Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SOS342 | KÜÇÜK GRUPLAR SOSYOLOJİSİ | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE AYDIN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı; öğrencinin toplumsal grup ve küçük grup; grup yapısı, niteliği ve fonksiyonları; grup oluşumu, grup hedefleri ve ideolojisi; gruplarda liderlik ve grup tipleri vb. kavramlarını tanıması; günlük hayatta karşılaştıği küçük gruplarla etkileşim becerisini kazanmasını sağlamaktır. |
İçerik: | Bu dersin içeriğini; toplumsal gruplar, küçük gruplar sosyolojisinin amacı, yöntemi ve inceleme nedenleri, küçük grupların oluşumu ve özellikleri, grup oluşumuyla ilgili teoriler, grup yapısı, niteliği ve fonksiyonları, grup hedefleri ve ideolojisi, toplumsal gruplarda liderlik ve lider tipleri, toplumsal grup tipleri oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Grup ile ilgili temel kavramları analiz eder. |
Grup içindeki insan davranışını ve ilişkilerini değerlendirir. |
Grupta liderliğin nasıl oluştuğunu ve liderin grup içindeki önemini açıklar. |
Grup tipleri çerçevesinde toplumu keşfeder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kaya, K., (2019), Küçük Gruplar Sosyolojisi, Fakülte Kitabevi, Isparta. | Toplumsal Gruplar; Tanımı, Unsurları ve Özellikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Kaya, K., (2019), Küçük Gruplar Sosyolojisi, Fakülte Kitabevi, Isparta. | Küçük Gruplar Sosyolojisi; Konusu, Amacı ve Yöntemi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Kaya, K., (2019), Küçük Gruplar Sosyolojisi, Fakülte Kitabevi, Isparta. | Küçük Gruplar; Tanımı, Oluşumu ve Özellikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kaya, K., (2019), Küçük Gruplar Sosyolojisi, Fakülte Kitabevi, Isparta. | Küçük Grup Oluşumuyla İlgili Teoriler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kaya, K., (2019), Küçük Gruplar Sosyolojisi, Fakülte Kitabevi, Isparta. | Grup Yapısı, Niteliği ve Fonksiyonları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Kaya, K., (2019), Küçük Gruplar Sosyolojisi, Fakülte Kitabevi, Isparta. | Grup Hedefleri ve Grup İdeolojisi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Kaya, K., (2019), Küçük Gruplar Sosyolojisi, Fakülte Kitabevi, Isparta. | Toplumsal Gruplarda Liderlik ve Lider | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaya, K., (2019), Küçük Gruplar Sosyolojisi, Fakülte Kitabevi, Isparta. | Lider Tipleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Kaya, K., (2019), Küçük Gruplar Sosyolojisi, Fakülte Kitabevi, Isparta. | Toplumsal Grup Tipleri (Cemaat ve cemiyet) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Kaya, K., (2019), Küçük Gruplar Sosyolojisi, Fakülte Kitabevi, Isparta. | Toplumsal Grup Tipleri (Birincil ve ikincil gruplar) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Kaya, K., (2019), Küçük Gruplar Sosyolojisi, Fakülte Kitabevi, Isparta. | Toplumsal Grup Tipleri (Temel İşlevlerine Göre Toplumsal Gruplar) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Kaya, K., (2019), Küçük Gruplar Sosyolojisi, Fakülte Kitabevi, Isparta. | Toplumsal Grup Tipleri (Örgütlenme Biçimine, Süresine ve Katılma Biçimine Göre Toplumsal Gruplar) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Kaya, K., (2019), Küçük Gruplar Sosyolojisi, Fakülte Kitabevi, Isparta. | Toplumsal Grup Tipleri (Biyolojik ve Etnik gruplar) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Kaya, K., (2019), Küçük Gruplar Sosyolojisi, Fakülte Kitabevi, Isparta. | Dönemin Değerlendirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Kaya, K. (2008). Küçük gruplar sosyolojisi. Fakülte Kitabevi. |
Kaya, K. (2002). Mikrososyoloji ve toplumsal grup tipleri. Fakülte Kitabevi. |
Arslan, Mahmut. (1987). Küçük Gruplar Sosyolojisi. (Ders Notu), İstanbul |
Mills, T. M. (1984). The sociology of small groups. Prentice Hall. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Öğrendiği kavramları tanımlar ve sosyal dünyadaki olgusal karşılıklarıyla eşleştirir.
|
5 | |||||
2 |
Kavramları ve teorileri, tarihsel-kültürel bağlamı dikkate alarak yorumlar.
|
5 | |||||
3 |
Toplumsal problemler karşısında sosyolojik teorileri birbirleriyle karşılaştırır.
|
4 | |||||
4 |
Ekolojik, toplumsal ve ekonomik sürdürülebilirliğin dünyanın geleceği için önemini ayırt eder.
|
2 | |||||
5 |
Sürdürülebilirlik konusundaki bilgilerini bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak geliştirir.
|
2 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sosyoloji alanında yapılmış olan araştırmaların nicel ve nitel verilerini değerlendirir.
|
3 | |||||
2 |
Küresel dünyada sosyal, kültürel, siyasal, ekonomik ve demografik olgular arasındaki kompleks etkileşimleri analiz eder.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sahip olduğu bilgi ve deneyimi kullanarak bir araştırma tasarlar.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kültürel görelilik ilkesini, bilimsel ve etik değerleri gözeterek saha araştırması yapar.
|
2 | |||||
2 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerinin en uygun olanlarını seçerek alana özgü araştırmalarda etkin kullanır.
|
3 | |||||
3 |
Ekolojik, toplumsal ve ekonomik sürdürülebilirlik konusundaki bilgileri yaşamının her alanında kullanır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hızlı ve yoğun değişimlerin yaşandığı küresel dünyada, kendi alanına yansıyan sorunlara ilişkin araştırma yapar.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla sorgular.
|
4 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini geliştirir.
|
3 | |||||
3 |
Alanında yaptığı araştırmalarda etik olarak nesnel davranır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Edindiği bilgileri, geliştirdiği düşünce ve çözüm önerilerini diğer kişilerle yapıcı ilişkiler kurarak yazılı ve sözlü olarak tartışır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sürdürülebilirliği temel alarak kültürel görelilik ilkesini, bilimsel ve etik değerleri meslek yaşamındaki çalışmalara uygular.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 12 | 4 | 48 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |