Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
CEN426 |
TRAFFIC ENGINEERING |
7 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Prof.Dr. MUSTAFA KARAŞAHİN |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Kentiçi yollardaki trafik akımlarının analizi ve çeşitli tip kavşaklardaki sorunların belirlenmesi ve çözüm seçeneklerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Trafik akımı ve öğeleri, trafik akımının ana bağıntıları, trafik akımının istatistiksel özellikleri, trafik etüdleri ve değerlendirmeleri, sayım ve gözlem yöntemleri, anket ve kestirim yöntemleri, kavşaklar, kaza noktaları, kavsak tasarımındaki etkenler, kavşak türleri ve kapasiteleri, sinyalizasyon yöntemleri, tek kavşak sinyalizasyonu, eşgüdümlü sinyalize ana yollar, sinyalize yol ağlarının sınıflandırılması, trafik işaretleri konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Karayolu trafiğinin temel bileşenleri ve kavramlarına ilişkin bilgi edinebilme |
Kentiçi trafik tesislerinin tasarımıyla ilgili sorunların çözümlerine yönelik mühendislik becerisi |
Kentiçi trafik yönetimine ve kentiçi trafik sorunlarının çözümlerine yönelik mühendislik becerisi |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür Araştırması |
Giriş |
Anlatım |
2 |
Literatür Araştırması |
Trafik akım özellikleri |
Anlatım |
3 |
Literatür Araştırması |
Trafik akım özellikleri |
Anlatım |
4 |
Literatür Araştırması |
Trafikte arz ve talep |
Anlatım |
5 |
Literatür Araştırması |
Kavşak tasarımı |
Anlatım |
6 |
Literatür Araştırması |
Kavşak tasarımı |
Anlatım |
7 |
Literatür Araştırması |
Işıklı eşdüzey kavşaklar |
Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür Araştırması |
Işıklı eşdüzey kavşaklar |
Anlatım |
10 |
Literatür Araştırması |
Sinyalizasyon hesabı |
Anlatım |
11 |
Literatür Araştırması |
Sinyalizasyon hesabı |
Anlatım |
12 |
Literatür Araştırması |
Sinyalizasyon hesabı |
Anlatım |
13 |
Literatür Araştırması |
Webster yöntemi |
Anlatım |
14 |
Literatür Araştırması |
Webster yöntemi |
Anlatım |
15 |
Literatür Araştırması |
Webster yöntemi |
Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
1. Course notes prepared by instructor. |
. Traffic Engineering, Fourth Edition, Rpger P. Roess, Elena S. Prassas, William
R. McShane, , 2011 |
Highway Capacity Manual, Transpostation Research Board, 2010 |
Revised Traffic FlowTheory, Transpostation Research Board, 2001 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
|
|
|
2 |
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
|
|
1 |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
|
|
|
|
3 |
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
7 |
3 |
21 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
30 |
30 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
25 |
25 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
39 |
0 |
150 |
|
Genel Toplam |
150 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|