bilgileri değerlendirerek meslek hayatında proje üretir.
3
Halkla ilişkiler ve reklam alanlarına ilişkin temel kavramları detaylı bir şekilde anlatır.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları güncel tartışmalar ışığında analiz eder ve değerlendirir.
2
Birey olarak sahip olduğu liderlik, iletişim becerisi, sunum becerisi vb. güçlü yönlerini meslek hayatındaki etkinliklerinde kullanır.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim alanındaki yenilikleri ve alanla ilgili önemli yazılı, sözlü iletişim araçlarını izler
2
Çalıştığı veya sahibi olduğu kurumu tanıtma amacıyla basın bültenleri yazar
3
Halkla ilişkiler ve reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını makale ve proje gibi kendi çalışmalarında kullanır.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Geçmiş iletişim programlarının, halkla ilişkiler ve reklam uygulamalarının planlama süreçlerini değerlendirir.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim tekniklerini doğru yer, ortam ve zamanda kullanır.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki çalışmalarında etik değerlerin bilincinde olarak iletişim programları planlar.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 10 4 40
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 3 3
Final Sınavı Hazırlığı 5 3 15
Ara Sınav 1 3 3
Ara Sınav Hazırlığı 5 5 25
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 36 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0