Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
EEM475 |
UYDU HABERLEŞME |
7 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi ERCAN AYKUT |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
"1. Ulusal ve Uluslararası haberleşmede ses, veri ve video uygulamalarına ilişkin uydu haberleşmesinin amacını ve gereksinimini kavrayabilme. 2. Uydular aracılığı ile haberleşmenin temel mantığını ve üstünlüğünü kavrayabilme.3. Uydu haberleşmeciliğinde Türkiye’nin dünyada ve Avrupadaki yerini ve TÜRKSAT uydularının teknik özelliklerini ve sunduğu hizmetleri tanıyabilme. 4. Analog ve Dijital Mobil haberleşme sistem özelliklerini tanıyabilme.5. Hücresel haberleşme sisteminin amacını, temel mantığını ve gereksinimini kavrayabilme. |
İçerik: |
Uyduların tarihçesi, Çalısma alanına göre uydu çesitleri. Yörünge tiplerine göre uydu çesitleri Uydu iletisim parametreleri. Yer-Uydu baglantısı, uydu verici/alıcısı ve uydu-yer baglantısı temel uydu haberlesme sistemi. Uydu İletisim Sisteminin açıklanması. Analog Uydu Vericisinin açıklanması. Uydu Alıcı Sistemi, Çanak Antenler ve LNB lerin açıklanması. Analog Uydu Alıcıların açıklanması. Dogrudan yayın uydu araçlarının (DBS) ve amaçlarının açıklanması. Uydu Alıcı Sistemi Çanak Antenlerinin kurulumu ve ayarlarının açıklanması TÜRKSAT PROJESİ. GSM sebekesi, AMPS, NMT, TACS, Mobil 900-1800-1900 Hücresel Mobil Telefon sistemleri . Hücresel Sistemin açıklanması. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Uydular aracılığı ile haberleşmenin amacını, üstünlüğünü ve temel ilkelerini kavrayabilme.
Uydu frekans bandlarını, kullanım alanlarını ve çanak anten yapılarını tanıyabilme.
Uydu haberleşmeciliğinde Türkiye’nin dünyada ve Avrupadaki yerini ve TÜRKSAT uydularının teknik özelliklerini ve sunduğu hizmetleri tanıyabilme.
Hücresel haberleşme sisteminin amacını, temel mantığını ve gereksinimini kavrayabilme.
GSM sebekesi, AMPS, NMT, TACS, Mobil 900-1800-1900 Hücresel Mobil Telefon sistemlerinin yapısını kavrayabilme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Uyduların tarihçesi, Çalışma alanına göre uydu çeşitleri. |
- |
2 |
- |
Uyduların tarihçesi, Çalışma alanına göre uydu çeşitleri. |
- |
3 |
- |
Yörünge tiplerine göre uydu çeşitleri |
- |
4 |
- |
Uydu iletişim parametreleri. |
- |
5 |
- |
Uydu iletişim parametreleri. |
- |
6 |
- |
Uydu iletişim parametreleri. |
- |
7 |
- |
Uydu iletişim parametreleri. |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
GSM şebekesi, AMPS, NMT, TACS, Mobil 900-1800-1900 |
- |
10 |
- |
GSM şebekesi, AMPS, NMT, TACS, Mobil 900-1800-1900 |
- |
11 |
- |
GSM şebekesi, AMPS, NMT, TACS, Mobil 900-1800-1900 |
- |
12 |
- |
GSM şebekesi, AMPS, NMT, TACS, Mobil 900-1800-1900 |
- |
13 |
- |
GSM şebekesi, AMPS, NMT, TACS, Mobil 900-1800-1900 |
- |
14 |
- |
GSM şebekesi, AMPS, NMT, TACS, Mobil 900-1800-1900 |
- |
15 |
- |
GSM şebekesi, AMPS, NMT, TACS, Mobil 900-1800-1900 |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
HAROLD B. KILLEN M.E.B SATELLITE COMMUNICATIONS Robert M. Gagliardi UYDU VE HÜCRESEL HABERLEŞME DERS NOTLARI |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bilimi ile ilgili temel mühendislik kavramlarını açıklar ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği Biliminin teorik altyapısı ile ilişkilendirir.
|
|
|
2 |
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili konularında sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır.
|
|
|
2 |
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili belirli bir kavramsal modeli modern yöntemlerle tasarlar.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili bir sistemin bileşenlerini ya da sistemdeki süreçleri analiz eder ve gereksinimler doğrultusunda gerçekçi kısıtlar altında modelini tasarlar.
|
|
1 |
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında var olan uygulama alanlarını analiz eder, değerlendirir ve bunların çözümüne yönelik uygulama geliştirir.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında yer alan konulara uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
|
|
1 |
|
|
|
|
3 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve bu teknolojilerini etkin olarak kullanır.
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve değerlendirme bilincine ve sorumluluğuna sahiptir.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Bireysel olarak etkin çalışmalar yürütebilir.
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
Bir ekip içerisinde etkin çalışabilme becerisi gösterir ve sorumluluk alır.
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibidir ve bilim ve teknolojideki gelişmeleri kitap, internet ve dergi aracılığı ile takip edebilir ve kendini sürekli yenileyebilir.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir.
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir problemi sözlü ya da yazılı ifade edebilir ve etkin iletişim kurabilir ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir.
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine ve toplumda bu sorumluluğu yayma bilincine sahiptir.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili çözümlerin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir, girişimcilik ve yenilikçilik konularının öneminin farkındadır.
|
|
|
2 |
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
8 |
112 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
30 |
0 |
156 |
|
Genel Toplam |
156 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|