Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
CEN421 |
RETROFITTING OF REINFORCED CONCRETE STRUCTURES |
7 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi METİN MEHMETOĞLU |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Mevcut betonarme bir yapının malzeme özellikleri belirlenerek mevcut durum analizinin yapılması ve elde edilen sonuçlara göre 2018 deprem yönetmeliğine uygun olarak yapı için güçlendirme önerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Betonarme bir yapının mevcut şartnamelere göre nasıl tasarlanması gerektiği öğretilerek, mevcut eski yapılarda farklı güçlendirme yöntemlerinin uygulanabilirliği konusunu içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi edinebilme |
Mühendislik uygulamalarının maliyetini araştırabilme ve optimize edebilme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür Araştırması |
Mevcut yapıların durum değerlendirmesi - Giriş |
Anlatım |
2 |
Literatür Araştırması |
Yapılarda meydana gelen hasarlar |
Anlatım |
3 |
Literatür Araştırması |
Görsel Muayene- Tahribatlı Deneyler - Tahribatsız Deneyler |
Anlatım |
4 |
Literatür Araştırması |
Taze Beton ve Sertleşmiş Betonda oluşan (Yükleme öncesi ve Yükleme sonrası) oluşan çatlakların değerlendirilmesi |
Anlatım |
5 |
Literatür Araştırması |
Yapılarda meydana gelen hasarların önlenmesi için Deprem Yönetmeliği 2018'e göre yapılması gerekli düzenlemeler |
Anlatım |
6 |
Literatür Araştırması |
Betonarme Yapılarda Güçlendirme için karar verme aşaması- Ekonomik-Çevre-Yapı koşullarının İrdelenmesi |
Anlatım |
7 |
Literatür Araştırması |
Güçlendirme Yöntemleri-Giriş |
Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür Araştırması |
Güçlendirme Malzemeleri- Mantolama ve Çelik Elemanlarla Güçlendirme |
Anlatım |
10 |
Literatür Araştırması |
Karbon, Bazalt, Cam Lifli Elyaf Kumaş Malzemelerle Güçlendirme |
Anlatım |
11 |
Literatür Araştırması |
Lifli Betonlar, Püskürtme, KYB, Reaktif Pudra Beton Malzemeleri ile Güçlendirme Yöntemleri |
Anlatım |
12 |
Literatür Araştırması |
Çatlak ve Hasarların Onarılması Yöntemleri |
Anlatım |
13 |
Literatür Araştırması |
Çatlak ve Hasarların Onarılması Yöntemleri |
Anlatım |
14 |
Literatür Araştırması |
Beton-Polimer Kompozitlerle Güçlendirme |
Anlatım |
15 |
Literatür Araştırması |
Güçlendirme Yöntemlerinin Maliyet Analizi |
Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
K. ÖZAYDIN, “Zemin Mekaniği”, 1997. |
İleri Beton Teknolojisi Ders Notları (Prof. Dr. Nabi Yüzer) |
Z. POLAT, vd. TMMOB İMO İstanbul Şubesi “Mevcut Betonarme Binaların Deprem
Güvenliklerinin Belirlenmesinde Performans Yaklaşımı” Meslek İçi Eğitim Sem., 2004. |
M. KIRÇIL, vd. TMMOB İMO İstanbul Şubesi “Yapı Tasarımında Performans Yaklaşımı” Meslek
İçi Eğitim Seminer Notları, 2007. |
Z. CELEP ve N. KUMBASAR, Deprem Müh.Giriş ve Depreme Dayanıklı Yapı Tasarımı,2004 |
Z. CELEP ve N. KUMBASAR, Betonarme Yapılar, 1999. |
Kanun ve Yönetmelikler (DBYBHY, 2007) |
TSE, Konu İle İlgili Standartlar |
TÜBİTAK ve İMO, Betonarme Binalarının Onarım ve Güçlendirilmesi Kurs Notları, Ankara, 1999 |
Rayiç ve Birim Fiyatlar, Birim Fiyat tarif Analizi, http://birimfiyat.bayindirlik.gov.tr/
Konu ile ilgili yapılmış ve yapılmakta olan ulusal ve uluslar arası çalışmalar (Makale, bildiri, standart
ve yönetmelikler) |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
7 |
3 |
21 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
30 |
30 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
25 |
25 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
39 |
0 |
150 |
|
Genel Toplam |
150 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|