Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
FEL408 | AHLAK FELSEFESİ | 8 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE AYDIN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, öğrencini etik alanında gerçekleştirdiğimiz eylemlerimizi ve aldığımız kararlarımızı doğru ve yanlış olarak belirlememizi ve incelememizi mümkün kılabilecek ve ne türden bir karaktere ahlaki olarak sahip olmamız gerektiğine ilişkin farklı etik ilkeleri ve kuramları eleştirel olarak değerlendirmesini sağlamaktır. |
İçerik: | Dersin içeriğini; ahlak, zorunluluk, özgürlük, insan hakları ve iyi yaşam kavramının incelenmesi ve Ahlak Felsefesi alanında geliştirilmiş farklı kuramların belirli ve günlük hayattan alınan örneklerle karşılaştırılarak değerlendirilmesi oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Ahlak Felsefesi alanında temel sorunları, kavram, ilke ve kuramları tanır. |
Ahlak Felsefesi alanındaki kavramları, ilkeleri ve teorileri tartışarak ve karşılaştırarak, hem ahlak ve sosyal konulara hem de etik olarak karar alma süreçlerine uygular. |
Ahlaki yükümlülükler, ödevler ve değerler arasındaki ilişkiye ilişkin ürettiği somut kişisel düşünceleri gerekçelendirir. |
Ahlaki konular hakkında eleştirel ve tutarlı düşünme becerileri geliştirir. |
Ahlak Felsefesi alanında ortaya koyulan sorunlar üzerinde enine boyuna düşünerek, bu sorunlara dair yaratıcı çözümler üretir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Ahlak Felsefesi’ne Giriş – Etik – Ahlak ayrımı – Temel Kavramlar | Anlatım, soru - cevap, tartışma |
2 | Kaynak Okuma | Platon: Temel Etik Kavramları ve Özgürlük Sorunu | Anlatım, soru - cevap, tartışma |
3 | Kaynak Okuma | Aristoteles: Temel Etik Kavramları | Anlatım, soru - cevap, tartışma |
4 | Kaynak Okuma | Aristoteles: Düşünce - Karakter Erdemleri - Özgürlük Sorunu | Anlatım, soru - cevap, tartışma |
5 | Kaynak Okuma | Kant: Aydınlanma nedir? | Anlatım, soru - cevap, tartışma |
6 | Kaynak Okuma | Kant: Temel Etik Kavramları ve Ahlak Yasası J. S. Mill - Faydacılık | Anlatım, soru - cevap, tartışma |
7 | Kaynak Okuma | Vize için tekrar | Anlatım, soru - cevap, tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynak Okuma | Nietzsche: Temel Etik Kavramları ve Ahlak Eleştirisi | Anlatım, soru - cevap, tartışma |
10 | Kaynak Okuma | J. P. Sartre: Özgürlük Sorunu | Anlatım, soru - cevap, tartışma |
11 | Kaynak Okuma | Levinas – Başkanın Etiği | Anlatım, soru - cevap, tartışma |
12 | Kaynak Okuma | Feminist Etik | Anlatım, soru - cevap, tartışma |
13 | Kaynak Okuma | Hayvanın Özgürleşmesi: Etiğe Farklı Bir Bakış | Anlatım, soru - cevap, tartışma |
14 | Kaynak Okuma | Güncel Etik Konularla Ödevlerin Değerlendirilmesi | Anlatım, soru - cevap, tartışma |
15 | Kaynak Okuma | Final için tekrar | Anlatım, soru - cevap, tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Platon. (2016). Sokrates’in Savunması. (çev. Ari Çokona). İstanbul: Yapı Kredi Kazım Taşkent Yayınları. |
Aristoteles. (1998). Nikomakhos’a Etik. (çev. Saffet Babür). Ankara: Ayraç |
Immanuel Kant. (1999). Pratik Aklın Eleştirisi. ( çev. Ioanna Kuçuradi). Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu |
Nietzsche. (2003). Böyle Söyledi Zerdüşt. (çev. Mustafa Tüzel). İstanbul: İş Bankası Yayınları |
Platon. (2018). Devlet. (çev. M. Ali Cimcoz, Sabahattin Eyüboğlu). İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları |
Kant., I. (2005). «Aydınlanma Nedir? Sorusuna Yanıt». Kant içinde (çev. Nejat Bozkurt). İstanbul: Say Yayınları. |
Mill., J., S. (2019). Faydacılık. (çev. Gökhan Murteza). İstanbul: Pinhan Yayıncılık. |
Sartre, J., P. (2009). Varlık ve Hiçlik. (Çev. Turhan Ilgaz ve Gaye Çankaya Eksen) İstanbul: İthaki Yayınları. |
Levinas., E. (2003). Sonsuza Tanıklık. (çev. Melih Başaran – Meder Atıcı). İstanbul: Metis Yayınları. |
Levinas., E. (2005). Zaman ve Başka. (çev. Özkan Gözel), İstanbul: Metis Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Öğrendiği kavramları tanımlar ve sosyal dünyadaki olgusal karşılıklarıyla eşleştirir.
|
5 | |||||
2 |
Kavramları ve teorileri, tarihsel-kültürel bağlamı dikkate alarak yorumlar.
|
4 | |||||
3 |
Toplumsal problemler karşısında sosyolojik teorileri birbirleriyle karşılaştırır.
|
0 | |||||
4 |
Ekolojik, toplumsal ve ekonomik sürdürülebilirliğin dünyanın geleceği için önemini ayırt eder.
|
3 | |||||
5 |
Sürdürülebilirlik konusundaki bilgilerini bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak geliştirir.
|
0 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sosyoloji alanında yapılmış olan araştırmaların nicel ve nitel verilerini değerlendirir.
|
0 | |||||
2 |
Küresel dünyada sosyal, kültürel, siyasal, ekonomik ve demografik olgular arasındaki kompleks etkileşimleri analiz eder.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sahip olduğu bilgi ve deneyimi kullanarak bir araştırma tasarlar.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kültürel görelilik ilkesini, bilimsel ve etik değerleri gözeterek saha araştırması yapar.
|
0 | |||||
2 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerinin en uygun olanlarını seçerek alana özgü araştırmalarda etkin kullanır.
|
4 | |||||
3 |
Ekolojik, toplumsal ve ekonomik sürdürülebilirlik konusundaki bilgileri yaşamının her alanında kullanır.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hızlı ve yoğun değişimlerin yaşandığı küresel dünyada, kendi alanına yansıyan sorunlara ilişkin araştırma yapar.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla sorgular.
|
5 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini geliştirir.
|
4 | |||||
3 |
Alanında yaptığı araştırmalarda etik olarak nesnel davranır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Edindiği bilgileri, geliştirdiği düşünce ve çözüm önerilerini diğer kişilerle yapıcı ilişkiler kurarak yazılı ve sözlü olarak tartışır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sürdürülebilirliği temel alarak kültürel görelilik ilkesini, bilimsel ve etik değerleri meslek yaşamındaki çalışmalara uygular.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 12 | 6 | 72 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 178 |
Genel Toplam | 178 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |