Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HYM422 | HAVACILIKTA GÜNCEL KONULAR | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KAMİL KAYA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Küreselleşen hava yolu ve hava işletmecilik sektöründe uygulanan inovasyon tekniklerine hakim güncel konular ığışında eğitilmiş hava yolu yöneticisi yetiştirmek dersin temel amacıdır. |
İçerik: | Havacılık sektörel gelişmeleri geçmiş ve gelecek similasyonları, sağlık talimatı, bilgi yönetim sistemi, psikoloji, emniyet yönetim sistemi, eğitim yönetim ve denetimi, ingilizce, yeni hava limanı, hava yolu ulaştırma politikaları, stratejik hava yolu yönetim ve master planlama, seyrüsefer, örgütsel davranış, finansal yönetim ve gelir yönetimi, lojistik hizmetleri gibi konular dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Yeni açılan hava limanları hakkında değerlendirme yapar. |
Hava yolu ulaştırma politikalarını listeler. |
Havacılık alanında güncel konuları değerlendirir. |
Havacılık ile ilgili etkinlik organize eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama | Havacılık tarihçesi ve uygulamaları | Sunum |
2 | Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama | Havacılık tarihçesi ve uygulamaları | Sunum |
3 | Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama | Havacılık İngilizcesi ve Güncel Konuların Saptanması | Sunum |
4 | Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama | Havacılık İngilizcesi - Havacılıkta bilgi yönetim sistemi - Dijital Dönüşüm Uygulamaları | Sunum |
5 | Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama | Havacılık İngilizcesi - Havacılık EYS emniyet yönetim sistemi | Sunum |
6 | Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama | Havacılık İngilizcesi - Havacılıkta Kalite Yönetimi Sistemleri | Sunum |
7 | Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama | Havacılık İngilizcesi - Uçuş Gecikmeleri (Havacılık sektöründe uçuş gecikmelerinin makine öğrenmesi temelli analizi ve tahmini) | Sunum |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama | Havacılık İngilizcesi - Yeni hava limanı Avantajları, Dezavantajları | Sunum |
10 | Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama | Havacılık İngilizcesi - Türkiye'de Yerli Uçak Üretimi | Sunum |
11 | Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama | Havacılık İngilizcesi - İnsansız Hava Araçları | Sunum |
12 | Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama | Havacılık İngilizcesi - Drone Gazeteciliği | Sunum |
13 | Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama | Havacılık İngilizcesi - Salgın Hastalıkların Havayolu İşletmeciliğine Etkileri | Sunum |
14 | Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama | Havacılık İngilizcesi - Hava ve uzay psikiyatrisi, psikolojisi ve nörolojisi | Sunum |
15 | Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama | Havacılık İngilizcesi - Genel Tekrar | Sunum |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
http://web.shgm.gov.tr/tr/arama?searchkey=kariyer+planlama |
http://www.sgairport.com/kurumsal/insan-kaynaklari/heasta-kariyer |
http://mebk12.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/66/07/963633/dosyalar/2015_09/15032036_rehberlikvekariyerplanlama.pdf |
http://acikarsiv.ankara.edu.tr/browse/335/ |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Öğrendiği kavramları tanımlar ve sosyal dünyadaki olgusal karşılıklarıyla eşleştirir.
|
||||||
2 |
Kavramları ve teorileri, tarihsel-kültürel bağlamı dikkate alarak yorumlar.
|
||||||
3 |
Toplumsal problemler karşısında sosyolojik teorileri birbirleriyle karşılaştırır.
|
||||||
4 |
Ekolojik, toplumsal ve ekonomik sürdürülebilirliğin dünyanın geleceği için önemini ayırt eder.
|
||||||
5 |
Sürdürülebilirlik konusundaki bilgilerini bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak geliştirir.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sosyoloji alanında yapılmış olan araştırmaların nicel ve nitel verilerini değerlendirir.
|
||||||
2 |
Küresel dünyada sosyal, kültürel, siyasal, ekonomik ve demografik olgular arasındaki kompleks etkileşimleri analiz eder.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sahip olduğu bilgi ve deneyimi kullanarak bir araştırma tasarlar.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kültürel görelilik ilkesini, bilimsel ve etik değerleri gözeterek saha araştırması yapar.
|
||||||
2 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerinin en uygun olanlarını seçerek alana özgü araştırmalarda etkin kullanır.
|
||||||
3 |
Ekolojik, toplumsal ve ekonomik sürdürülebilirlik konusundaki bilgileri yaşamının her alanında kullanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hızlı ve yoğun değişimlerin yaşandığı küresel dünyada, kendi alanına yansıyan sorunlara ilişkin araştırma yapar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla sorgular.
|
||||||
2 |
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini geliştirir.
|
||||||
3 |
Alanında yaptığı araştırmalarda etik olarak nesnel davranır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Edindiği bilgileri, geliştirdiği düşünce ve çözüm önerilerini diğer kişilerle yapıcı ilişkiler kurarak yazılı ve sözlü olarak tartışır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sürdürülebilirliği temel alarak kültürel görelilik ilkesini, bilimsel ve etik değerleri meslek yaşamındaki çalışmalara uygular.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 13 | 26 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 33 | 0 | 126 |
Genel Toplam | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |