Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SBU337 | AMERİKAN SİYASETİ VE DIŞ POLİTİKASI | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, ABD’nin iç siyasetine yön veren unsurları irdelemek, ABD dış politikasının bölgesel ve global düzeydeki etkilerini incelemek ve ABD'nin tarihsel süreçte uluslararası sistemi yeniden oluşturma çabalarını lisans düzeyinde tartışmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği, ABD dış politikasının diğer devletlerin dış politikasından ayrılan özellikleri ve kaynakları; 20.yy'ın ilk çeyreğinden itibaren dünya siyasetinde etkili olmaya başlayan ABD dış politikasının sonraki tarihsel süreçte(I.Dünya Savaşı, dünya savaşları arası dönem) II. Dünya Savaşı, Soğuk Savaş dönemi ve sonrası) aldığı pozisyon ve geçirdiği dönüşümleri kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
ABD dış politikasını küresel bir düzeyde analiz eder. |
ABD dış ve iç politikalarını dönemsel olarak karşılaştırır. |
Soğuk Savaş sonrası dönemde ABD dış politikasının yaşadığı değişimleri yorumlar. |
ABD dış politikasında ortaya çıkan güncel gelişmelerin analitik bir şekilde değerlendirmesini yapar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Giriş, dersin tanıtımı | Anlatım, tartışma |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Hook, S. W. ve Spainer J., Amerikan Dış Politikası: İkinci Dünya Savaşından Günümüze, sf. 5-18. | ABD'nin Dış Politikası ve Dünya Siyaseti | Anlatım, tartışma |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Ataç, C. A., "Bağımsızlık Savaşçılığından Dünya Hükümdarlığına Amerikan İmparatorluk Tarihsel Gelişimi", DoğuBatı, sayı:42, (2007), sf. 111-126. | ABD'nin Bir Dünya Devleti Olması | Anlatım, tartışma |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Hook, S. W. ve Spainer J., Amerikan Dış Politikası: İkinci Dünya Savaşından Günümüze, sf. 23-46. | Dünya Savaşından Soğuk Savaş'a ABD | Anlatım, tartışma |
5 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Hook, S. W. ve Spainer J., Amerikan Dış Politikası: İkinci Dünya Savaşından Günümüze, sf. 47-74. | Yeni Dünya'da ABD: Çevreleme Politkası | Anlatım, tartışma |
6 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Hook, S. W. ve Spainer J., Amerikan Dış Politikası: İkinci Dünya Savaşından Günümüze, sf. 75-104. | Soğuk Savaşın Bunalımları: Kuzey-Güney Gerilimi, Küba Füze Krizi ve Vietnam Savaşı | Anlatım, tartışma |
7 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Hook, S. W. ve Spainer J., Amerikan Dış Politikası: İkinci Dünya Savaşından Günümüze, sf. 105-132. | Yumuşama(Detant) ve Dünya Düzeni Siyaseti | Anlatım, tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Hook, S. W. ve Spainer J., Amerikan Dış Politikası: İkinci Dünya Savaşından Günümüze, sf. 133-156. | Süper Güç Çatışmasının Yeniden Canlanması: Carter ve Reagen Yılları | Anlatım, tartışma |
10 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Hook, S. W. ve Spainer J., Amerikan Dış Politikası: İkinci Dünya Savaşından Günümüze, sf. 157-180. | Soğuk Savaş'ın Sonu | Anlatım, tartışma |
11 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Hook, S. W. ve Spainer J., Amerikan Dış Politikası: İkinci Dünya Savaşından Günümüze, sf. 181-208. | Tek Kutuplu Dünyada ABD | Anlatım, tartışma |
12 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Hook, S. W. ve Spainer J., Amerikan Dış Politikası: İkinci Dünya Savaşından Günümüze, sf. 209-260. | Yeni Dünya Eski Gerilimler | Anlatım, tartışma |
13 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Hook, S. W. ve Spainer J., Amerikan Dış Politikası: İkinci Dünya Savaşından Günümüze, sf. 261-318 | Ateş altındaki ABD: 11 Eylül ve Sonrası | Anlatım, tartışma |
14 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Hook, S. W. ve Spainer J., Amerikan Dış Politikası: İkinci Dünya Savaşından Günümüze, sf. 319-346. | Obama ve Yenilenme Dönemi | Anlatım, tartışma |
15 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Hook, S. W. ve Spainer J., Amerikan Dış Politikası: İkinci Dünya Savaşından Günümüze, sf. 347-372. | Tek Kutuplu Düzende Çatlaklar ve Trump'ın Gelişi | Anlatım, tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Hook, S. W. ve Spainer J. (2016), Amerikan Dış Politikası: İkinci Dünya Savaşı'ndan Günümüze, İnkilap Kitabevi, İstanbul. |
Çakmak, C., Dinç, C. ve Öztürk, A. (2011), Yakın Dönem Amerikan Dış Politikası: Teori ve Pratik, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. |
Ataç, C. A., "Bağımsızlık Savaşçılığından Dünya Hükümdarlığına Amerikan İmparatorluk Tarihsel Gelişimi", DoğuBatı, sayı:42, (2007), sf. 111-126. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını tanımlar
|
||||||
2 |
İletişimin temel özelliklerini maddeler halinde listeler
|
||||||
3 |
İletişimin temel özelliklerini yorumlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
||||||
2 |
Sosyal ve fen bilimleriyle ilişkili bilgileri değerlendirerek meslek hayatında proje üretir.
|
||||||
3 |
Halkla ilişkiler ve reklam alanlarına ilişkin temel kavramları detaylı bir şekilde anlatır.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları güncel tartışmalar ışığında analiz eder ve değerlendirir.
|
||||||
2 |
Birey olarak sahip olduğu liderlik, iletişim becerisi, sunum becerisi vb. güçlü yönlerini meslek hayatındaki etkinliklerinde kullanır.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim alanındaki yenilikleri ve alanla ilgili önemli yazılı, sözlü iletişim araçlarını izler
|
||||||
2 |
Çalıştığı veya sahibi olduğu kurumu tanıtma amacıyla basın bültenleri yazar
|
||||||
3 |
Halkla ilişkiler ve reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını makale ve proje gibi kendi çalışmalarında kullanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Geçmiş iletişim programlarının, halkla ilişkiler ve reklam uygulamalarının planlama süreçlerini değerlendirir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim tekniklerini doğru yer, ortam ve zamanda kullanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki çalışmalarında etik değerlerin bilincinde olarak iletişim programları planlar.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 12 | 2 | 24 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 129 |
Genel Toplam | 129 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |